Fem månader

Har jobbat över några timmar på jobbet idag. Mycket att göra och då får man "spänta i" med några timmar övertid emellanåt. Även om jag personligen inte finner det så värst tillfredsställande med den formen av arbete så uppskattar min kompbank såväl som min plånbok denna typ av aktioner.

Ellie fyller fem månader idag! Här kommer några bilder på den finaste tjejen i världen!






Stora tjejen!

Efter en gudomlig majskolv och några knäckebröd med ost så har jag tillbringat merparten av kvällen framför det julbord av hockey som dukades upp på min tv. Började med att följa HV-SAIK men den matchen var mer eller mindre avgjord i jönköpingslagets favör redan halvvägs så då valde jag att slänga ett getöga på Djurgårdens kross av LHC som även den var avgjord i stockholmarnas tecken ungefär samtidigt så därför slog jag över till kvalseriedramat mellan Södertälje och AIK och vilken häftig sista period jag fick se. Visserligen en mållös sådan där då följdaktligen resultatet 1-1 stod sig matchen ut, men vilken intensitet och kämparglöd. För SSK räckte poängen till säkrat elitseriekontrakt. För AIK som dessutom knep bonuspoängen 16 sekunder in i förlängningen så ser läget för solnaiterna utmärkt ut efter att alla övriga resultat i serien gått deras väg. Leksand förlorade högst oväntat mot Växjö med 5-2 och Almtuna slog Rögle. Nu kan AIK avgöra fighten om den andra platsen till Elitserien i söndagens hemmamatch mot Växjö.

Det blir alltså SM-final mellan HV och Djurgården och det känns på någotvis ganska logiskt. DIF är långt mycket bättre än vad man kan tro och lär ge HV71 en tuff kamp om guldet som jag dock tror hamnar i Småland.

Har aldrig någonsin sett bägge lagen jubla på TV-pucksmanér efter slutsignalen. Så var fallet i Scaniarinken eller Axa Sports Center som den numera heter i Södertälje... Häftigt att se.

Rensade ur min garderob i söndags och det är märkligt vad kläderna krymper... Jag tror att det är tvättmaskinen som är boven i dramat. I vilket fall som helst så renderade utrensningen i en full sopsäck med kläder vilket i sin tur innebär att det är ganska tomt i min garderob så i morgon bär det av till Kalmar för att shoppa lite nya trasor...

Leksand, Leksand, Leksand... inte i år heller. Det säkraste vårtecknet som finns numera är när dalmasarna misslyckas i kvalet... hur mycket mer pengar har Ejendahl att pumpa in?


/~~/

Kommentarer
Postat av: Moster Anso

Grattis gullunge!!

2010-04-08 @ 22:32:12
Postat av: Tappen

Dock ganska osportligt av ssk att skänka bort bonuspoängen.... Dem har enligt mig ett ansvar emot övriga lag i serien.. Samma ansvar som Nybro i morgon! I morgon mellan 19 och 2130 kommer jag för första gången i mitt liv att hålla på Nybro..

2010-04-08 @ 22:45:09
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0