Polly

Lördagseftermiddagar är kanse veckans absolut bästa tidpunkt för många. I synnerhet oss som gillar pilsner, fotboll och tips. Då är lördagar i det närmaste heliga. Även om tipset varenda jävla gång åt helvete så smakar en tjeckisk bärs likväl lika gott. Just nu sänds det gamla klassiska TipsExtra på SVT och jag tänker väl slänga ett getöga på det om en liten stund. Just nu följer jag faktiskt travet via datorn och även den sysselsättningen är vigd åt lördagseftermiddagen.

I går kväll var vi hemma hos familjen Fagerstöm/Svensson på en alldeles förträffligt trevlig lottöppning som visserligen inte heller den renderade i några större pengar. Men det är sällskapet som räknas. Vi käkade rådjursfilé och detta mina vänner vill jag påstå var en sann höjdare. Har aldrig ätit den maträtten innan men gillade den verkligen. Peter hade enligt ryktet låtit filén övernatta i mjölk för att på så vis få bort den allra värsta viltsmaken. Underbart gott kött som jag gärna äter oftare.

Det går för övrigt inget vidare alls med hästarna denna V75-omgång. Följer min inslagna linje med att relativt enkelt sätta spikarna men missa dom lopp som jag har tagit med många hästar.

Jag är numera känd i Emmaboda som Mr.240 och det smeknamnet kommer inte av att jag är ute och åker Volvo på den så kallade "järnvägsrundan" utan snarare för mitt svårslagna bowlingrekord som sannerligen har gett eko! Var faktiskt bara fyra käglor i från 300. Nu är jag smärtsamt medveten om att en alldeles för stor del i detta rekord består av tur men det skiter jag i. Jag gjorde det ändå. Och Ellie är stolt.

Franzén har för övrigt hört av sig i morse för att upplysa mig om resultatet i matchen mellan TAIF och Nybro. Nu var det störningar på linjen när han ringde så jag hörde inte vad han sa för resultat. Det kan även ha varit hans svåra snorkråkesjukdom som gjorde att den gode Lars pratade otydligt...

Ellie ja... Hon sov mest i går kväll på festen men var pigg som en lärka när vi runt 00.30 kom hem. Jag och Jojje ville gärna sova, Ellie ville sprattla, äta, skita, jollra och bara vara allmänt söt. Det hela slutade med att jag och lilltjejen gick ut och lade oss i TV-soffan och kikade på filmen Ed TV till klockan var nästan halv tre. Sedan somnade hon på min mage med ett förnöjt leende på läpparna varpå vi gick in till sovrummet för att få en skön natts sömn. Dock vaknade hon efter någon halvtimme och var hungrig men sedan sov hon hyfsat.

I kväll blir det tacos och Robinson. Jag är beroende av tacos. Och Polly.




Tampa stod för säsongens bästa match i natt när man förnedrade Henrik Lundqvist och hans New York Rangers med finfina 5-1. Henke blev utbytt i mitten av andra mot Steven Valliquette och det stoppade faktiskt Rangers ras en del. Tampa hade klara 4-0 när forne Lightningcoachen John Tortorella (som för första gången var tillbaka i sin gamla hemmaarena där han i vissa kretsar är mer eller mindre helgonförklarad). I Tampa glänste åter Steven Stamkos som noterade 1+1, och Marty St.Louis 0+3. Även doldisbacken Kurtis Foster klev fram i Mattias Öhlunds frånvaro och stänkte in två mål. Victor Hedman spelade ungefär 21 minuter och noterades för en assist men fick mycket beröm för sin insats. Jag är övertygad om att Hedman och Stamkos kommer att möts i OS... MIn nye favorit i Lightning Zenon Konopka som egentligen bara har två bra egenskaper, han är en av NHL:s bästa tekare och även en av NHL:s absolut bästa fighters. I natt tekade han som en gud, fick en assist fick fem minuter för slagsmål, tio för misconduct samt två för att han startade slagsmålet som utlöstes när NYR-spelaren utsatte en Tampa-rookie för en ful boarding. Jag blir rörd på något vis när lagkamrater står upp för varandra.

Robin Söderling har alla möjligheter att ta hem hela Masters-slutspelet. Tar han sig till finalen så tror jag inte ens Roger Federer går säker. Söderling har hittils aldrig slagit schweizaren men som sagt så tror jag att Federer hänger riktigt löst för att tala Idol-språk.

Och när vi ändå är inne på ämnet Idol så undrar jag hur fan svenska folket är skapt? Det finns en sann stjärna i det där gänget och henne ville Sverige ha ut. Mariette var en värdig vinnare som borde vunnit hela klabbet.

/~~/


Kommentarer
Postat av: Mamma

Om du nu inte kunde uppfatta vad Lasse sa om hockyn så kunde du väl ringt till mej.....Mammor vet det mesta.

2009-11-28 @ 16:56:55
Postat av: Ante

Mamma: Jag gillar inte att min egna mor är på Franzéns sida...

2009-11-28 @ 17:03:45
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0