Snart kommer tomten

Så har då arbetslivet rullat igång så sakteliga igen efter en veckas pappaledighet. Jag jobbar förvisso bara halvtid denna och nästa vecka för att på så vis få mina 10 lagstadgade dagar att räcka så länge som möjligt.
Det var i ärlighetens namn inget kul att jobba, visst var det jättekul att träffa alla kompisar och emottaga alla gratulationer, men annars tycker jag mest man längtade hem till mina flickor där hemma.

Ellies första levnadsvecka har flutit på enligt alla planer som finns. Hon mår utmärkt och äter som en häst och uträttar följdaktligen även blöjpåfyllning därefter. Jättemycket besök har det varit här och vi är så tacksamma för detta. I eftermiddags kom även barnläkaren hem på hembesök och var mycket nöjd med vår dotter som ammade helt enligt konstens alla regler. Hennes vikt var även den precis där den skulle vara så allt är perfekt vilket förstås är en förträfflig känsla.

Helgen har varit relativt lugn. Som sagt så har det varit en del besök här vilket har fått till följd att whiskyn åkt fram vid flertalet gånger, men den har intagits med måtta och därmed har den så förrädiska söndagssjukan faktiskt undvikts.

Franzén och Frisk... ja, jag säger inte mer... Det är skönt att vara tillbaka hos de där två dårarna på jobbet. Franzén hade enligt uppgift tagit illa vid sig när jag i ett tidigare inlägg hävdat att jag hade mångårig erfarenhet av barnvård efter att ha tagit hans om honom under flera år. Detta hade tydligen satt djupa spår i den Franzénska skallen och jag fick förklara för honom hur det låg till. Han har för övrigt börjat göra "high fives" med Frisk. Han säger att det har och gör med en utmaning inom bowlingen, men jag tror jag vet varför han plötsligt blivit snäll; tomten är på ingående...

I morgon har jag planerat att spela ett par timmar innebandy. Har inte rört på mig så där nämnvärt mycket den senaste tiden och när vågens första siffra är en nia så börjar det bli dags att ånyo börja motionera och äta lite mer ordentlig kost.


Tampa går bra utav bara helvete just nu. Förvisso förlorade man hemmamatchen mot LA Kings efter straffar men tog ändå poäng och ligger på slutspelsplats. Jag tror att Tocchet har något stort på gång. Finnen Niittymäki är antaligen ligans hetaste målvakt just nu och har stulit förstespaden från Mike Smith som nog var tämligen säker på att han i ganska ensamt majestät skulle prenumerera på platsen som förstekeeper. Victor Hedman är tillbaka efter sin förmodade hjärnskakning och spelar lika bra nu som innan skadan. Vi är många som väntar på hans första mål och en känsla inom mig säger att det kommer i natt.

Ville bara lämna ifrån mig ett livstecken. Och för er som undrar så kommer inte bloggen att varken läggas ner eller ändra innehåll med tanke på föräldrarskapet. Jag kommer att blogga om min vardag, som Ellie numera är en stor del utav och jag kommer blogga så ofta jag hinner och kan. Mitt mål är alltid att försöka hinna med tre-fyra inlägg i veckan och kommer att fortsätta på den linjen!


Det börjar bli dags att klä på sig. Franzén lär inte vara nådig om du blir sen...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Fia Kusin :)

Aw , pirrar i mina mage av att läsa allt det mysa om ellie och er :D så glad för eran skull... Hoppas vi kan komma förbi någon dag och hälsa på:).. Hälsa jojjo med .. puss och kram

2009-11-16 @ 22:30:33
Postat av: Ante

Fia Kusin: Ni är så välkomna så!

2009-11-17 @ 12:44:14
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0