Övertid

Är mer eller mindre just hemkommen från ett mastodontpass på jobbet. Ett så kallat 12-timmars är lagt till handlingarna och eftersom det var ett likadant pass i går så tycker jag att man med all rätt just nu sitter i soffan och avnjuter den femte finalen i hockeyn.

Övertid ja, ett nödvändigt ont emellanåt. Just nu passar det undetecknad ganska fint att jobba lite över då mitt bankkonto har, utan min tillåtelse, börjat på viktväktarna och där verkligen lyckats. Det blir högst troligt några timmar extra även i morgon. Ska också köra truck i morgon eftermiddag och lossa den sena lastbilen, ett jobb som man efter den nya tidens schema åker på en gång var elfte fredag. Vår arbetstid slutar normalt vid lunch på fredagar, men för den som ska köra trucken får man räkna med ytterligare några timmar. Nåväl, vädret lockar inte till några speciella aktiviteter ändå och dessutom är det min tur, så det är inte mycket att orda om.

Planerar att gå ner till IP i morgon och titta på när EIS möter Räppe i hemmapremiären. JIF spelar förvisso också, men på bortaplan varpå jag antagligen väljer det bekväma alternativet och traskar ner till Emmaboda IP. Jag vill se vad Lasse Johansson och övriga kan göra mot ett Räppe som har varit i toppform i fyra år och susat igenom seriesystemet.

Följer givetvis SM-finalen i hockeyn. Vill påstå att denna matchserien mellan HV71 och Djurgården är en av de bästa matchserier jag sett i svensk ishockey. Någonsin. HV:s Teemu Laine är en makalöst duktig och ändå ganska bortglömd lirare. Vilken otrolig skridskoåkare den mannen är. För mig är det en gåta att han aldrig testat lyckan på andra sidan sjön. Han har precis vad NHL kräver.

DIF vann igår efter ganska exakt en övertidsperiod och i och med den vinsten är man i allra högsta grad med i kampen om SM-tecknet. Just nu leder man dessutom femte matchen i Jönköping och skulle stockholmarna hålla ledningen tiden ut tror jag man gör processen kort med HV på lördag i huvudstaden. Vinner HV i kväll så har man två chanser på sig att avgöra och vinner troligen redan på lördag. Med andra ord kan man sammanfatta det med att jag tror att kvällens vinnare står som segrare av hela skiten.

Min högt ärade vän och kollega Lasse Franzén fyller år idag. Detta har vi uppvaktat på jobbet genom att jag och min kompis Windén skickade in en önskan till SR Kalmars önskeprogram Skvallertorget. Den kom givetvis med och det kan ha med att göra att vi sa att Lasse fyllde 60 år istället för de 54 han faktiskt fyllde. Låtvalet blev Kenneth and the Knutters gamla klassiker "Ge mig en öl". Kommentar överflödig. Lasse var för övrigt i det närmaste rörd till tårar efter denna fina hälsning och lovade att bjuda hela avdelningen på smörgåstårta. Nästan.

Sidney Crosby har något riktigt stort på gång i Pittsburghs slutspelsmarsch mot cupen. 11 poäng på fyra matcher har Nova Scotias stolthet samlat ihop och jag kan inte se någon annan möjlighet just nu än att Pittsburgh och Washington kommer att mötas i den östra finalen. På den västra sidan ser det mycket jämnare ut. Jag tror att Phoenix och Chicago blir obehagliga nötter att knäcka och bägge lagen har potential att gå långt. En Stanley Cup-final mellan Pittsburgh och Chicago är mitt utgångstips såsom läget är just nu. Med pingvinerna som segrare. Som sagt så har Crosby börjat använda trollspöet, och när den grabben är i form är han världens bästa spelare.


När man har jobbat över ett par timmar är det smått udnerbart att komma hem till en liten tjej som skiner upp som en sol när man säger hej, för att sekunden senare återgå till att äta på sina fötter. Ellie är verkligen i en kul ålder nu när hon upptäcker lite nyheter nästan varje dag. Roligast är nog dock när vi sjunger "I ett hus vid skogens slut" för henne. Då är lyckan total!



Nu ska jag gå och säga godnatt till Ellie och sedan blir det att fortsätta följa hockeyn.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Elsie Olsson

Oj vad söt hon är eran lilla tjej,nåja du ser heller inte dum ut.Trevlig helg.Elsie

2010-04-22 @ 22:27:17
Postat av: Ante

Elsie Olsson: Tack ska du ha! Nja, mitt egna utseende har väl ganska mycket mer att önska, men Ellie är söt som en godisaffär! Trevlig helg till dig med!

2010-04-23 @ 15:53:47
URL: http://yzerman.se
Postat av: criz

ser ut som om ellie är en gnutta mer piggögd än sin fader, men sen har hon väl inte en veckas monterande på 101:an i benen :) ha det bra och krama om ellie!!



//crizze å bella!

2010-04-23 @ 21:32:31
Postat av: Ante

criz: Hehe... Hon blir nog en prima industriarbetare hon också i sinom tid!

2010-04-23 @ 22:28:21
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0