Lenhovda

Om några timmar bär det av mot Lenhovda för att där spela bortapremiär. Vi i JIF är fullt medvetna om att det kommer att bli en helt annorlunda matchbild än senaste matchen hemma mot Kosta. Vi går dock in med samma inställning och kommer att göra precis allt för att åka därifrån med full poäng. Stämningen på träningarna i veckan har varit på topp och det är många som är sugna på att spela idag, vilket inte minst har märkts på antalet träningsvilliga den senaste tiden. runt 25 varenda gång vittnar om intresse och vilja. 

Truppen är mer eller mindre densamma som senast förutom att Clas Fredriksson tar Tobias Franssons plats. Övriga 14 var med även mot Kosta. Tyvärr dock frågetecken för Zoran Cipra som just nu befinner sig i Lund, men gör allt som står i sin makt för att ta sig hem till matchen. Med eller utan Zoran så kommer vi ändå att ge allt för att åka hem med full pott.

Kalmar FF spelar klockan 17.00 i eftermiddag i en match som jag har goda förhoppningar om att Nannes manskap ska kunna knipa tre pinnar i. Häcken kommer på besök och är förvisso ett väldigt gediget och bra fotbollslag, men jag tror att ett taggat och motiverat Kalmar FF vinner med 2-0. David Elm gör bägge målen.

I hockey-VM igår så tvingades Johan Holmqvist av isen till följd av en skada och målvaktskrisen är snart total i Tre Kronor. Som jag skrev i går så är Johnny Oduya inkallad men rykten har gjort gällande att man stryker honom och kallar in målvakten Jhonas Enroth istället. Det senaste budet är dock att Sverige ansökt om dispens för att på så vis få kalla in Enroth eller någon annan målvakt utan att på det sättet ta Oduyas plats. Det är lite luddiga regler, men jag tror att det är ungefär så här det ser ut just nu.

Matchen i går mot Ryssland var en underhållande historia där ryssarna till slut gick segrande ur striden med 6-5. Åter igen var det svenska försvarsspelet under all kritik och kanppt en enda tackling utdelades under hela match från svenskt håll. Dock var det bra fart på forwards i allmänhet och glädjande nog Kristian Huselius i synnerhet. Huselius sög mot USA men gjorde en fin insats i går. Även Patrik Berglund spelade upp sig väsentligt i jämförelse med jänkarmatchen.
Nu väntar en riktigt knivig uppgift när Schweiz på söndag står för motståndet och eftersom VM går just i Schweiz tror jag att Tre Kronor kommer att få det väldigt tufft. Vinner man inte matchen mot Schweiz så är chanserna till kvartsfinal väldigt små.

Jonas Åkerman hänger för övrigt inte med alls...

Nu ska jag i gång lite med det husliga. Har bråkat med min kanttrimmer sedan jag införskaffade den jävlen, men nu kan jag ha hittat ett sätt att få den till att fungera på önskvärt vis. Ska fixa lite med det.

Ni som vill se matchen i kväll i Lenhovda kan enligt ryktet höra av er till Dennis Randewall som sägs ha återupplivat JIF:s supporterklubb och är säkert därför väldigt tacksam om många vill följa med i kväll. Även vi spelare uppskattar så klart om det är mycket Johansfors-supporters. Jag kommer dessutom att välja ut en av det ditresta supportrarna som kommer att få plocka ut de tre bästa JIF:arna i kvällens match.

Håll tummarna för JIF i kväll!

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0