Bragdguld

Så var årets första arbetsdag ett minne blott. En helt OK start på arbetsåret med att jobba en fredag och sedan ta helg. Fredagarna är på för dagtidsarbetande på Flygt en dag som inte varar mer än den oerhört logiska tiden fem timmar och 44 minuter.
Arbetsdagen i sig var som arbetsdagar är i stort. Uppgifterna hade inte förändrats nämnvärt, men att träffa gänget är faktiskt väldigt kul efter nästan tre veckor. Jag hade till och med saknat Franzén. Men bara lite. De flesta var sig lika och det generella samtalsämnet var hur, när och hur mycket vikt man tänkt träna av sig i vår. Jag var med andra ord inte ensam om att ha firat Jesu födelse med ordentligt med mat.

Har precis kommit hem från årets första träningspass. En dryg timmes innebandy i Flygthallen har bockats av på att-göra-listan. Benen fick jobba och det kändes hyfsat bra även om min kondition, som faktiskt en gång i tiden var riktigt bra, hade mer att önska.

Jag noterar mycket glädjande att Johansfors IF spelar fin fotboll i Nybro Open. En seminfinalplats för andra året i rad är facit ännu så så länge. Hoppas verkligen att man förvaltar detta årets semifinalspel bättre än vi gjorde sist då en mindre begåvad fotbollsspelare i vårt lag valde att ta en inte allt för taktisk utvisning med några minuter kvar. Spelaren i fråga är inte med i årets trupp. Spelaren i fråga är... jag.

I morgon blir det V75 i Kalmar med ett gäng i från jobbet. Kommer att bli riktigt trevligt hoppas jag. Bussen avgår redan klockan 11 så det finns risk för att det blir en lång dag. Förhoppningsvis med stora vinster. Men högst troligt inte.

I kväll blir det På Spåret när Fredrik och Filip möter Bosse och Lena Sundström. Given fredagsunderhållning.

USA megaskrällde i JVM och slog superfavoriten Kanada med 6-5 efter sudden death. Smått otroligt. Besvikelsen i Kanada lär vara enorm då där, och endast där ses det som ett gigantiskt misslyckande att "bara" vara näst bäst på Jorden. Nu är det drygt en månad kvar till detta milleniumets största landslagsturnering alla kategorier inom hockeyn. OS i Kanada. Förvisso väldigt synd på ett sätt att det är förlagt just där för oss hockeygalna svenskar då tidskillnaden till OS-staden Vancouver är besvärliga -9 timmar.


Nybro Vikings ångar på i hockeyettan och är nu bara en enda poäng efter TAIF. Man har alltså tagit in 25 poäng på de gröna tigrarna sedan december. Bragdguld? Ja, nästan...
På söndag möts de eviga rivalerna i Dackegloben. Jag tror förstås på seger för Vikings. Men det lär sitta hårt åt. Mitt tips är 5-3 till Nybro. Så AK, HM, Tappen och alla ni andra som har efterlyst en uppdatering av tabellen här på bloggen vill jag bara tala om att den eventuellt kanske publiceras på söndagkväll. Eventuellt...

Henrik Sedin leder poängligan i NHL och vinner han den, ja då ska tvillingarna splittras en gång för alla för då ska Henrik, bara Henrik, ha  Bragdguld, Jerringpris eventuellt även Nobelpris och sist men inte minst: Min evinnerliga respekt. Killen ligger före alla världens bästa spelare med mer än halva säsongen spelad. Jag tror jävlar inte Johnny Ågren hade gjort det bättre.


Johanna är i Nybro  och tittar på Nybro Open vilket har inneburit att jag har ordnat käket här hemma denna iskalla kväll. Efter ett hårt träningspass vill man gärna unna sig något extra så jag slog på stort.
Min extralyxiga fredagsmiddag denna afton bestod av en dubbel portion med fiberberikad havregrynsgröt, tre styck för gamla korvbröd med lite ketchup samt ett glas blåbärssoppa. Man måste få unna sig lite...

Med Ellie Bell Karamell är allt utmärkt. Flickan är av det gladare slaget vilket hon främst uttrycker i något som kan påminna om sång under de tidiga morgontimmarna då hon gärna utvecklar sin musikalitet till sin stolta föräldrars stora förtjusning. Hon har varit med sion mor på fotboll hela dagen så jag hoppas hon är sugen på att se på På Spåret med mig i kväll!


Ellie sjunger julsånger

/~~/

Kommentarer
Postat av: farmor

Ellie kan snart vara med mej o sjunga karioki....

2010-01-08 @ 23:26:29
Postat av: Ante

farmor: Jadå. Snart kan hon det!

2010-01-08 @ 23:34:18
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0