Vänliga själar

Jag vill börja med att tacka alla för vänliga och glädjande kommentarer till förra inlägget. Jag hade ingen tanke på att det skulle bli så uppmärksammat som det blev. Vi är som ni alla förstår otroligt lättade över beskedet vi fick och blev väldigt glada över alla fina kommentarer och blev även vi rörda av att det finns så många vänliga själar som verkligen bryr sig om oss! Tack ska ni ha!

Match för Johansfors IF i afton mot St. Sigfrid. En väldigt tuff uppgift som kräver bästa inställning hos de blåvita. Matchen senast mot Örsjö som turligt, men ändå snöpligt, slutade 2-2 har vi lagt till handlingarna och siktar på att ge St.Sigfrid en tuff match om poängen i kväll på Gårdsryds idrottsplats.
Skadeläget i truppen ser aningen bättre ut. Henke Nordström och Dennis är åter med i laget vilket jag tycker är roligt. För egen del så provtränade jag i onsdags men det gick lika illa för mig som det senare under kvällen skulle göra för Manchester United så det blir inget spel för mig. Fattar ni hur man kan sparka i marken så jävla hårt som jag gjorde? Jag hörde att en 24-metrare fåt gå i skytteltrafik med sand och jord från Lessebo till Lenhovda för att fylla igen det hålet jag orsakade när jag skade mig. Enligt uppgift räckte inte jorden till lik förbannat så nu har dom gett upp i Lenhovda och planerar att lägga konstgräs... kanske inte riktigt men ungefär påå den nivån var det.

Stoppdag även i dag. Ledighet med andra ord. har egentligen inte planerat in så mycket och i bland är det skönt att inte ha något inplanerat. Det blir en lunch på Emmagården om någon timme och sedan kanske tvätta av bilen om vädret tillåter. Det gjorde det inte i går vill jag lova. En åskknall som small så att prydnader höll på att trilla ner från hyllorna inledde ett par timmars skitväder och då blev det inte mycket gjort.

På söndag blir det ånyo en tripp in till Kalmar för att se den förhoppningsvis underhållande matchen mellan Kalmar FF och Helsingborg. Farsan hade tydligen vunnit fyra sittplatsbiljetter till matchen och erbjöd undertecknat som inte var sen att tacka ja. Kalmar FF ska helst ses live. Så är det.

Både Rasmus och Viktor Elm fick som väntat plats i Lars Lagerbäcks trupp till VM-kvalmatcherna mot Danmark och Malta. Bägge på hemmaplan. Förhoppningsvis får dom också speltid. Faktiskt tror jag att båda har väldigt goda möjligheter att få speltid i bägge matcherna. Återstår att se vad Lasse Lagerbäck och Roland Andersson har att tillägga i det ämnet. Tobias Hysén fick inte plats och jag tyckte faktiskt att det var rätt att inte ta med honom.

På tal om fotboll undrar jag om inte Nanne Bergstrand numera ångrar sig en smula när det gäller Erton Fejzullahu från Mjällby som redan i år har gjort fler mål i Superettan än vad jag gjort i hela min karriär träningar inkluderat. Fejzullahu har nu intressenter från minst fem allsvenska klubbar samt flertalet utländska klubbar.

Stanley Cup-finalen blir en repris på förra året och det är det som är det fina med NHL.Detroit Red Wings mot Pittsburgh Penguins. De två bästa lagen går alltid final. Det finns liksom inte att ett lag på tur och mindre skicklighet kan ta sig hela vägen där. 82 omgångar i grundserien och sedan serier om sju hela vägen i slutspelet omöjliggör att några andra lag än de två bästa får mötas i hockeyns heligaste final.

Jag har faktiskt inte ens en kvalificerad gissning om vilka som vinner. Penguins är bättre i år än i fjol, men Red Wings är fortfarande otäckt diciplinerade och har inte en enda mindre bra spelare i hela truppen. Pittsburgh har ett par som jag inte anser håller måttet för en final, men kompenserar det med att ha ligans två kanske bästa spelare i Sidney Crosby och Evgeni Malkin.

Något säger mig nog ändå att det nog är Pittsburghs tur i år. Stålstaden har hungrat efter en cup sedan glansdagarna i början på 90-talet då ett av NHL-historiens bästa lag vann två år i följd. Sidney Crosby må vara en speciell spelare som inte helt oförtjänt av många tjuriga motståndare kallas för Cindy Crosby, men jag undrar om han inte är den bäste spelaren som NHL har fått fram de senaste 25 åren. Jag tror nog det. Och jag känner på mig att han blir avgörande när jämna finalmatcher ska avgöras.

I kväll ser jag förstås JIF:s match mot St.Sigfrid på plats. Om jag hinner dit i i god tid innan matchen kommer även Rasmus Elms plusbindel att delas ut till den forsare som har förtjänat att bära den i denna matchen.  Bindlen kommer att sitta på den spelare som i matchen innan tilldelats tre poäng i Yzermancupen.

/~~/


Kommentarer
Postat av: Nicke

Vad kul med armbindeln :-) blir ju en extra prestige att bära den kommande matcher



Vi ses i kväll..

2009-05-29 @ 15:53:43
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0