Anja

En efter en föll de svenska medaljhoppen under gårdagskvällens olympiska tävlingar. Det var herrsprinters som inte levde upp till förväntningarna, det var damsprinters som missade pallen med endast tiondelar av en sekunds marginal och så var det en viss Anja Pärson som bokstavligen talat sannerligen FÖLL.

Jag tror i efterhand att Pärson inte grämer sig så värst mycket över den givna silvermedalj som hon vid målgång hade fått kring halsen. Jag tror att Tärnabys drottning nöjd med att ha klarat sig så bra som hon gjorde trots det otäcka fallet som kunde ha slutat riktigt riktigt illa. Dock är en rutinerad åkare som Anja också rutinerad vad gäller kraschandets ädla konst och hon visste antagligen ganska exakt vad hon skulle göra när hon insåg vad som var på väg att hända.

Just nu i skrivande stund så knep Anja faktiskt en bragdbetonad bronspeng efter att Lindsay Vonn som ledaråkare kört ur och Anja får därför mycket välförtjänt en medalj. Den sjätte olympiska medaljen för henne vilket endast kroatiskan Janicá Kostelic lyckats med tidigare. Grattis Anja! Något säger mig att denna medalj rankas högt i ditt prisskåp!


Bronsmedaljören Anja Pärson

Har beslutat mig för att följa herrarnas långa skidskyttetävling. Man får ta att man eventuellt är trött på kneget under morgondagen. Materialbrist plågar vår lina ändå, men med den nya tidens system är det bara att vänja sig. Det är antagligen bättre att jag som montör pysslar med annat än montering under min arbetstid, vilket man antagligen kommer få vänja sig vid. Jag är visserligen inte så inläst i detta system, men kan ärligt stå för att jag tycker det är ett väldigt underligt sätt att arbeta på.

VikingBowlingens sjätte deltävling för säsongen har avgjorts och tro det eller ej, men efter massor av strul och tekniska missöden så stod Lasse Frisk som segrare efter en rafflande avslutning. Vår andra Lasse blev sist. Jag trea och Magnus fick en fin andraplats. Det ryktas om att diverse protester kommer att lämnas in på grund av allt strul men slutresultatet lär bli gällande.

Tre Kronor gick in i hockeyturneringen under natten som gick och vann med nöd och näppe mot ett aggresivt Tyskland. Jag är glad för att man vann av två anledningar. Den första är att jag är alltid glad när Sverige vinner, den andra är att jag mer eller mindre avskyr Tyskland (på grund av all jävelskap de har ställt till med i historien) i och mer eller mindre allt dom tar sig för förutom deras priser på öl...

Såg ni Johnny Oduyas crosschecking på den tyske kaptenen Marco Sturm? Det där gör ont utav helvete och det är därför Oduya och Doug Murray är med. Det ska göra just ont att möta ett knippe svenska vikingar och det visade "bröderna bus" igår. Ingen av de två lär vara något ankare i powerplay utan lär få inrikta sig på boxplay och att ta byten för att spela just hårt. Ett backpar Tre Kronor har saknat sedan is uppfanns...

Vilken tjej hon är Anja. Kraschar i 100 km/h på onsdagen och vinner olympisk medalj på torsdagen. Ferryklass på den bragden... Vilken otrolig idrottskvinna hon är.

Just Ferry och hans polare har jag tänkt följa nu!

/~~/

Kommentarer
Postat av: criz

Tjena Ante!

Bara att hålla med om Anja, det hade man knappt gjort bättre själv! Tyvärr har den så uppskattade presenten bloggboken råkat ut för ett tungt bakslag då jag i förra veckan fick ett mail om att det företaget stängt pga sjukdom (får väl anta att det är lite allvarligare än en förkylning), men jag har lite andra uppslag så vi får vänta och se vad som kan tänkas hända!



Ses nästa helg på dopet!



2010-02-19 @ 10:04:14
Postat av: Ante

criz: Det är tanken som räknas! Syns på lördag.

2010-02-20 @ 11:02:15
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0