Munsbit

Kalmar FF gjorde vad många av oss Kalmar-supporters faktiskt hade på känn att man skulle göra, nämligen slå seriesuveränen Helsingborg. Matchen avgjordes redan efter 6,4 sekunder då en HIF-back skulle slå långt men träffade Daniel Mendes rygg och bollen hamnade i en båge som turligt nog för Kalmar var alldeles perfekt för att ställa Helsingborgs målvakt totalt.
Matchen i övrigt bjöd på en hel del chanser åt bägge hållen. Helsingborg kan eventuellt ha haft de vassaste men med det spel som nye förstekeepern Etrit Berisha visade upp igår så känns KFF in i helvete svårslagna just nu. Petter Wastå måste ha en ständig klump i halsen, för som det ser ut just nu så kan FF-ikonen bara se på medans han kommer längre och längre ifrån startplatsen. Dock tror jag att han kommer få fler chanser under säsongen, men det dröjer sannolikt ett tag.

Daniel Mendes utvisning var det kanske inte så jävla mycket att orda om, men nog borde han fått sällskap av HIF:aren i situationen som egentligen gjorde precis samma sak som Mendes?

Segt att jobba idag. Riktigt segt. Klassisk måndag.

Skrev ju i går att Tre Kronor skulle bli en munsbit för Kanada i gårdagskvällens match i hockey-VM. I sista sekund tillade jag klokt nog att det nog trots allt skulle bli en öppen historia, men inte ens det blev det. Sverige kontrollerade matchen totalt och vann snyggt med 3-1 och har skaffat sig ett mycket fint utgångsläge inför kvartsfinalerna. Om jag förstod det hela rätt så är inte Ryssland aktuellt för Tre Kronor i en kvartsfinal tack vare segern och det ska vi vara glada för.

Oliver Ekman-Larsson går från klarhet till klarhet i VM. Blivande superstjärna i NHL? Antagligen.

Zlatan vann ligaguld för sjuttinionde året irad. Halt fantastikt egentligen. Han vinner ligan vart han än befinner sig den gode Zlatan...

Annars fortsätter novembervädret. Regn och rusk och allmänt jävla grått. Så tråkigt. I morse vägrade jag använda handskar när jag cyklade ner till gruvan men redan efter femtio meter ångrade jag bittert det beslutet.

/~~/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0