Ankommande gods

Blev så fruktansvärt förvånad när jag i morse vaknade upp och insåg att det var fredag igen. Veckorna går så oerhört fort och det känns inte som om det var så värst länge sedan det var måndag. Inte längesedan alls faktiskt.

Fredagen har innehållit en hel del. Till största dela jobb faktiskt. Har tillbringat denna veckan på mixerverkstadens avdelning för ankommande gods. Det innebär att man ser till att allt material som ankommer till vår verkstad rapporteras för att sedan förflyttas med truck till dess rätta plats. Det är dessvärre sällan en lugn stund där. Förvisso är de lugna stunderna in i helvete lätträknade för en blåbyxa som jag. Men jag klagar inte. Jag gillar mitt jobb och framför allt mina arbetskamrater.

Efter kneget bar det av till miljöstationen, Möjligheternas Hus, för att där göra oss av med diverse tingestar som vi samlat på oss samt mängder av skräp från flytten. Miljöstationen är en bra plats måste jag säga. Var sak har sin plats.

På Spåret har även denna fredagskväll förgyllt min tillvaro. Denna afton tävlade Marcus Birro och Tina Ahlin mot Siw Malmqvist och David Bexelius. Första resan gick till Abisko och den tog jag tidigt. Så fort Oldsberg började snacka om nötkreatur på slutet. Andra gick till Oxford och även där var jag med tidigt när det talades om dragdjursbil (ox-ford). Däremot gick det åt helvete på tredje resans mål, Capri. Jag fattade att vi var i Italien men där tog det stopp. Tvärstopp.
Jag har sagt det förr och säger det igen. På Spåret måste vara det bästa TV-program som någonsin hittats på!

I går var det träning och det känns idag vill jag lova. Vi var 19 man som i går hade bestämt oss för att försöka bli liiiite bättre på vår hobby. Om vi blev det eller inte får framtiden utvisa, men skoj hade vi och trötta blev vi så och i och med det så uppfyllde den träningen alla krav jag har på mitt fotbollsspelande. I morgon är det åter dags för nya drillningar under Lasse Mourinhos pipa. 10.30 startar den och ihärdiga rykten gör gällande att Christer Klevtun ska snöra på sig sina gamla Copa Mundial.

Jag vet inte varför men jag är typ rädd för Marcus Birro. Kan inte förklara varför...

Föga anade jag att Nanne Bergstrands pris som Årets Ledare, skulle vara så ouppskattat här nere. Jag står i vilket fall som helst järnfast vid min åsikt att Nannes bedrift som tränare var en större bedrift än vad Pia Sundhage gjorde. I alla fall tycker JAG det. Det där fjanterisnacket att Pia Sundhage inte fick priset bara för att hon är tjej är så ofantligt löjligt. Pia Sundhage fick inte priset av den anledningen att Nanne Bergstrand förtjänade det mer. Om det sedan är OS,SM eller någon annan tävling på elitnivå. Det spelar i mina ögon ingen roll. Alla försår mycket väl att OS är en större turnering än SM, det är inte det det handlar om. Sundhages prestation är fantasiskt, sannerligen. Men Nannes är i min mening mer fantastisk om jag uttrycker mig så.


Nanne Bergstrand. Fotbollskung i Sverige!
Foto: www.ostran.se


NHL har All Star-helg nu. När jag var yngre älskade jag den cirkusen. Nu vet i fan. Jag tycker det hela har spelat ut sin roll sedan det bestämdes att alla 30 lag ska ha en representant med. Då är det inte ligans allra bästa spelare som är med utan några helt andra. Det har ballat ur sedan fansen själva fått börja rösta om vilka som ska få platser i den så otroligt högt åtråvärda startuppställningen i All Star-matchen. Montreal Canadiens har med lite tvivelaktiga namn både här och där i line-upen tack vare (eller på grund av?) idogt arbete av de fransk-kanadensiska supportrarna. Alexei Kovalev är dessutom utnämnd till kapten för lag öst vilket får ses som en överraskning då den 35-årige ryssen "bara" mäktat med 33 poäng under säsongen. Till det västra lagets kapten utseddes Joe Thornton som enligt mig är en av världens fem bästa spelare och därmed ett utsökt val.Tampa representeras av Vincent Lecavalier vilket är klockrent.
Henrik Lundqvist och Nicklas Lidström är det blågula inslaget i jippot. Henrik spelar för Eastern Conference medans Lidström spelar för Western.

I morgon efter träningen blir det den slutgiltiga flyttstädningen borta på Järnvägsgatan. Så där kul. Men tack vare ytterst hjälpsamma föräldrar så har vi förhoppningar om att få den saken ur världen under morgondagen!

Nu ska jag faktiskt avrunda fredagskvällen med ett parti betapet. Precis som förr!

Jag tillönskar alla en riktigt god helg!

/~~/

Kommentarer
Postat av: Nicke G

Jag undrar bara varför du tycker Nannes Bergstrands prestation är mer värd än Pia Sundhage.

2009-01-23 @ 23:29:54
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com/
Postat av: Ante

Nicke G: Jag tycker bara att Nanne Bergstrans gjorde en större bedrift än Pia Sundhage. Ingenting annat. Nanne byggde upp det Kalmar som vann SM-guld från scratch mer eller mindre och därför tycker jag att det var helt rätt att han förärades med det priset. Jag tycker att Pia Sundhage gjorde en fantastisk bedrift när hon tog USA till ett OS-guld men som jag har sagt tidigare så tror JAG att det är lättare att vinna ett OS-guld med det fantastiska landslag som USA har än att bygga upp det grymma KFF som vann SM-guld. Därför tycker jag att Nanne är mycket väl värd sitt pris. Sundhage är på intet sätt ovärdig priset men i min mening är Bergstrand mer värdig.

2009-01-23 @ 23:39:40
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Ante: det är gott att se att du också tycker att Kalmar egentligen är ett medelmåttigt lag...:-)

2009-01-24 @ 10:02:22
Postat av: Ante

AK:Det där är önsketänkande från din sida AK... Kalmar, medelmåttor..pfff

2009-01-24 @ 10:05:31
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Ante: Jo men om det nu var en sån bedrift av Nanne att ta SM-guld måste det väl ha varit ett gäng medelmåttor han hade hand om...hehe :-)

2009-01-24 @ 15:36:23
Postat av: Nicke

Det är därför sådana här prisutdelningar är meningslöst enligt min mening. Man kan inte jämföra olika prestationer med varandra.

2009-01-24 @ 17:32:40
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Tappen

Så vitt jag vet spelas ingen riktig fotboll i Sverige....Annars leker livet! Spurs går jättebra :) Milan likaså:) St Etienne är strax över strecket och 1860 Munchen blä.. Det enda som glädjer just nu är Taif.. och kall Staropramen. Glömde att Leyton är under strecket as well..

2009-01-25 @ 10:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0