Lövkorg

Har precis slötittat igenom matchen mellan Sverige och Frankrike i hockey-VM och inte ens en sann hockeyentusiast som jag kan glädjas nämnvärt åt underhållningen i den matchen. Sverige var bra i tio minuter av första perioden sedan föll man in i fransmännens lunk. Frankrike som för övrigt byggde laget kring Nybro Vikings Kevin Hecquefuille vilket gör att man är enda lag i VM som har den goda smaken att plocka ut vikingar i truppen. TAIF-spelarna lyste med sin frånvaro.
Sverige var som sagt klassen bättre så länge man spelade hockey i högt tempo vilket man dessvärre bara gjorde första tio. Dock var motståndet så dåligt att det räckte till en seger med 6-3 och en kvartsfinal mot Tjeckien på onsdag eller torsdag. Något säger mig att Sveriges VM inte är slut efter det för jag tror att alla blågula rycker upp sig betänkligt och gör en kanonmatch mot tjeckerna som har ett väldigt namnkunnigt lag med Patrik Elias och Jaromir Jagr i spetsen.

Johnny Oduya har , precis som jag förutspådde, varit riktigt bra. Johan Åkerman har knappt varit på isen sedan Johnny kom in i truppen och Åkerman bör för lagets bästa också stanna på bänken resten av turneringen. Hans bäst-före-datum passerades när han lämnade HV71.

Calle Gunnarssons sådant datum är dock inte passerat ännu. Långt i från. Han kan bli bra den grabben.


Riktigt så här intressant var inte matchen...

Annars har helgen fortgått i ett rasande tempo som innehållit till allra största delen trädgårdsarbete vilket är lite ovant för oss nyblivna husägare, men faktiskt ganska trevligt. Det är väl kanske så i början, vad vet jag. Jag gillar att ha sker att göra och jag gillar att fixa och dona lite i hemmet så mig passar trädgårdsarbete ganska bra. Det är förvisson en del man har att lära på det området men tack vare att vi har så bra grannar här omkring oss så tror jag nog att vi har experthjälp inom alla tänkbara områden vad gäller trädgårdsarbete.

Jojje insisterade härom veckan på att vi skulle köpa en lövkorg i stället för en skottkärra. Vem fan köper en lövkorg istället för en skottkärra. Det är lika korkat som att köpa minimorötter på McDonalds. Som den oerhört maskuline och respektingivande man jag vill vara så valde jag i detta läge att slå näven i bordet och så blev det en skottkärra i stället för en korg. Bara namnet "lövkorg" fullständigt skriker Fab 5. Nä tacka vet jag en robust och bastant skottkärra som för övrigt redan är väldigt väl använd till min oerhörda förtjusning. Jag älskar när jag har rätt. Det händer sällan, men när det händer så är det underbart. Dock fick jag med fel plasthandtag till testosteronkärran men jag löste det problemet med att förkorta dom lite. En bra karl reder sig. En dålig karl går med på att köpa en lövkorg.

Har för övrigt hängt en del på lasarettet i eftermiddags med diverse ny provtagning. Inga fel på mig hittades denna gången heller, men denna gången kunde vi i alla fall utesluta diverse hemskheter vilket gjorde att en sten föll från mitt hjärta. Nu har vi bara resten kvar.

Efter postiva besked så är aldrig en buffé på Zorbas fel. En buffé där är i och för sig aldrig fel men i dag smakade det bättre än Roy Randewalls grillade fläsk och det vill inte säga lite. Dom har för övrigt lagt till grillade majskolvar i utbudet vilket gynnar ett buffé-freak som jag.

Fan vilken kung han är Oduya...

Med foteländet som jag skadade i fredags vill jag nog ändå påstå att det är bättre även om den jävlen nu börjar bli blå. Jag gick "behind enemy lines" i dag och tog hjälp av VGIF:s allt-i-allo tillika min arbetskamrat Tony Johansson som bestämt hävdade att inget var av eller sprucket i foten utan snarare ordentligt stukat vilket jag tackar för. Hoppas snart vara tillbaka på planen då jag inte lagt ner en hel jävla försäsong för att sitta bredvid och äta korv när det roliga börjar. Helvete heller. Dock vet jag tyvärr inte om jag hinner bli kurrant till fredag. Det får de närmsta dagarna utvisa.

I kväll blir det TV-soffan och det allsvenska toppmötet mellan Elfsborg och Göteborg. En stund i allafall. Vet av erfarenhet att jag brukar börja zappa ganska omgående så länge det inte är Kalmar FF som spelar.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

...men det gick tydligen bra att se till att Jojje fick lägga ner en hel j-vla försäsong på fotbollem bara för att nu få stå vid sidan av när det roliga börjat...asgarv



Sen förmodar jag att du med din uttalade förkärlek till "trädgårdsarbete" avser att du gärma står ute i trädgården o hänger vid staketet, snackandes skit o avnjutandes en kall öl rillsammans med din EFF-granne på andra sidan staketet eller hur...:-)

Bara lugn- jag ska inte skvallra för Jojje..:-)

2009-05-04 @ 22:38:35
Postat av: AK

...men det gick tydligen bra att se till att Jojje fick lägga ner en hel j-vla försäsong på fotbollem bara för att nu få stå vid sidan av när det roliga börjat...asgarv



Sen förmodar jag att du med din uttalade förkärlek till "trädgårdsarbete" avser att du gärma står ute i trädgården o hänger vid staketet, snackandes skit o avnjutandes en kall öl rillsammans med din EFF-granne på andra sidan staketet eller hur...:-)

Bara lugn- jag ska inte skvallra för Jojje..:-)

2009-05-04 @ 22:40:04
Postat av: Ante

AK: Hehe, det var hennes egna beslut att köra igenom försäsongen! Skyll inte på mig!



Beträffande öl istället för arbete så är jag en ytterst ansvarstagande trädgårdaarbetare och dricker aldrig med krattan i hand. Nästan aldrig...

2009-05-05 @ 12:31:17
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jojje

Tss Ak jag vet precis hur det ligger till.

Och lilla söta rara Andreas, hade inte jag velat köpa en skottkärra så hade det inte heller blivit en skottkärra.

2009-05-05 @ 13:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0