Turnering

Då är det väl bara att ge sig på att knåpa ihop årets bästa inlägg. Det är inte ofta man kan säga så men när man skriver årets första och således och hittills enda inlägg så kan man med goda förhoppningar också räkna med att det blir det bästa. Har fortfarande inte fått något internet till huset vilket gör att abstinensen är svår och kallsvettningarna regelbundna. Sätter stort hopp till att Telia i nästa vecka kan skicka ut någon snubbe till den där masten och koppla om det han ska så att jag kan blogga när jag vill.

I dag har jag varit barnvakt åt Liam. Själv. AnnSofie och Marcus var i Tingsryd för att titta på en ny bil så då behövde dom hjälp och i mitt högst ansvarfulla ämbete som gudfar så lade jag alla andra aktiviteter åt sidan (förvisso hade jag inga större aktiviteter på gång).Faktiskt första gången i mitt liv jag är barnvakt helt allena åt någon som är yngre än många av produkterna i medelsvenssons kylskåp. Liam var på sitt allra bästa humör och vi har busat hela förmiddagen. En liten tupplur på maten fanns det också tid för. Efter ett par timmar kom Jojje hem från dagens slit nere på fiket och då lämnade jag över och stack i väg för att dels handla köttfärs, panta flaskor och förstås blogga och surfa en stund i lägenheten där jag nu sitter.

I kväll ska jag sparka boll. EIS klassiska Swedbank Cup drar igång och man sparar inte på godbitarna utan bjuder publiken direkt på högklassig underhållning då Johansfors IF spelar första matchen. Att det är mot Boda vilket gör matchen ännu mer intressant.
Vi har på pappret ett ganska starkt lag som är likt det vi hade i Allsbocupen där vi lite överraskande tog oss till semifinalen. Vad som talar för oss är att Dennis Randewall är på resande fot och antagligen inte kommer hinna hem till turneringsstart, vi minns väl alla hans katastrofala facit i Allsbo... (Ironi)
Vad som talar emot oss är att både jag och min brorsa finns med i laget (absolut ingen ironi). Brorsan skrev ju på här för leden och gör i kväll debut med sin nya klubb och återförenas förstås även med mig.Jag utgår från att det var huvudskälet till att han bytte.


Vi möter även EIS,Madesjö,Lessebo och Vissefjärda så det är en ytterst svår grupp vi har hamnat i men vi hade tuffa motståndare i Allsbo också och där gick det bra. EIS ser jag som storfavoriter och om de andra två slutspelsplatserna borde de andra kunna slåss om även om jag har mycket svårt att tänka mig att Boda skulle kunna knipa den.  Madesjö är alltid bra inomhus och Vissefjärda är betydligt bättre inne än ute även om dom har tappat en del kuggar. Lessebo vet man aldrig vad dom ställer upp med för lag nuförtiden men jag ser dom som en outsider. Jag minns de två mörkhyade killarna från Allsbocupen som var Lessebos två bästa spelare så deltar dom i kväll så gäller det att se upp.

Vad gäller EIS så har dom två lag och därför vet man inte riktigt hur dom formerar de bägge manskapen. Men det mest logiska torde väl vara att sätta de bästa i EIS 1 och de övriga i EIS 2 och i så fall får vi det bästa EIS-laget i vår grupp vilket kanske inte gynnar oss. Boda som sagt har väl inte direkt rosat marknaden de sista säsongerna varken inne eller ute och kommer få finna sig i att slåss i botten. Så då återstår bara oss själva. Jag tror att vi tar oss till slutspel om vi är lika koncentrerade som vi var i Allsbo men annars blir det ledigt på söndag även för oss. Ska bli kul som fan i alla fall, och framför allt ska det bli kul att spela ihop med brorsan igen!

Det ryktas fortfarande om en del tunga namn på väg in till forsen. Jag tror att vi kommer att bli och räkna med nästa säsong.

Liam har ett tidigt utvecklat intresse för den ädla sporten ishockey har jag noterat vilket är väldigt positivt då fler och fler bryr sig mindre och mindre om denna fantastiska sysselsättning. Jag kommer antagligen därför att låna honom i morgon kväll då det är dags för Sveriges semifinal mot USA eller Slovakien. Vi hockeyfans måste hålla ihop.
Allvarligt talat så tror jag USA slår slovakerna men sedan tror jag det blir tvärstopp för jänkarna när dom stöter på gammalt hederligt svenskt stål i semin. Jag ser med spänning fram emot detta möte.

I morgon är det åter igen dags för dop. Det är dags för Henke och Sofies lille kille Ville som ska döpas i Mikaelsgården. Ska bli så trevligt så!

Farsan ringde förut. VI konstaterade att det inte bara skiljde ett halvt jordklot mellan oss utan även ungefär 60 grader i temperatursskillnad. När det hade varit som varmast i Thailand under dagen hade kvicksilvret varit uppen en bit över 40 grader och här hemma var det under 15 minusgrader i morse. Kontraster.

Nu ska jag hem till huset och slänga ihop en spaghetti med köttfärssås

Väl mött i kväll i sporthallen! 18.00 JIF- Boda.


/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0