Cup-poäng

Då jag inte personligen deltog i forsarnas match igår eftermiddag mot Flerohopp vill jag inte fördjupa mig mer i ämnet än att krasst konstatera att 1-0-förlusten är en stor missräkning. Enligt uppgift hade JIF tryckt på något kopiöst under mer eller mindre hela matchen men fotboll går som vi alla vet ut på att göra mål och det lyckades inte denna dag för Johansfors. Nu är andraplatsen mer eller mindre säkrad ändå och om vi inte förlorar med typ 7-0 hemma mot Flygsfors på lördag så kommer vi sluta på andraplats i serien.

Johansfors lagledare Peter "Panen" Carlsson var den som hade fått äran att ta ut de tre bästa spelarna i Johansfors denna söndagseftermiddag och gav poängen till följande:

*** Oskar Ahlström
**  Valter Johansson
*   Henrik Nordström

Detta innebär att Oskar bär bindeln i säsongens sista match på lördag hemma mot Flygsfors.

Sammanlagda tabellen ser ut så här:

22, Henrik Ahsltröm
15, Zoran Cipra, Oskar Ahlström
10, Johannes Medin, Valter Johansson
8, Robin Franksson, Axel Karlsson
7, Adam Wellrup, Anton Gustafsson
3, Teddy Rydberg, Peter Andersson
2, Andreas Cornelsen, Henrik Nordström
1, Henrik Svensson, Andreas Johansson
, Oskar Andersson

För egen del så valde jag helt sonika bort en helgdag i bänkläge i Flerohopp mot att åka till Tingsryd för att där umgås med min släkt och senare även besöka Dackehallen för att se premiärderbyt mellan Tingsryd och Nybro. En mycket underhållande match som Nybro nog i ärlighetens namn borde ha vunnit, eller i alla fall fått med sig ett oavgjort resultat i från. Det var ett piggt Nybro som stundtals spelade bländande men som dessvärre släppte in ett par riktiga skitmål och det håller defintivt inte med ett lag av TAIF:s kaliber.

Annars är det mest målning på schemat hemma på sexan. Ett rum,inklusive tak plus en styck trappa håller på att få sig en upprustning just nu. Det är med andra ord späckat program vilket är kul när resultatet blir bra. Målsättningen är att ha allt klart till kommande helg. Ett tufft, men inte omöjligt mål.
När målningen väl är klar så väntar inredning av vad som kommer bli det finaste rummet i vårt hus. Barnkammaren...det börjar närma sig nu!


/~~/


Kommentarer
Postat av: HM

Jag får hoppas att din morfar gav igen för slaget du gav honom vid Nybros 2-0 mål:). Det slutade som det skulle vi var aldrig oroliga:) :). Syns imorgon på innebandyn??

2009-09-21 @ 16:42:04
Postat av: Mamma

Det förstår du väl att TAIF skulle vinna...

2009-09-21 @ 20:51:03
Postat av: Anonym

HM: Morfar boxade tillbaka när TAIF gjorde 3-2... Det är inte säkert att jag kommer i morgon. Jag har massa måleriarbete jag gärna vill hinna klart så snabbt som möjligt. Jag får se hur jag gör!

2009-09-21 @ 20:52:16
Postat av: Ante

HM: Det var jag som skrev ovan vilket du nog förstod!



Mamma: Nybro var det bättre laget men förlorade på otur, precis som alla andra gånger dom mött TAIF.

2009-09-21 @ 20:55:04
URL: http://yzerman.se
Postat av: Simon

Om du skulle bli tillfrågad, skulle du tacka ja till spel i VGIF nästa år?

2009-09-21 @ 23:15:49
Postat av: Ante

Simon: Nej,det skulle jag inte. Nästa år blir antagligen någon form av sabbatsår från fotbollen som det känns just nu.

2009-09-22 @ 16:26:36
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Varje gång TAIF vunnit mot Nybro är ju å andra sidan också i princip detsamma som varje gång lagen mötts de senaste åren, oavsett divisionstillhörighet...

...men visst det heter ju att ra lag har tur och är något man förtjänar...:-)

2009-09-22 @ 19:43:58
Postat av: Ante

AK: Du har nog rätt där.

2009-09-22 @ 19:52:37
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0