Dallas

Fredagskväll och veckans i särklass ljuvligaste timmar. Hela långa arbetsveckan är lagd till handlingarna. Fredagsmysmiddagen är äten, avdukad och disken är diskad. Johanna och Ellie tittar på Talang på tv så jag passar på att i sällskap av min käre fredagsvän Lord Calvert blogga lite. Det har förvisso inte hänt så förtvivlat mycket sedan igår men det är helt enkelt väldigt kul att skriva här.

Temat till klassiska tv-serien Dallas rullar nu på Spotify. Ett kanske inte helt självklart musikval för många, inte heller för mig faktiskt, men jag har shufflefunktionen igång och eftersom jag en gång lade till denna klassiska dänga så får man räkna med att den dyker upp emellanåt. Jag ska inte ljuga, jag gillar signaturen. Jag gillar musik som gör en glad, men det gör väl i och för sig den stora merparten av oss.

I morgon blir det Göteborg, eller mer exakt Åby ute i förorten. Olympiatravet avgörs där och vi i vårt oerhört framgångsrika travbolag på jobbet åker dit. Visserligen är vi inte så framgångsrika inom det ekonomiska, men på väldigt många andra områden. Pelle är till exempel en jävel på husbilar...

Har lirat innebandy i kväll. Faktum är att det inte går något vidare för mig personligen i den sporten just nu. Hade ett par riktigt fina månader i slutet av förra året när jag gjorde mål på mer eller mindre allt. Nu sitter knappt någonting vilket kan vara lite frustrerande. Men det gäller att mala på. Till slut hoppas jag på att flytet kommer tillbaka. På tisdag blir det högst troligt ett nytt försök att hitta formen.

Johanna jobbar i morgon bitti så Ellie och jag ska försöka reda ut detta scenario själva. Eftersom jag inte personligen är utrustad med ett bröst fyllt av mjölk så innebär det att det kommer bli en mycket tidig morgon vid spisen för att värma lite käk åt lilltösen som bryr sig föga om att jag har gått upp tidigt varje dag den här veckan för att jobba i hop pengar så att hon ska kunna ha det bra, nej den lilla detaljen bryr hon sig inte om utan låter sin värkabrutna far slita även i lördagsottan... Nä faktiskt är det himla mysigt att hon kan dricka ur flaskan och att hon tycker om det för det ger mig som pappa en möjlighet att också kunna mata henne när hon är hungrig. Det känns bra och ansvarsfullt på något vis.

Tror på Nu Pagadi i morgon i Olympiatravet.


I morgon börjar lokalfotbollen på vissa håll. EIS åker till Ronneby för att möta Saxemara. Jag tror en hel del på denna upplaga av Emmaboda IS och mitt tips är att getingarna kommer husera på övre halvan även om jag tror att det kommer bli tufft i morgon. Premiärer är alltid svåra som fan, speciellt på bortaplan. Om någon vill så får ni gärna SMS:a resultatet i matchen till mig på 0730245073. Alltid intressant.
Forsarna genrepar i morgon mot St Sigfrid om jag är rätt underrättad. Bägge lagen måste väl ses som toppkandidater i nybrosexan och det skulle vara intressant att även där få resultatet skickat...

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0