Träningsvärk

En träningsvärk modell värre börjar krypa på känner jag. Vi tränade igår nämligen och igår var det slut på sötebrödsdagarna och den så klassiska försäsongsträningen gick av stapeln när Lasse Mourinho drillade oss i JIF igenom ett ganska hårt pass. Utfallssteg måste vara ett djävulens påfund. Så nyttiga men ändå så förrädiska. Varför dom är nyttiga säger väl sig självt och anledningen till att dom är förrädiska är att man kan ta tvärslut mitt iett sånt jävla steg.
Trodde i morse att jag hade lurat kroppen på träningsvärken men när jag framåt eftermiddagen började inse att jag hade vissa svårigheter att sitta ner så insåg jag att även jag hade drabbats. Det började med den där matta känslan i låren och övergick senare till ren och pur smärta i den region norrut där baklåren byter namn. Där av bekymren med att sitta.
En försäsongsträning ska innehålla träningsvärk. I alla fall på vår nivå och nu känns det kul att säsongen börjar krypa närmre. I det allra närmsta så börjar även utomhussäsongen och då får en briljant löpteknisk spelare som jag chansen att briljera. Även ytterligare attribut såsom spänstig, hårdskjutande, rapp och oövervinnerlig med boll är bara några av de saker som jag har hört folk säga om mig. Visserligen var det i en av de där Nanne Bergstrand-drömmarna men likväl.

Det råder ett förrädiskt lugn över de fyra kämparna som i morgon kväll ska utkämpa slaget om Nöjeshusets bana två. VikingBowlingens femte deltävling skall avgöras och dagen idag har kantats av dåliga ordvitsar och nervösa skratt från många av deltagarna. Lasse Franzén har givits ett nytt namn, ett så kallat artistnamn. VI har alla sett hur han i smyg gillar rap-musik och liknande rytmer. Faktum är att när Kricke Klevtun var inlånad för ett tag sedan så tog han Franzén på bra gärning när han försökte rappa med i en låt av icke namngiven rap-artist. Vissa av oss på dåvarande VikingLine hävdar dock att han inte alls rappade utan snarare spottade ut snusen. Hur det egentligen var, ja om det tvistar de lärde.
Men för att återkomma till artistnamnet så är det en kombination av min gode väns intresse för rapmusik och hans facit i Vikingbowlingen. Hans går numera under namnet " 50 pro-Cent" då han kommit sist 50% av deltävlingarna. Nu är det emellertid som så att den gode Franzén antagligen inte är medveten om att han har fått ett artistnamn. Inte förrän nu.
Vad som talar för honom är dock att hans dotter Lisa nu har återvänt från sin Thailandsresa och alla tendenser pekar på att hon återkommer i samma skick som när hon for vilket gör att jag tror Lasse blir urfarlig i morgon om han bara hittar tillbaka till sitt grundspel. Jag sticker ut hakan och säger att jag tror att Franzén tar hem det i morgon.

Vi har även fått ett väldigt lukrativt erbjudande av Nöjeshusets ledningsgrupp som efter diverse extrainsatta möten har kommit fram till att dom vill att vi sätter upp statistiken och resultaten på deras anslagstavla då vi enligt obekräftade uppgifter räknas som några av de riktigt stora affischnamnen i kommunen inom denna högst underliga sport. Nu var inte detta de exakta orden som användes men en förfrågan fick vi och vi väntas ta beslut i morgon eftermiddag om huruvida statistiken skall tillhandahållas allmänheten.

Tampa fick sig en sjuhelvetes lektion i hur hockey ska spelas inatt då man besökte Californien och San Franciscos tvillingstad, San Jose. San Jose vann med klara 7-1 och en svidande tung förlust för Tampa efter att man vunnit två raka matcher på bortaturnén. Nåväl, det är bara att ta nya tag.

"Det är bättre att vinna än att komma sist" Ett för evigt klassikt uttalande av Lasse Frisk. Det tål att tänkas på. Eller, gör det det egentligen?

TV4 ska köra igång den gamla klassiska ärkedokusåpan Expedition: Robinson. Det är faktiskt till och med som så att jag funderar på att följa detta äventyr. Jag såg inte de sista åren utan minns hellre med glädje klassiska deltagare som Åsa,Kent,Ola och Martin från första året. Jag tror jag får ge det nya gänget en chans.


Vem minns inte Robinson-Åsa?
Foto: Café


Den gamla konceptet att "Stoppa Matchen" är uppe på tapeten igen då det gäller Sveriges kommande Davis Cup-match mot Israel. Israel är som de allra flesta antagligen vet, just nu i krig med Hamas/Palestina/Arabvärlden i stort. Jag kan inte se hur fan det skulle en kunna hjälpa lite om vi i Sverige ställer in i en jävla tennismatch. Tror någon att dom bryr sig där nere. Tror någon att israeliterna tänker så här: "Jävlar! Om inte vi slutar kriga så får vi inte spela tennis mot Sverige!!". Är oerhört tveksam till det. Och argumentet att man ska ställa in matchen för att skapa uppmärksamhet på det viset förstår jag inte heller. Ska man skapa uppmärksamhet fungerar nog knappast en relativt ointressant tennismatch. Ska man ställa in saker med anknytning till Israel är det lika bra att slå på stort och ställa in typ julen!
Jag har en bättre idé ändå. Ge fan i att kriga, och gå och kolla på förslagsvis tennis istället. Alternativt kasta tennisbollar på varandra i stället för granater.Det hade funkat.

Nu ska jag gå och göra mig av med överflödig ansiktsbehåring då jag börjar likna  i puberteten alldeles för tidigt kommen 13-åring.

/~~/



Kommentarer
Postat av: AK

Jo, en effekt skulle det faktiskt få om Sverige bojkottade tennismatchen.

Nämligen att israel på ett behagligt sätt skulle nå en sportslig framgång och går vidare i Davis Cup utan att ens behöva spela...

2009-01-16 @ 09:07:52
Postat av: Ante

AK: Jo, förvisso

2009-01-16 @ 14:17:06
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0