Match sju

Real Madrid har pungat ut med en miljard kronor för Cristiano Ronaldo. Han är en fantastisk spelare,visst är det väl så. Men 1 000 000 000 är mycket pengar. Alldeles för mycket i min mening. För att jag skulle få i hop 1000 000 000 så skulle jag med nuvarande lön behöva gneta på på verkstaden i 83 liv. Förutsatt att jag inte spenderar en enda krona under resans gång och att jag arbetar 40 år i varje liv utan att vara sjuk eller borta.

För en miljard hade man kunnat köpa samtliga villor i hela Emmaboda tätort räknar jag ut efter en snabb överslagsräkning...

Någon miljard lär ingen vilja ge för mig, men jag väntar fortfarande på fotbollsskorna Dennis lovade mig för fyra år sedan... Jag inser att jag aldrig lär få några och kan tänka mig en förlikning. Jag tar en grillad med bröd på nästa hemmamatch så drar vi ett streck över själva övergångssumman. Men den ska vara tjock. Och med både ketchup och senap.

Natten till lördag spelas en av de senaste årens mest intressanta matcher i NHL då Detroit och Pittsburgh brakar samman i det mest klassiska amerikansk idrott har att erbjuda. Stanley Cup finals, game seven. Det är en närmast mytomspunnen mening som väldigt få ishockeyspelare får uppleva. Hela säsongen avgörs på en enda match. Detroit och Pittsburgh har spelt en bra bit över 100 tävlingsmatcher vardera denna säsong, och så kan ett halvtaskigt byte av någon darrig spelare avgöra hela kalaset. Då jag vanligtvis såver vid den sena timmen som finalen spelas så kommer jag att spela in den för att på lördagsmorgonen avnjuta detta stycke idrottshistoria med en frukost bestående av alla de läckerheter som jag kan tänka mig. En sjundematch i SC-finalspelet avnjuts med respekt och vördnad, inte halvsovandes i soffan klockan fyra på morgonen. Kommer inte under några som helst omständigheter öppna vare sig SMS eller svara i telefon under dessa timmar jag ser matchen av säkerhetsskäl. Någon illgärningsman där ute kan mycket väl få för sig att skicka ett SMS där resultatet är väl synligt för läsaren som i detta fallet lär vara jag.

För övrigt tror jag att Pittsburgh vinner. Som svensk så hoppas jag förstås på Red Wings, men jag har på känn att pingvinerna plockar hem bucklan bortaplan till trots. Detroit snodde troféen i Pennsylvania förra året så Pittsburgh är säkerligen sugna på att tacka för senast genom att slå Detroit i hockeyvärldens kanske mest klassiska arena, Joe Louis Arena.
Tror även att Sidney Crosby och Evgeni Malkin kommer kliva fram ett ytterligare snäpp. Bägge är unga superstjärnor som har allt hockeyspelare ska ha, utom en Stanley Cup-ring på fingret. Jag tror att deras drift efter den titeln kommer fälla avgörandet mot Zetterberg och hans entourage som redan vunnit massot med gånger.

Detroit är nog på pappret det bättre laget, man i säsongens sista match spelar namn på papper föga stor roll.

I morgon har forsen match mot Skruv borta. Det var där uppe vi gjorde tidernas sämsta match förra året då Skruv slog oss med 5-1, fast siffrorna då borde snarare ha varit typ 14-0 i Skruvs favör. Så dåliga var vi. Har faktiskt aldrig deltagit i en sämre match än den. I morgon är jag emellertid inte med, så därför kan nog siffrorna bli avsevärt mer positiva ur vår synvinkel.

Inte heller Johannes Medin spelar efter som han är och trampar Vättern-rundan. Då Johannes blev utsedd till bäste JIF-spelare sist av Daniel " Dala" Fredriksson, och inte kan deltaga så kommer armbindeln att bäras av totalledaren i tävlingen nämligen Henrik Ahlström. Skulle uppskatta i fall någon kan framföra detta till Henke om jag själv inte hinner till Skruv i tid innan matchen.

Tänkte sysselsätta mig en stund i afton med mitt favoritspel Betapet, och tänker vid närmare eftertanke börja spela redan nu.


På fredag natt avgörs det...


/~~/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Egentligen köper de ju ett varumärke snarare än en fotbollspelare. I slutändan handlar allt om huruvida du får tillbaka mer än du satsat. När Beckham gick till Real femfaldigades försäljningen av tröjor och man kunde klämma ur mer pengar från sponsorer och TV-rättigheter. Så jag tror inte det är någon dålig affär för Real. Såvida inte Ronaldo halkar på ett bananskal och bryter foten eller kraschar sin Ferrari... Men det är ju en bra transfer, en osympatisk spelare passar bra i en osympatisk klubb.

2009-06-12 @ 09:34:04
Postat av: Ante

Anonym: Jag tror säkert att det kan gå ihop sig för Real, men jag tycker ändå det är sjuka pengar det handlar om. Jag vet inte om det var 300 kronor man kunde skänka till Unicef och se till att 15 barn i Nepal fick gå i skolan och få mat på bordet under en väldigt lång tid. Hade Real Madrid spenderat den miljarden på ett sådant ändamål så hade hela tredje världen varit Einsteins om tio år...

2009-06-12 @ 09:55:05
URL: http://yzerman.se
Postat av: panen

även jag har fått en tackling av Holmström,det kommer att kännas.

2009-06-12 @ 12:44:45
Postat av: Ante

panen: Visst är det så!

2009-06-12 @ 17:54:50
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Då får man gratulera dig till att ha analyserat dubbelrätt då...

Pittsburgh vann pokalen och årets Skruvbesök blev mer positivt föt JIF... :-)

2009-06-13 @ 09:30:34
Postat av: Ante

AK: Ja, jag är ganska nöjd själv med den analysen! Men även en trasig klocka visar rätt emellanåt. Två gånger per dygn till och med!

2009-06-13 @ 11:49:16
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0