Lisbeth Salander

I kväll är det något så ovanligt på schemat som biografbesök. Jojje och jag går väldigt sällan på bio men i afton har vi beslutat oss för att gå och se Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Enligt vad jag har hört så ska filmen vara riktigt bra precis som boken.Men jag vill gärna se den med egna ögon innan jag bildar mig en uppfattning. Alla jag har pratat med är dock rörande överens om att Noomi Rapace gör rollen som Lisbeth Salander alldeles strålande. Ska bli intressant att se.

Trading Deadline i NHL är fortfarande några timmar bort och ännu har inte det riktigt smaskiga affärerna gjorts. Sean Avery skrev förvisso på för sin gamla klubb NY Rangers igen efter en tid av dispyter, farmarlag och bråk i Dallas. Rangers plockade Avery från den så kallade re-waiver-listan. Rangers och Dallas har kommit överens om att Rangers betalar halva hans lön under de kommande fyra säsongerna. Dallas accepterade att betal den andra halvan. Detta kan förstås låta underligt men för Dallas del var det nog det bästa man kunde göra eftersom ingen ville köpa Avery med det nuvarande kontraktet. Så i stället för att betala full lön till någon i farmarligan så fick man på detta viset in i alla fall hälften av Averys lönekostnad från Rangers.

Ur blågul vinkel så är det enda som hänt hittils det att Nicklas Hävelid byter klubb från Atlanta och blir klubbkompis med Johnny Oduya i New Jersey. Grabbarna på "fel" sida Hudson-floden har något stort på gång. Martin Brodeur är dessutom tillbaka och verkar hur het som helst. Är bara några futtiga vinstmatcher från NHL-rekordet och närmar sig också rekordet för hållna nollor med stormsteg.
Devils gjorde en bra affär när man bytte till sig Hävelid i utbyte mot finske backen Anssi Salmela.

På fredag kommer Liam hit på besök. Det var ett tag sedan han var här nu och det ska bli riktigt kul att träffa honom igen. Ann-Sofie och Marcus skulle hitta på något och erbjöd oss att vara barnvakter vilket vi nappade på med ens.

På lördag sedan så är det dags för säsongspremiär då vi i JIF sparkar i gång mot Alsjöholm på konstgräset. Vi tränade igår och jag måste verkligen säga att det var bra fart. Det är många som har tagit ett kliv framåt och det är kul att se. Ingen kan vara säker på en plats i årets upplaga av JIF. Jo möjligen Axel, jävlar vad het han ser ut. På planen speciellt. Jag sticker ut hakan och påstår att kommunens bästa målvakt står i JIF.

För egen del var det en seg träning i går. Jag har haft diverse bekymmer under en ganska lång tid med yrsel, nedstämdhet och hängighet och får absolut också hjälp med detta, men i bland tryter orken och i går var man hängig under träningen. Genomförde dock träningen ändå men hade lite högre krav på mig själv.. Visserligen har man aldrig varit någon stjärna inom fotbollen men det blir sannerligen inte lättare om man inte mår riktigt bra. Detta ska det dock bli ändring på inom kort är tanken. Ja, kanske inte min stjärnstatus inom fotbollen utan mer mitt egna välmående då...

Jakten på den allra bästa spelare jag någonsin spelat med går vidare. Idag har det blivit dags för plats 22.

PLATS 22:  Mattias Evestål, Lindås BK 2005.
Nu tänker antagligen många att nu har det nog fan slagit slint ordentligt i det där blogghuvudet. Evestål bara 22:a? Så här ligger det till. Jag anser att Mattias Evestål var bäst av alla i kommunen förra året och jag är övertygad om att han kommer att göra succé i Nybro. Men denna rankingen grundar sig på när jag och vederbörande spelade i hop och Eve och jag gjorde bara det under knappt ett år i LBK och det var 2005. Evestål var förvisso riktigt bra redan då, men jag kräver mer tid tillsammans för att kunna hamna högt upp på denna lista.
Eveståls vänsterfot är grym. Hans kämpartakter och vilja att vinna likaså. Jag såg lite på Nybros framfart i Nybro Open och konstaterade att Evestål har blivit ännu bättre än tidigare. Kul att se. Emmaboda IS kommer att få det ordentligt jobbigt att fylla tomrummet efter honom under den kommande säsongen. Jag kan inte annat än att önska lycka till i Nybro. Vill du klättra på listan så är det dock JIF du ska söka dig till min vän!


Mattias Evestål


Fatta att det snart är helg igen. Veckorna rullar på utav bara fan! Jag hörde förresten att Volvo drog tillbaka bonusarna till cheferna. Det måste ha varit det bästa beslutet dom har tagit på den fabriken de senaste åren. Själv räknar jag knappast med någon som helst bonus. Jag är snarare nöjd om jag får behålla den lilla lön jag har utan att få den sänkt som vårt fackförbund skrivit under på. Jag undrar hur det skulle bli på Flygt i fall Metalls medlemmar fick en sänkning medans övriga flygtare inte fick det. Jag kan inte tänka mig att det skulle gynna någon. Det skulle bli inbördeskrig.

Två veckor kvar tills det åter är dags för VIkingBowling. Den sjunde deltävlingen i ordningen. För Lasse Mourinho är det vinna eller försvinna som gäller. Franzén är fast övertygad om det senare. Det cirkulerar ett envist rykten om att Mourinho ska ha spelat en 202-runda med sin son. Vi vet inte riktigt hur vi ska tolka dessa signaler Franzén och jag men har kommit fram till att det finns absolut ingenting som tyder på att dessa uppgifter skulle innehålla någon som helst sanning. Vad Frisk själv säger är på något vis inte väsentligt i frågan.

Nu börjar det dra ihop sig mot bion.

/~~/

Kommentarer
Postat av: criz

om du känner dig på lite skadeglatt humör nåndag ante, så rekomenderar jag starkt den här:



http://video.feber.se/art/152189/elakt-spratt-kommer-tillbaka-med-effekt/

2009-03-05 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0