Vädjan

En riktigt fin och varm dag utanför murarna. Inne på W&WW är det förvisso både varmt och stundtals även fint men inte alls på samma sätt. När kvicksilvret letar sig upp över 25 grader utomhus så borde det vara förbjudet att bedriva arbete. Man borde skickas hem med full betalning! Nu lär det inte hända så därför är det bara att bita ihop de sista tre och halv arbetsdagarna innan semestern tar vid. Fyra veckor med förhoppningsvis vackert väder och en tanke om att hinna med en hel del projekt på huset ligger och väntar och det känns riktigt skönt.

Det allra högsta hönset på hela Flygt har beslutat sig för att lägga av och beslutade sig då för att ta flyget ner från Stockholm och göra en rundvandring på fabriken i Lindås. Det är så dags nu kan jag tycka. Har inte sett röken av denne herre i produktionen en enda gång innan.

I går kväll lirade vi B-lagsmatch mot St.Sigfrid och lyckades få en poäng i vad som får betecknas som en jämn match där lagen ägde varsin halvlek. Vi spelade stundtals riktigt bra under första halvan, för att sedan varva det med motsatsen under delar av andra. 3-3 slutade matchen och för egen del var matchen ett viktigt kvitto på att min fot faktiskt håller för spel. Dessvärre hittade jag en fästing mellan tårna idag som käkat gratis på mig under någon dag. Man kan säga som så här att den fästingen har inte längre något behov av mat då den inte längre existerar.
Våra mål gjordes av Magnus Lundegårdh, Magnus Franzén och Henke Nordström som fick årets träff på IP.

I kväll blir det ännu en match för mig, A-laget åker till Flöget för att försöka visa våra belackare att vi visst kan sparka boll. Jag tror på en mycket jämn och tät match som vi till slut vinner med något mål.

Sveriges U21:or spelar ödesmatch i kväll i Malmö när Serbien står för motståndet. En poäng är vad som krävs för avancemang och personligen tror jag att man uppnår det målet. Jag tror faktiskt man vinner matchen med 2-0. En eventuell semifinal går på fredag. Då är Rasmus Elm och hans följe där om jag får bestämma.

Markku Ahonen vädjar till och med numera till JIF:arna på nätet att tjafsa emot honom.Fantasin tryter verkar det som. Som vanligt är det min kompetens inom diverse områden som i frågasätts. Denna gång min kapacitet att förvalta bra målchanser som angrips av den allsmäktige "machomannen" . Jag är helt och fullt medveten om min kapacitet som spelare, och att den sannerligen inte är hög. Trots denna fullständiga oförmåga för egen del i farliga lägen har inte mer en en enda Bodabruksspelare (Andreas Lagerberg med två fullträffar) gjort fler mål än en sådan usel målchansförvaltare som undertecknad trots allt är, vilket måste vara pinsamt med tanke på vilken förskräckligt låg nivå jag trots allt ligger på. Mitt mål kom för övrigt under de tjugo minuter jag spelade i Alsjöholm med en spricka i foten. Vad det säger om min totala inkompetens som spelare eller om Ahonens mannar som lag låter jag experten själv replikera på.

Jag får fortfarande svettningar när jag tänker på det fria fallet på Gröna Lund...Jävlar i havet vad högt det var!


Jag håller på att planera lite i huvudet inför en ny intervju här på bloggen. Senaste intervjun med Viktor Elm blev en jättesuccé med besöksrekord flera dagar i rad. Jag har ett par kandidater som jag gärna skulle vilja snacka lite med. Vi får se vad som händer under sommaren!

Nu ska jag lägga mig en stund med Aftonbladet och slappa inför matchen. Inte för att det gör någon skillnad på en spelare av min låga kaliber, nej mest för att jag gillar att läsa och slappna av!

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0