På hemmaplan

Hemma på Genstigen igen. Det har vi förvisso varit ett par dagar men det är nog först nu jag ens har tänkt på att jag har en blogg att driva också! Vill passa på att tacka er alla för vänliga kommentarer,lyckönskningar, SMS, kort och liknande. Vi uppskattar det som tusan. Ellie har fått en kalasstart på livet och med vänner och bekanta som er så finns alla möjligheter att hennes fortsättning kommer bli utmärkt. Tack ska ni ha!

Ellie mår som sagt alla tiders. Flickebarnet har tre huvudsakliga uppgifter om dagarna, den första och största delen är sömn. Hon sover nog uppemot 20 timmar per dygn och hade inte hungern väckt henne så hade hon antagligen sovit ännu mer. Maten, som sagt, är den andra delen och blöjbytning den tredje. Blöjbytning är lite mitt bord då det är det enda av dessa tre grundpelare jag kan hjälpa till med än så länge. Kanske inte det mest glamourösa av jobb kan man tycka, men att byta blöja på sitt egna barn är nog på ett sätt det mest glamourösa man kan uppleva, tro mig.

Besöken har duggat tätt och vi uppskattar verkligen dom. I kväll ryktas det om att min gamle vapendragare Henke och hans familj kommer hit för att dels se Ellie och dels smutta på whiskyn... Alla som vill är varmt välkomna, men som jag har sagt innan så uppskattar vi alla tre om ni ringer innan så kraft och lust finnes!

Är ledig från jobbet denna veckan och sedan jobbar jag halvtid under de kommande två veckorna. Nyblivna fäder får 10 dagars fritt av staten att disponera lite hur man vill, men de ska tas ut direkt efter förlossningen normalt. Jag valde som sagt att ta en hel vecka och sedan två halva där jag har planerat att jobba från 08.00 - 12.00 ungefär.

Satte dubbeln igår... 45 gånger pengarna. Hästar är skoj. Hästar hade varit ännu roligare om jag hade satsat mer än en tia på den vinnande kombinationen igår, men 450 spänn plus ett gäng fyror på V64 gjorde att travkassan drygades ut ganska ordentligt. Afrodite Run tog otippat (dock inte för mig...) hem DD1 och sedan defilerade storfavoriten Target Hoss hem DD2 och sköna slantar trillade in på kontot.

Noterar också att under tiden för vår BB-vistelse att Markku Ahonen har bloggat på som vanligt i maklig takt och att jag för en jävla gångs skull håller med om egentligen varje ord karln skriver. Från dåliga fotbollsgalor, fjanten Bojan Djordjic, underbara Mariette, lokal fotbollsgala. Herregud, vart är världen på väg, snart påstår han väl att det inte finns mycket som går upp mot ett rejält råkurr mellan två hormonstinna kanadicker i NHL. Då, Markku, då ska du och jag dricka whisky och titta på hockeyslagsmål en hel jävla kväll! Vi dricker givetvis Lord Calvert. Hockeynördar som du och jag dricker såklart kanadensisk whisky.

Nu tror jag att det ska förberedas lite lunch till oss i familjen som gärna förtär annat en bröstmjölk.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0