Karamell

Sitter just nu i föräldrarhemmet i Lindås och bloggar. Ellie och jag tog en tur ner till hennes farmor och farfar varpå jag så fort jag klev innanför dörren blev överflödig då Ellies farföräldrar vilken dag i veckan som helst skulle offrat sin högra hand för att få hålla henne en stund. Nu behöver de som tur är inte göra den typen av uppoffringar utan får ha henne ändå. Och då passar jag på att blogga lite.

Knappt har röken lagt sig från den totala massakern i VikingBowlingen föregående kväll när undertecknad formligen krossade allt motstånd samt slog fyra nya rekord vilka var följande; Bästa serie (240), flest strikar i rad (7), flest strike/spärr i rad (14) och flest antal strikar i en deltävling (16). Samtliga dessa kommer att bli svårslagna och jag sticker ut hakan och påstår att serien på 240 förmodligen kommer att bli stående ganska länge.

I kväll blir det lottöppning hos Peter och Karro vilket lär bli trevligt. Jag gillar dessa samkvämskvällar med god mat och dryck samt förträffligt sällskap. Det är vad som gör en lyckad kväll.

Robin Söderling... Vilken oerhört intressant spelare.

På söndag spelas matchen med stort M. El Clasico. Barcelona- Real Madrid. Jag tror på en öppen historia med en hel del mål och jag tror och hoppas att Zlatan kommer trycka dit någon. Barca känns för dagen lite hetare än Real efter uppvisningen mot Inter i veckan (kanske det sämsta Inter någonsin presterat inför mina ögon) och därför tror jag att nordostspanjackerna tar tre pinnar mot huvudstadslaget.

Tampa fick en lite plump i protokollet senast det begav sig när man åkte på säsongens första nollpoängare på hemmais. Motståndet var svaga Toronto Maple Leafs som så många gånger för kammade full pott mot Lightning. Av någon anledning verkar mitt gäng ha svårt att vinna så kallade "måstematcher" mot "sämre" motstånd och det är ingen bra egenskap i NHL. Noterbart från matchen är att svenske rookien Calle Gunnarsson gjorde tre assist i sin sjätte NHL-match för Toronto. Kul förstås för Calle, synd bara att han valde just den matchen att göra det i.

Ellie bell, karamell. Så söt, så fin, så snäll!

Det spekuleras och spekuleras kring nyförvärv och spelarförluster inom lokalfotbollen och många av ryktena har förstås även nått mig. Jag väljer dock att inte skriva ut något här, men för er som har gottiga transferrykten så är det fritt fram att lämna en kommentar!

En mycket god väns mamma skulle ringa till Bil-Karlsson för att boka en tid där. I tron om att firman hette Bill Karlsson så frågade denna kvinna om hon kommit till Bill när Stefan Karlsson svarade. När Stefan inte visste något om någon Bill så valde kvinnan i fråga att lägga på. Missförståndet löstes senare samma kväll när kvinnan ,som vi helt taget ur luften kan kalla "Lena-Eva" ånyo kontaktade "Bill Karlsson".

Jag vill passa på att tala om att min mobiltelefon inte mår som den kanske borde. Den väljer helt själv vilka SMS den ska ta emot och vilka den inte ska ta emot. Detta har fått till följd att människor tycker att jag är en högfärdig jävel som inte svarar på deras SMS, men det vill jag å det klaraste förneka då jag inte kan svara på SMS som aldrig kommit till min telefon. Nu verkar det som om den har kryat på sig lite grand de senste dagarna men man vet aldrig.

På söndag uppmanar jag er till att gå förbi Emmagården för en fika under julskyltningen. Brorsan och jag är inkallade som diskplockare och vi har bägge två accepterat det erbjudandet.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0