Asplöv

Johansfors träningsspelade igår mot Norra Tång och gjorde det riktigt bra. Slutresultatet skrevs till prydliga 6-1 men borde i ärlighetens namn ha varit nästan det dubbla. Det fanns i mina ögon bara ett lag på planen och det var forsarna. Målen gjordes av Peter Fagerström,Adam Wellrup 2, Andreas Cornelsen, Charlie Dziobek och Peter Andersson.
Det ser riktigt lovande ut inför säsongen och med ett sådant djävulskt sparkapital som vi har i Clas Fredriksson så ska det mycket till om inte i alla fall Superettan nås inom en åttaårsperiod.
Kul att Wellrup fick sätta två, jag tippar nämligen honom som vinnare av kommunskytteligan i år.
Personligen så stod jag över även denna match på grund av diverse åkommor, vet tyvärr inte riktigt själv när jag kommer tillbaka.

Efter matchen så stack vi och käkade på Nöjeshuset och klämde några bärs till matchen mellan Manchester United och Liverpool. En smått surrealistisk match nästan. Vem fan hade trott att Van Der Sar skulle släppa in fyra bollar hemma på Old Trafford. Inte jag i alla fall. Eventuellt Coffe som satt bredvid och bara njöt av tillställningen. Liverpool vann alltså med klara 4-1 och spetsade därmed till ligatoppen en aning. Steven Gerrard är en helt otrolig fotbollsspelare.

Heerenveen vann igår med klara 5-1 hemma mot Sparta. Inget mål av Viktor Elm (jag tror inte det i alla fall, jag har så helvetes svårt med Heerenveens hemsida) men väl ett från inhoppande Patrik Ingelsten. Elm spelade hela matchen medans Ingelsten blev inbytt i andra halvlek.

Melodifestivalen så. Malena Ernman blev den lyckliga vinnaren av detta jippo som jag personligen inte bryr mig så speciellt mycket om. Hennes operadiscolåt La Voix ska därmed få representera Sverige i Eurovision Song Contest som i år hålls i Olympijskij Arena i Moskva då ryssarna vann i fjol. Själv så höll jag lite i smyg på Caroline af Ugglas, något speciellt med den låten var det även om det kanske inte är vad gemene man kallar för schlager. Men det är väl å andra sidan heller inte Ernmans opera.

Peter, Karro och Max var här under festivalen och vi hade en riktigt tervlig kväll!

Eftermiddagen kommer att spenderas i Victoriahallen när Nybro Vikings tar emot Asplöven i kvalet för att få behålla sin status som allsvenskt hockeylag. Tror på en ganska komfortabel seger för vikingarna men man kan aldrig veta när det gäller hockey. För ärkerivalerna Tingsryd så blir uppgiften lite värre då dom är i Närke för att där försöka sig på att sno poäng av starka Örebro vilket jag faktiskt tror att dom gör. På onsdag sedan så är det dags för amtchen som alla hockeytokar i sydöst pratar om, Tingsryd- Nybro i en garanterat knökfull Dackehall.

Listan går vidare även denna dag men plats 18.

PLATS 18: Axel Karlsson, Johansfors IF 2005- ?.
Axel är i år kommunens bästa målvakt i mina ögon och har gått fram flera steg varje för varje säsong jag har varit i klubben. Bättre tränad än någonsin i år vilket gör att han har goda möjligheter att avancera på denna lista om han fortsätter spela så bra som han gjort. Axel har under alla sina år i JIF varit en nyckelspelare och kommer var den viktigaste spelare i laget även under denna säsong.


Axel Karlsson


/~~/

Kommentarer
Postat av: clas

fan ante... jag gillar denna bloggen mer o mer...

2009-03-15 @ 18:36:40
Postat av: Ante

clas: Vad kul!

2009-03-15 @ 19:36:25
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Nicke

Jag tycker nog Axel borde hamna högre upp på listan. Men han har precis som du säger alla möjligheter att avancera högre upp på listan nästa år eller när det nu blir en ny. :-)



Ha en trevligt vecka och framför allt en trevlig afton i Dackegrottan på onsdag för det tänker jag ha när Vikingarna käkar upp Tigrarna.

2009-03-15 @ 22:25:17
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0