Iskuber

Jag anmäler mig till tjänstgöring även på måndag. V75:an i dag var förvisso inte skitsvår, men det hjälpte föga när jag inte hade mer än en handfull rätt och således är jag inte ekonomiskt oberoende heller denna lördag. Men nästa, då jävlar.

Följer förstås finalen i hockeyn. HV leder just nu med 2-1 med ungefär 15 minuter kvar av tredje att spela. Jag tror på en rysare även i kväll som förmodligen kommer att avgöras i sudden death. Precis som jag varit inne på tidigare så är denna finalserien den bästa matchserie jag någonsin sett två svenska lag genomföra. En stor eloge till bägge lagen för detta och jag bävar inför det tomrum som kommer bli nu när denna serie avgörs antingen i kväll eller på måndag.

Är riktigt sugen på att tatuera mig.


I kväll har vi blivit bjudna till Hanna och Peter Franzén på lite tacos vilket kommer bli mycket trevligt. Det är alltid trevligt att käka ihop med trevligt folk och prata lite strunt en stund.

Johanna jobbade tidigt i morse och lämnade Genstigen vid halv fem-hugget i gryningen. En kvart senare vaknar jag av ett knytnävsslag på näsan samt ett illvrål som förkunnade att det nu var dags för lite mat till fröken Karamell. Jag snubblade upp, trött som ett as, och värmde upp bröstmjölksiskuber i vattenbad och lyckades ganska omgående nå rätt temperatur på mjölken till dottern. Hon uppskattade min ansträngning och drack upp flaskans innehåll på tre sekunder varpå hon somnade om igen och snusade gott i ytterligare några timmar. Frid och fröjd kan man tycka, och visserligen var det fridfullt att se världens vackraste varelse ligga bredvid och sova, men för egen del slutade det hela med ett fiasko. Jag var inte fan till att somna om och lördagsmorgonens huvudsyfte försvann. Nåväl, lillflickan var nöjd och då är även jag nöjd. Fick sova en timme lite senare när Johanna kommit hem så det löste sig ändå.

Har knappt tinat upp efter matchen i går kväll på Emmaboda IP ännu...

Satt uppe ganska sent i går kväll och tittade på Mötley Crüe-videos på Youtube. Vilket band och vilka personligheter och framför allt; vilken musik!

Min svägerska Malin Sjöndins lag IFK Kalmar vann borta mot Mallbacken uppe i Värmland. Slutresultatet skrevs till 2-1 efter att jättetalangen Amanda Fredriksson gjort IFK:s bägge mål. Jag tycker det hade varit roligt om Kalmar kunde hänga kvar i ettan, regionen behöver ett riktigt bra damlag. Visserligen återfinns Öster i samma division, men det går inte för sig för mig att hålla på Öster i något sammanhang. Djupt rotat det där...

Djurgården kvitterade precis. 2-2 nu. Kristoffer Ottosson. Nu väntar förlängning och den tänker jag nu följa.

/~~/


Kommentarer
Postat av: J-o

Tatuering,TAIF-Loggan?

2010-04-24 @ 19:26:15
Postat av: J-o

Tatuera dig,TAIF-loggan?

2010-04-24 @ 19:28:44
Postat av: crizze

skulle gärna se att du lät en omröstning här på bloggen bestämma tatueringsmotiv. min röst faller på: http://ugliesttattoos.com/2010/04/22/funny-tattoos-nipple-hats/

2010-04-24 @ 20:56:01
Postat av: Tallen

På tal om något helt annat...

http://www.youtube.com/watch?v=g5L_VlMuuZc

2010-04-24 @ 21:53:26
Postat av: Anso

Du glömde visst...

Min andra svägerska Ann-Sofie Sjöndins lag Bodabruk Goif vann mot Färjestaden. Slutresultatet skrevs till 2-1 efter att jättetalangerna Sannna Ahonen och Liza Jensen gjort Bodas mål.

Jag tycker det hade varit roligt om Boda kunde hänga kvar i fyran, kommunen behöver ett riktigt bra damlag. Visserligen återfinns Emmaboda B i samma division, men det går inte för sig för mig att hålla på Emmaboda i något sammanhang. Djupt rotat det där...

2010-04-24 @ 23:19:02
Postat av: Ante

J-o: Högst troligt inte.

2010-04-25 @ 00:02:27
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

crizze: jävlar så fult...

2010-04-25 @ 00:03:23
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Anso: Det där var faktiskt bra skrivet av dig!

2010-04-25 @ 00:04:16
URL: http://yzerman.se
Postat av: Malin

Kan inte annat än att hålla med er båda två Ante och Anso, tycker att båda lagen har inlett säsongen lovande, så nu är det bara att kämpa på hela vägen så vi håller oss kvar! :) Angående dina tatuering taknar Ante, något som skulle vara snyggt är om du skriver "Malin är grym" på underarmen, en tanke bara!

2010-04-25 @ 02:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0