Första advent

Johansfors IF har gjort klart med nya tränare inför nästa säsong och de tu som ska leda forsen mot en plats i femman 2011 är Richard Jäghagen och Daniel Grozdanovski. De forna bodaiterna tar över efter Lasse Frisk vars sejour i klubben stannade vid en säsong. Från Boda tar man också med sig Joakim Linder och Martin Persson som förstärker spelartruppen.
En alldeles utmärkt lösning om ni frågar mig. Personligen tror jag inte jag kommer att närvara vid så värst många tillfällen då jag, som jag tidigare nämnt , beslutat mig för att ta ett sabbatsår från fotbollen för att lägga den mesta av min tid på min dotter. Dock vet jag att hur omotiverad man än känner sig efter en lång och seg säsong, lika motiverad brukar man bli när Ordförande Randewall susar runt på åkgräsklipparen nere på IP framåt april. Så man ska aldrig säga aldrig. Johannas träningar och matcher kommer att gå i första hand.

Kan ni fatta att det är första advent i dag? Tiden går fort. I bland nästan kusligt fort faktiskt. Dock gillar jag advent och jul och allt som tillhör. Har alltid varit barnsligt förtjust i julen och dess traditioner och det är ingenting som avtagit trots att man börjar närma sig 30.


Köpte Henrik Schyfferts DVD om 90-talet förra helgen och i går kväll kikade vi på den. Det är sällan jag skrattat så mycket. Fruktansvärt roligt, tänkvärt, sorgligt men framför allt sant.

Lightning fick med sig en poäng från Dallas i natt. Man låg under med 3-1 med mindre än fem minuter kvar men två baljor av Stamkos och Jeff Halpern såg till att matchen skulle komma att avgöras i OT. Där blev dock Stars för svåra och svenske doldisen Tom Wandell (som är oerhört populär i Texas) kunde avgöra matchen framspelad av Loui Eriksson (lika populär han).
Nu har Tampa hemmamatch på måndag mot Colorado i något som man har valt att kalla för "svenskkväll" eftersom IKEA är matchsponsor. Endast svensk musik ska spelas och diverse andra påhitt med svensk anknytning kommer att genomföras sägs det. Jag misstänker att Victor Hedmans framfart i klubben bidrar starkt till denna afton. Rykten gör även gällande att Mattias Öhlund antagligen spelar på måndag efter en tids skada, och det passar väl utmärkt att göra comeback på självaste svenskkvällen.

Ellie har upptäckt att det är festligare att vara vaken på nätterna i stället för på dagen...


Hade tur i går på travet. En jävla tur. Jag följde tävlingarna via datorn live för första gången och detta var riktigt bra. Hade inte spelat något vidare när det sista V75-loppet skulle avgöras. Bestämde mig för att chansa lite grand med att slänga in en hundrig på ett platsspel på Einar Celeber som kördes av Stefan Söderkvist (OBS! inte domar-Söder...).  Någon minut innan start upptäckte jag att jag inte bekräftat spelet och gjorde så men då visade det sig att jag spelade för ytterligeare en hundring och detta mina vänner svider i redan innan tunn plånbok. Loppet  började och min häst låg så långt efter att Kungälvs position i hockeyettan i jämförelse ser lovande ut. Dock hände något sista 500 och som ett jehu dök Einar Celeber upp och fick i alla fall kontakt med klungan. Dock är en tredjeplats minimum i ett platsspel så det såg ändå relativt kört ut. Då får kusen ännu mer krafter och susar för bi hela klungan på ytterspåret och börjar närma sig de tre som överlägset ledit hela racet. På sista metern får Einar Celeber fram nosen och tar sig förbi den då tredjeplacerade hästen och inbringar mig en vacker 500-ing som gjorde att jag fortfarande ligger plus i min travspelskarriär.
I själva V75 var jag borta. Inte en suck alls. Heller inte Dagens Dubbel var jag i närheten av att sätta. Nu gäller det att läsa på inför Solvalla och V64 på onsdag.

El Clasico i kväll. Jag hoppas att det blir en sådan färgsprakande tillställning som det har alla förutsättningar att bli.

I eftermiddag ska jag jobba på Emmagården för att där vara behjälplig med disken kan jag tro. Senast avancerade jag i hierakin och fick en plats i kassan, men efter att ha visat prov på fullständig okunskap vad gäller att slå in tårtor i kartonger med hjälp av snöre och doningar misstänker jag att jag blivit petad från min post till disken igen. Brorsan lär även han hamna där.

Nu har Ellie somnat här så då ska jag passa på att hoppa in i duschen så att min hygien är klanderfri under denna julskyltningseftermiddag i Emmaboda.

Så här i adventstider; glöm inte att släcka ljusen!




/~~/

Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa -Grönt, Pyssel o Äpplen

Låter som man måste skaffa Henrik Schyfferts dvd:n!



Ha det Bra!

2009-12-02 @ 15:40:57
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0