Ny sheriff på Manhattan

Till att börja med får man väl gratulera HKH Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel Westling till förlovningen. Rojalist som jag nog får klassas som ändå, så tycker jag att det var på tiden. Jag är själv förlovad sedan ett par år tillbaka och är väldigt stolt över det. Dock blev inte uppståndelsen alls den samma när jag och Jojje bytte ringar i Sunny Beach, Bulgarien. Detta trots att jag värderar min alldeles egen  kronprisessa långt högre än alla andra sådana. Daniel och Victoria berättar att bröllopet kommer gå av stapeln någon gång under försommaren nästa år för att efter det senare kunde bilda familj. Personligen tror jag att Victoria redan är på smällen då jag tyckte mig se ett pillimariskt leende när hon, kungen,drottningen och Westling intervjuades...



Har för övrigt så förbannat svårt att titta på kungafamiljen efter det att Hey Baberiba gjorde sketch på kungahuset. Där träffade dom rätt.

Med rojalist menar jag att jag är för att ha kungahuset kvar. Jag tycker på något bisarrt sätt att kungafamlijen i många avseenden är värdiga representanter för Sverige. Jag tror på något ännu mer bisarrt sätt att det är just Hey Baberiba som fått mig åt det hållet. Jag blev lite osäker på vad ordet rojalist egentligen betyder så betyder det något annat än det så stämmer inte det nödvändigtvis överens med mina tankar.

Har varit seg och hängig som fan denna veckan och i eftermiddags vid halv två-hugget cyklade jag faktiskt hem och intog sängläge och vilade till det en stund vilket gjorde att jag i alla fall just nu är lite piggare. Det är många på mitt jobb som går och är lite halvkrassliga men man får väl tro att det är sådana tider just nu. Har inte tagit beslut om morgondagen ännu men det lutar åt att jag stannar hemma och vilar.

Supermötet mellan Inter och Man United slutade inte helt oväntat 0-0. Oftast blir matcher mellan så bra lag mållösa eller tråkiga. Nu såg jag inte själv matchen men då jag är läser hyggligt bra så såg jag i tidningen att resultatet blev 0-0. Då jag själv inte innehar Viasat Fotboll så fick jag nöje mig med matchen mellan franska suveränen Lyons match mot spanska diton Barcelona. Faktiskt en riktigt bra och underhållande match mellan två fantastiska lag. Är svag för Lyon i allmänhet och Juninho i synnerhet. Hade varit kul om dom kunde lyckas i Europa någon gång.

Tampas forne coach John Tortorella som faktiskt har ett förflutet i Kristianstad Hockey, har blivit utsedd till Tom Renneys efterträdare. Precis som jag lagom vågat förutsåg här för ett gäng veckor sedan så hängde Renney jävligt löst och den senaste tidens usla resultat fick Rangers ledning att agera och skicka bort Tom. Jag är inte helt hundra på detta men jag har fan för mig att det var just Tom Renney som var head coach för Team Canada under OS i Lillehammer 1994. Jag har en svag bild på närhinnan att det är en molken Renney som traskar bort mot Curre Lundmark i det svenska båset efter att Tommy Salo räddat Paul Kariyas sista straff. Någon som vet?


John Tortorella under hans guldkantade tid i Tampa Bay Lightning.
Bilden är tagen ifrån
www.daylife.com


I och med Tortorella, eller Torts som Lightningfansen kallar honom, kommer sötebrödsdagarna på Manhattan att vara över. Tortorella skiter fullständigt i hur många poäng en spelare gjorde förra säsongen, förra månaden eller ens förra matchen. Allt som gäller är att vinna nästa. Större vinnarskalle än honom får man leta efter och personligen tycker jag det var vansinne av Lightning att kicka honom.
Baksidan med Torts är dock att lika mycket som han älskar att vinna, lika mycket hatar han att förlora vilket i sig är en sund inställning inom elitidrotten. Men John Tortorella är en fruktanskvärt dålig förlorare och drar sig inte för att hänga ut både den ene och den andre. Bävat har många floridianska sportjournalister som fått som uppgift att intervjua Torts efter en förlustmatch.
Är dock helt övertygad om att John kommer att ta NYR till slutspel. Och väl där kan vad som helst ända!

Min kära mor ringde mig häromdagen för att samtala lite med sin äldste son och samtalet gled högst oväntat in på hockey. Visserligen vet min mamma mycket väl om vilket hockeyidiot jag är, men det var inte jag som gled in på området.
- Vet du en sak Ante?
- Nej, vad då?
- Jag har börjat heja på ett hockeylag!
- Huuhh? Du? Vilka då?
- Malmö


Det är konstigt vad det kan göra för ett lags image och resultat när man skickar bort ett gäng överbetalda föredettingar och ersätter dom med folk som brinner för sporten och som är beredda att verkligen ta kampen för sitt lag. Så eftersom jag aldrig skulle drömma om att säga emot min mor så håller även jag lite i smyg på Malmö i en eventuell kvalserie...

Nu ska jag slappa lite framför TV:n.

/~~/



Kommentarer
Postat av: criz

jodå, efter att bara tidigare ha coachat juniorhockey i Kamloops Blazers så fick han leda Team Canada till silver i OS i Lillehammer.

2009-02-25 @ 21:32:35
Postat av: Simon

Trodde du var demokrat ända ut i fingerspetsarna, men oj vad jag misstog mig.

2009-02-26 @ 05:52:17
Postat av: Anonym

http://www.atdhe.net/

2009-02-26 @ 16:41:12
Postat av: Simon

Jag menar på att Kungahuset är ett hån emot demokratin. En statschef som inte väljs av folket? Det är allt annat än demokrati.

2009-02-27 @ 10:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0