Kapitel

Har mer eller mindre precis kommit hem från innebandyn. Som sig bör så var det jobbigt utav bara fan även idag, men på ett sätt är det väl kanske det en motionär som undertecknad eftersträvar. Har beslutat mig för att höja upp den egna träningsdosen per vecka, men med hur mycket väljer jag att inte tala om här.

Det finns som väl är en hel del att göra på jobbet. Tyvärr är det lite sämre med materialet och det tycker jag är påfrestande. Men med den nya tidens klyftiga system så antar jag att det bara är att vänja sig vid att jobba som en intervalltränande löpare. Kommer antagligen aldrig att förstå logiken i det där, men det är säkert inte heller meningen. Jag tror att rent ergonomiskt vore det ohyggligt mycket smidigare med ett jämnare flöde. Trivs förutom den lilla detaljen mycket bra på mitt jobb. Mycket på grund av arbetskamraterna förstås även om det har varit två dagar av lidande att höra Franzéns evinnerliga tjat om Tingsryds avancemang till Allsvenskan. Men på något vis är det ändå just det där tugget som gör att det är helt OK att gå till jobbet.

Kan inte släppa Henrik Sedins bragd. Vinnare av NHLs poängliga är i mina ögon större än om Zlatan skulle vinna La Ligas skytteliga. Ur Tampa-synvinkel fick vi på framgång svältfödda Lighting-fans till slut något att glädja oss åt. Steven Stamkos gjorde sitt 51:a mål för säsongen i tom kasse med 19 sekunder kvar av säsongen och det målet visade sig räcka till att dela skytteligapriset Maurice "Rocket" Richard Trophy med superstjärnan Sidney Crosby. För övrigt blev Stamkos den förste andraårsspelaren i NHL:s historia att notera över 50 mål. För ett statistikfreak som jag är det oerhört väsentlig information.

Löpning i söndags, innebandy idag och min kropp undrar vad som står på...


Kalmar FF:s knaggliga inledning på säsongen håller i sig. Ännu en förlust (3-2 mot MFF) på Fredrikskans lämnar förstås en hel del att önska, men jag känner helt ärligt ingen oro ännu. Kalmar har ett alldeles för bra lag för den delen av tabellen, och det lär visa sig under säsongen. Någon som verkligen imponerat är Erik Israelsson som enligt mig blivit mer eller mindre oförklarligt utbytt vid ett par tillfällen under säsongen redan. Låt grabben spela Nanne!

I morgon ska jag och min dotter Ellie ut på promenad. Vi gör det på onsdagar hon och jag. Johanna tränar och då passar en ordentlig långpromenad jättebra. Efter det käkar vi gröt i obegränsade mängder och sedan leker vi en stund om ork finns hos lilltösen (eller hennes fader). Funderar på att kanske slänga in en V64 också i morgon. Jag tror jag har vad som krävs. Onsdagkvällar har seglat upp till en favoritkväll för mig.


På lördag blir det högst troligt Göteborg för min del. Travbolaget på jobbet ska upp och se Olympiatravet och där var jag snabb att anmäla mig. Väl snabb kanske. Har ställt min plats till förfogande utan resultat. Plånboken ville gärna stanna hemma denna helgen, men jag får helt enkelt se till att vinna en satans massa kosing. Det blir enklast så.


Hammarby IF fick ingen kul start av Superettan. Förlust mot Ängelholm i premiären var nog inte vad stockholmarna hade väntat sig...


Både Johanna och jag läser Mons Kallentofts deckare med god läslust just nu. Hittills kanske de bästa böckerna ( i benhård konkurrens med Roslund/Hellströms Edward Finnigans upprättelse som placerar sig väldigt högt också) i det hav av läsgodis som min vän David vänligt nog skänkte mig för en tid sedan. Kallentoft skriver på ett sätt som jag inte riktigt vet om jag har läst innan. Han skriver ur andra vinklar än vad som är standard bland den moderna tidens deckarförfattare.

På tal om det så är det nog dags att krypa omkull nu och läsa något kapitel innan en förhoppningsvis god natts sömn infinner sig. Det är målsättningen i alla fall.


/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0