Chans

Fredagkväll igen. Jag har sagt det förr och måste säga det igen: jävlar var det går fort mellan gångerna. Man står på måndagmorgonen och river sig i huvudet och undrar hur en helg kan gå så fort och sedan rätt vad det är så sitter man mätt och belåten med en Lord Calvert i näven och bara inser att det är fredag och funderar även då på att arbetsveckan gick fort så jag har kommit på att livet i mångt och mycket går ut på att konstatera det faktum att tiden går fort. Denna vecka är de facto årets i särklass kortaste helg då klockhelvetet dessutom ska vridas fram en timme. Jag har oerhört svårt för dessa klockvridningar och kan för mitt liv inte förstå varför man inte kan ha sommartid året runt.

Johanna har lagat kräftsoppa i kväll och precis som väntat var denna tillrättning av högsta klass. Mätt som ett as är jag nu och har blivit förpassad till husets källare då det vankas Let´s Dance-final på övervåningen. Man som jag är så väljer jag givetvis hockeyslutspelet framför detta program som jag för övrigt aldrig bemödat mig att se. Vem vet? Det kanske rent av är bra, men varför chansa? Hockey är alltid bra.

Jag lyssnar på Magnus Uggla på Spotify. Är det bara jag som tycker att han är bra? Spotify är för övrigt den bästa uppfinningen sedan darttavlan och dess grundare borde få någon form av pris.

Vem är det du syftar på  Markku? Johan Forsander eller Matt Davidson? Såg du ens matchen eller bara chansar du?

Ska bli mycket spännande att se Kalmar FF- Elfsborg i morgon. Dock inte plats. Det blir i TV-soffan. Detta innebär som den sluge och insatte redan räknat ut att inte heller Nybros hemmamatch mot Olofström kommer att avnjutas live. Det blir en hemmadag med familjen.

Har kört två vändor till miljöstationen idag. Jag uppskattar den inrättningen väldeligt. Idag var dessutom personalen trevlig och hjälpsam vilket också det underlättar. Slängde tyska ölburkar och kantsten i huvudsak.
Är det inte underligt att man 2010 inte kan hitta på ett pantsystem som innefattar alla jävla aluminiumburkar. Inte bara de med svenska streckkoder?




Ellie sover som en stock. Vilken fantastisk lite tjej det är. Vi sjöng "vi gick in i en affär" idag och min halvtaskiga sångröst akompanjerades av hennes hjärtliga skratt. Ett skratt som gör att precis allt annat i hela världen känns oväsentligt och avlägset. Alla som någon gång har fått en liten bebis att skratta vet vad jag pratar om. Att det goda humöret kan vända fortare än en pendel är en annan sak. Det kommer man inte ihåg.

Tampa har på något märkligt och oförtjänt sätt ännu inte helt skitit i det blå skåpet. Efter två raka segrar så finns fortfarande en liten chans att nå slutspelet. Sex poäng ska tas in på nio matcher vilket innebär att enligt mina beräkningar minst sju matcher måste vinnas. Helst alla men det är lika troligt som att Ahonen skulle hålla ett löfte. Stamkos gjorde mål nummer 44 och 45 i natt i 5-3-vinsten mot Boston och har häng på Maurice "Rocket" Richard Award, det pris som går till den spelare som gör flest mål. Stamkos delar just nu förstaplatsen med megastjärnorna Alex Ovechkin och Sidney Crosby. Det lär krävas över 50 pytsar för att vinna detta pris, som förstås är ett av de finaste individuella priser en hockeylirare kan vinna.

Henrik Sedin leder återigen poängligan i NHL och priset som NHL:s bäste poängplockare är väl kanske det enda priset som slår Maurice "Rocket" Richards pris. Henrik ligger just nu på 99 poäng och lär förstås om han får gå skadefri hinna passera den magiska 100-poängsgränsen. Något som inte många svenskar lyckats med. Jag orkar inte leta upp på nätet vilka som gjort det men jag vet att Kenta, Loob,Foppa, Sudden, Näslundx2 och Alfredsson lyckats. Det kan vara någon till. Även Nicklas Bäckström kan nå den platån om han ligger i. 89 poäng med åtta matcher kvar kan gå.

Vilket underbart vårväder det har bjudits på idag. Ett tag visade vår termometer på 19 grader och det är bara att passa på och njuta! Solen tittade fram tidigt och erbjöd en utmärkt start på fredagen som snart läggs till handlingarna!





/~~/

Kommentarer
Postat av: criz

klart att uggla är bra, "alla får påsar" är kvalitet rakt igenom!

2010-03-26 @ 22:35:40
Postat av: Anonym

criz: Visst är det väl så? Även låten "Dum-Dum" är väldigt underskattad!

2010-03-26 @ 23:26:00
Postat av: Ante

criz: Som du säkert förstod var det jag som skrev ovan...

2010-03-26 @ 23:26:52
URL: http://yzerman.se
Postat av: Tappen

När jag för en gångs skull hittar en vinnare så hemlighåller du en 18 oddsare i dd2.... 162x den hade varit mumma.... nu e nybro med i matchen igen...

2010-03-27 @ 22:05:48
Postat av: Ante

Tappen: Hehe. Hittade den några minuter innan loppet startade så det hade varit för sent ändå.



Nybro bör nog vinna mot Enköping på måndag också för att på allvar kunna störa... Fin skalp tog dom idag dock!

2010-03-27 @ 23:38:55
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0