Förkylning

Det blev ingen hjärt-lunngräddning heller idag. Förkylningar i familjen satte stopp för detta vilket innebär att det blir ett nytt försök nästa onsdag. Jag är faktiskt den enda i huset som hittils klarat mig undan snörvel och halsont hittills och jag hoppas förstås slippa så lönge det går. Ellie har varit ordentligt snuvig och snorig men är på bättringsvägen, medans Johannas förkylning peakar just nu. Lilltösen har dock varit lika glad som vanligt och nyss fullkomligt tjöt hon av skratt när Jojje och jag lekte tittut med henne. Hon verkligen älskar den leken, när hon är mätt och inte sömnig bör tilläggas. Nyduschad är hon också och det är något hon gillar, jag kanske inte just det faktum att hon är nytvättad för det lägger den unga damen ingen större vikt vid, nä hellre det oerhört festliga spektakel när små ljumma vattendroppar studsar mot henne i duschen. Det tycker hon om!



Har inte släppt Leo Messis fantastiska show på Camp Nou igår kväll. Sveriges samlade fotbollsexpertis är rörande överens om att Messi är "bäst genom tiderna" och "större än Pelé och Maradona". Själv inser jag vad många av de herrarna borde inse: det går inte att jämföra spelare från olika eror. Messi är fantastisk. Pelé pch Maradona var säkert lika fantastiska under sina respektive storhetstider.

Nu när man vant sig vid sommartiden någorlunda så är det ganska skönt med de ljusa kvällarna.


Henrik Sedin håller undan i poängtoppen av NHL. En enda ynklig poäng skiljer Sedin från ryske superstjärnan Alex Ovechkin som är närmast bakom. 107 poäng just nu för Henrik Sedin. I natt gick även NHL:s största affischnamn Sidney Crosby upp på 100 poäng och blev tredje man upp till den magiska platån i år. Med en gnutta flyt och med nerverna under kontroll kommer även svenske Nicklas Bäckström att nå dit. Efter tre assist i natt ligger han för närvarande på 98 poäng med två matcher kvar att spela. Jag tror det hade varit oerhört tillfredställande för unge Bäckström att så här tidigt i karriären kunna stoltsera med att ha nått platån så jag tror att han kommer lägga mycket energi på att nå dit redan i år för att sedan helt utan  samma press kunna producera poäng under kommande säsonger med vetskapen om att han redan gjort det bara de allra bästa gör. 100 poäng.

Johan Harju ritade på för Tampa efter en rent ut sagt dålig säsong i KHL. Endast fyra mål har kommit från Harjus klubba i Dynamo Moskva och så här rent spontat känns det inte som om Johan Harju är lösningen på Lightnings problem. Även parhästen Linus Omark spelar i NHL nästa säsong, för Edmonton Oilers. Omark kan däremot tillföra Oilers en hel del och kommer lägligt till NHL:s för närvarande absolut sämsta lag.

Jag undrar om kvällens CL-matcher bjuder samma klass som den magiska tillställningen igår. Vi får se.


Mycket att göra på jobbet. Fast åt helvete för lite material i lagret. En tråkig ekvation som jag aldrig kommer att förstå logiken i. Det lutar trots det åt övertid i morgon kväll ett par timmar, men det hinner kanske ändras under morgondagen.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0