Motivation

Fredagkväll igen, eller fredagsnatt för att vara exakt. Timmen är sen men jag känner att jag av någon outgrundlig anledning inte är så särdeles trött denna kväll så vad passar då bättre än att blogga? Tja, ganska mycket troligen, men bloggning får det bli en liten stund tills dess att gamle John Blund klubbar ner en.

Har varit på fotboll i kväll. Peter, Max och jag och Ellie traskade ner till Lindåsvallen. L/L mot Vissefjärda. Lindås/Långasjö vann matchen rättvist med 2-1 även om Ante 82´ var ohyggligt nära att kvittera i slutminuterna med av de hårdaste ribbskotten Lindåsvallen fått uppleva sedan Rickes dagar. Nu blev det som sagt full pott för L/L och med tanke poå var jag har mina rötter glädjer det mig förstås.
Matchen var jämn, tuff och juste under den första halvleken och halvtidsresultatet var 0-0. Ett resultat nog Lindås ska vara mest glada över för hade inte duktige Rickard Fransson i holken varit i toppform så hade nog halvleken (och matchen) slutat annorlunda.

Man har väldigt många fina minnen från Lindåsvallen... Ibland längtar man tillbaka till gamla LBK.

Allt hände efter paus. Lindås gjorde ett noll medans jag låg på knä inne i LBK:s gamla omklädningsrum och bytte blöja på Ellie som dock i den attacken endast skjutit lösa skott om jag uttrycker mig så. Ungefär samtidigt som flickebarnet var påklätt så kvitterade Vissefjärda. Målskyttarna för både 1-0 och 1-1 har därför inte jag koll på. Men ungefär lagom till att jag skulle gå ut efter att ha småsnackat en stund i klubbstugan så gjorde Anton "Boda" Karlsson 2-1 och det skulle komma att bli slutresultatet. Vissefjärda drabbades i andra halvlek av två utvisningar. Den ena drabbade Andreas "Flaken" Lennartsson som jag talade med en stund och han avr väl inte helt oförstående till att ha fått syna det röda även om han inte höll ed domaren vid det första gula han ådrog sig. Den andra utvisningen drabbade annars väldigt duktige Anton Malmqvist som gör oerhört mycket mer nytta på plan än utanför den.

Tyckte för övrigt att domaren skötte sig alldeles förträffligt.


Smågrinigt och småfult från bägge håll på slutet och de så karaktäristiska derbykänslorna levdes sannerligen ut. Även bland bortasupportrarna (inte alla, men några...) hördes ett par ramsor mot både det ena och det andra som det vanligtvis krävs leg 18 för att få lyssna på. Jag ska inte svära på att det inte kom sådana ramsor även från hemmasupportrarna, det kanske det gjorde, men ingen jag hörde åtminstone. Ett vanligt hederligt klassikst kommunderby med andra ord.

Steve Yzerman blir alltså GM i Tampa. Jag känner att jag måste förklara den termen lite mer noggrant. En General Manager är alltså ingen tränare. Snarare en sportchef. Steve Yzermans första uppdrag i Lightning blir att anlita just en tränare, en head coach. Yzerman lär högst troligt alltså inte själv synas till i båset. Bara så att alla förstår.

Av personiga själ hatar jag datumet 28 maj.

I morgon räknar jag med att det blir en hel del karneval på agendan. Jojje jobbar så Ellie och jag får nog kika själva. Jag kommer mycket väl i håg de senaste karnevalstågen. Jag deltog själv i LBK:s bidrag till tåget i en mycket vacker egenkomponerad sång av LBK:s damklubb som alla pojk och flicklagsspelare glatt gick i tåget och sjöng på. Någon som har året på den senaste karnevalen?

Några av er har säkert lagt märke till att det inte uppdateras lika ofta här längre. Jag kan ärligt säga att stundtals tryter motivationen och ibland är jag ordentligt sugen på att testa något nytt projekt inom bloggvärlden och ibland även bara lägga ner.
Motivationen är mycket viktig för mig när jag bloggar och jag vill så klart gärna att så många som möjligt ska läsa inläggen men i takt med att kvaliteten på desamma blir sämre så sjunker också besöksantalet ganska fort. Det har jag full förståelse för. Jag tror att de flesta som bloggar har hyfsad koll på sitt besöksantal och har man som jag legat på en helt OK nivå för att sedan sakta dala ner till en nivå som jag inte alls finner lika tillfredställande så inser man ganska kvickt att man uppenbarligen inte berör på riktigt samma sätt som innan. Detta är sannerligen ingen snyfthistoria för att få fler läsare, det är bara så det är. Jag tar beslut inom den närmsta tiden hur jag lägger upp min fortsatta karriär inom bloggningen.

Nu tror jag visst John Blund knackade på ändå. God natt kära vänner!



/~~/

Kommentarer
Postat av: crizze

http://www.barometern.se/nyheter/emmaboda/efterlangtad-karneval-tillbaka(1945405).gm



Där skriver de iaf att senaste karnevalen var 1993, vilket känns rimligt, minns mest emmaboda simsällskap, tror att de sprutade (obs, inte kastade) vatten på publiken. starka barndomsminnen :)

2010-05-29 @ 11:40:15
Postat av: crizze igen

Du kan ju ta över tampas svenska fans sida http://www.svenskafans.com/nhl/tampabay/default.asp om du känner för ett nytt projekt, där verkar det inte uppdateras alltför ofta..

2010-05-29 @ 11:43:08
Postat av: Ante

crizze: 1993 kan det mycket väl ha varit! Tampasidan på svenskafans har högst troligt bara en lojal besökare och det är jag, så att skriva för mig själv finner jag meningslöst. Men tack i alla fall!

2010-05-29 @ 12:23:46
URL: http://yzerman.se
Postat av: Pappa

Hej Andreas ! Sitter nu på ett hotellrum i Polen och längtar hem till Ellie och er andra

Vi har haft det bra.

Har förresten varit och köpt flickebarnet en polsk klänning ......



Krama Ellie och Jojje // Pappa

2010-05-29 @ 16:27:16
Postat av: Ante

Pappa: Tjena! Jag ska hälsa. Ellie kommer nog alldeles säkert tycka om sin nya klänning!

2010-05-29 @ 17:01:29
URL: http://yzerman.se
Postat av: B-G

Kom igen nu grabben, lägg inte av. Med denna blogg har du möjligheten att pissa på finnen i Bodaskogarna varje dag ;)

2010-05-29 @ 20:24:11
URL: http://www.b-g.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0