Promenad

VikingBowling ikväll och stämningen på jobbet så här timmarna innan är hetska. I kväll kan allt avgöras. Jag tar hem årets upplaga av denna oerhört prestigefyllda tävling om jag placerar mig bättre än Magnus i kvällens deltävling. Skulle jag misslyckas i kväll så har jag även den åttonde och sista deltävlingen på mig att knyta ihop säcken.
I botten står det klart att Lasse blir sist. Om det blir Frisk eller Franzén vet dock ingen ännu. Kommer Frisk före Franzén i kväll så är det redan klart att TAIF:aren kommer få den så försmädliga kycklingen på sitt resultatkort som hänger på VikingBowlingens forna hemmaplan, VikingLine a.k.a X102.

TAIF gjorde en mirakelvändning i Dackegloben mot ett Vita Hästen som slet som djur i tredje matchen och hade också en vad jag har förstått, välförtjänt ledning med 3-0 inför sista perioden varpå man drabbas av kollektiv kollaps och innan tredje perioden var nio minuter gammal hade TAIF vänt på steken och ledded med 4-3. VH kvitterade emellertid senare men i sudden var Tingsryd starkare och kvalificerade sig därmed till kvalserien.

Jag tror just TAIF och IKO blir de två lag som går upp till Allsvenskan nästa år...

Härligt på ett vis att minusgraderna om än tillfälligt släppt taget om vår del av världen. Nu är man redo för våren. Vinterns grepp om oss är att jämföra med den där manicken man får runt armen när man kollar blodtrycket. När den är som hårdast uppumpad är det vinter men nu känns det som om den ändå börjar släppa taget om oss och varmt blod kan liksom återigen strömma till händer och fingrar. Djup jämförelse kanske men det var något som slog mig när jag cyklade hem från jobbet igår...

Tampa är vääääldigt långt från slutspel känns det som...

Var ute och gick en jättepromenad i går kväll med Ellie som ganska omgående somnade. Jag gick med min radio i öronen och lyssnade på sportradion. Det känns som om man kan gå hur länge som helst under de förutsättnignarna.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0