Valderrama

Höstsäsongens allra första arbetsvecka är numera lagd till handlingarna och faktum är att den faktiskt gick ganska smidigt. Visserligen är det ren och skär smärta när klockhelvetet ringer mitt i natten och det är dags att lämna den varma och sköna sängen och bege sig till gruvan, men när man väl är där så går det oftast ganska bra. Det är i och för sig lättare att skriva så en fredagseftermiddag än en måndagsmorgon men mig veterligen är det just fredagseftermiddag just nu så därför känns det så just nu.

Efter kneget idag så stack Laken (Lars-Göran Andersson) och jag upp till Casablanca för att ta en bärs och kika på alla de tusentals underliga figurer som traskade förbi in mot Emmaboda centrum. Jag konstaterade två saker, dels att inte en enda människa hade vanliga, rena, hela jeans på sig samt att förmodligen uppemot 159% av alla festivalens besökare är nyttjare av cigaretter, de allra flesta misstänker jag till och med röker i sömnen. Men jag måste säga att det är inga ledsamheter som festivalbesökarna dras med. Alla (som jag har varit i kontakt med) är glada , tillmötesgående och väldigt vänliga och jag tror det är just den typen av människor som söker sig till Rasslebygdsfestivalen (eller Emmabodafestivalen som alla människor som inte kommer från Emmaboda tätort kallar festivalen för).

Dock går det tyvärr inte att sitta hos konkurrenten och hinka bira när Emmagården har jobb uppöver öronen i dessa dagar så efter en stund begav jag mig ditåt för att visa mina färdigheter på bakbordet,jo du läste rätt för i år har jag uppenbarligen blivit befordrad till bagare med enklare sysslor istället för diskpojke. Lönen är dock densamma men jag har tänkt att sätta mig i löneförhandlingar med svärfar för att se vad han tycker att mina insatser är värda.
Mina uppgifter denna dag bestod mestadels i att väga upp deg i rätt vikter samt städning av bageriet
.

När jag sedan kom hem insåg jag att gräsmattan liknade den gamle colombiankse mittfältsdynamon Carlos Valderrama så därför fick jag ta fram gräsklipparen för att få Valderrama att se ut som Zinedine Zidane, det vill säga tendenser till långt i kanterna men i mitten är det välklippt. Med andra ord orkade jag inte kanttrimma denna fredagseftermiddag.


Carlos Valderrama

Däremot drog jag på mig löparskorna för att löpa min gamla klassiska 6100 metersrunda runt Krysseboda. Av självförtroendesjäl så tog jag inte tiden idag utan koncentrerade mig bara på att ta mig runt och det gjorde jag och jag gjorde det enklare än tidigare under veckan vilket känns kul. Dock har jag tagit tiden tidigare i veckan och ligger nästan sex minuter från det tempot jag höll när jag var som allra bäst för ungefär ett år sedan. Jag tvivlar på att jag kommer komma ner till den nivån på länge då sex minuter på sex kilometer inte är skitlätt att kapa.

Detta är vad jag har hittat på idag och nu sitter jag här och eftersvettas efter joggingturen med en Slots Guld bredvid mig och en helg framför mig.

Jag har hittils inte blandat mig i skriverierna om min kära svägerska Malin Sjöndins flytt från EIS till Madesjö. Jag har faktiskt inte pratat med henne alls om detta. Jag vet dock att hon gillade Johnny Elm väldigt mycket (därmed absolut inte sagt att hon inte gillar Magnus Mellmark och övriga ledare för det vet jag att hon gör),och jag tror att hon tyckte det var trist när han inte längre fick vara kvar. Självklart är det synd att EIS tappar en spelare av hennes kaliber (och jag tror det är vad AK menar)  men samtidigt tror jag att hon har mycket att tillföra i division två och Madesjö så därför tycker inte jag att hennes beslut är det minsta konstigt.

Måste erkänna att jag blir lite sugen att gå på festivalen när man hör musiken och feststämningen från ängarna. Jag mötte Koffe Pumplun, Zoran, Henke Svensson och lite annat löst folk på väg hem från jobbet i eftermiddags och stannade och pratade lite med dom. Dom skulle se Miss Li vid middagstid och då blev även undertecknad väldigt sugen på att lösa entré.

Glöm inte att titta i kväll 20.45 på TV4 Sport när Viktor Elms Heerenveen möter Roda i säsongspremiären av holländska Eredivise.


Nu känner jag att en dusch inte längre kan vänta. Efter det blir det inte många knop för herr Johansson denna kväll.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viktor är väldigt lik den gamle amerikanske skådisen Kevin Costner :)

2009-07-31 @ 20:54:02
Postat av: Ante

Anonym: Dom är lika som bär, fast jag visste inte att Viktor var lika duktig på baseboll som på fotboll.Både tvmatchen.se och svenskaspel gick ut med att TV4 Sport sände matchen, men så var det inte. Istället sände man en basebollfilm med Kevin Costner...

2009-07-31 @ 22:38:23
URL: http://yzerman.se
Postat av: Svärfar

Ante Ante Ante....ideellt arbete avlönas inte utan du lägger grunden till ditt framtida leverne tänk stort typ Pågens o Skogaholm.....

2009-08-01 @ 00:46:07
Postat av: Martin P

Förbannat tråkigt att matchen inte sändes. Kan berätta att även TV4 gått ut med att matchen skulle sändas igår (dock har de skrivit fel tid) - se länktips. Så vad hände egentligen?

Postat av: Ante

Svärfar: Jag hade det på känn. Men som vi alla vet så är det ett privilegium utöver det vanliga att få lära sig bakandet ädla konst på så klassisk mark som Emmagården!

2009-08-01 @ 08:50:23
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Martin P: Ja,jag vet inte vad som gick snett. Det är ganska dåligt att ändra tablån med så kort varsel som kanalen uppenbarligen gjorde. TV4 Sport borde prioritera livesport framför amerikanska idrottshjältefilmer som man kan sända närhelst man vill.

2009-08-01 @ 08:52:13
URL: http://yzerman.se
Postat av: Svärfar

Så Ante nu är du inne på rätt tankebana att gå i lära innebär blod,svett o tårar så du ska veta att en dag kommer du att glida runt på...just de...en räkmacka......

2009-08-01 @ 09:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0