Smällkarameller

Borde egentligen vara med mina gelikar på JIF:s tisdagsträning men på eftersom jag har ådragit mig en smärre förkylning så har jag beslutat att hoppa över denna dags övningar då Nybro Open hägrar på fredag och jag är väldigt sugen på att deltaga där. Vi tränar på torsdag också och jag hoppas på att jag har hunnit kurera mig tills dess. Tror nog det ska gå bra.

På fredag är det som sagt Nybro Opens kommunturnering med Johansfors IF som deltagande lag. Visst kan det tyckas lite underligt att vi spelar i kommunturneringen då alla som deltagit på Lena Cids geografilektioner är väl medvetna om att Broakulla inte tillhör Nybro kommun. Av vilken anledning vi spelar i den gruppen vet jag inte, och kommer heller inte att grubbla så mycket mer på det faktum.
Våra motståndare kommer att i vilket fall som helst att bli Örsjö, Puke och Flerohopp i den ordningen med start klockan 19.00 på fredagskvällen.

Fick en motiverande kommentar från AK angående fina, och inte alltid så fina tacklingar inom ishockeyn. Kan vara ett skönt komplement att skriva om och framför allt länka till då alla i den senaste tidens meningsutbyte om hockeyslagsmålens vara eller inte vara, var rörande överens om att (herr)hockeyn gärna får innehålla tacklingar däremot. Jag tänkte länka till ett par riktiga smällkarameller från värdens hårdaste idrott, ishockeyn.

OBS, en del klipp är ganska otäcka och är inget för känsliga personer, så titta inte ni som tycker det är jobbigt eller på annat sätt stötande eller irriterande!!!

*Först ut är min personliga favorit när Garnet Exelby retar upp hela Ontario när han trycker till Torontos dåvarande kapten Mats Sundin så pass att Sundin fortfarande funderar på meningen med livet.

* Scott Stevens ökända tackling på Anaheim Mighty Ducks superstjärna Paul Kariya är verkligen granithård. Enligt Stevens själv så var det en oerhörd lättnad när Kariya, som genast fick utgå, återvände i nästa period. Kariyas revansch var att göra mål. Kanadicker är tufft folk. Frågan är vem som är tuffast, Stevens med tacklingen eller Kariya som tar den och sedan kommer tillbaka.

* Zdeno Chara straffar Antti Miettinen för att han inte håller upp blicken.

* Brian Campbell bjuder RJ Umberger på antagligen den hårdaste tacklingen i hockeyhistorien. Stackars Umberger, han vet inte vilken kontinent han befinner sig på. Ganska otäckt faktiskt. Detta är inget jag gillar att se. Tacklingen är förvisso klockren men Campbell borde veta bättre i det läget. Lyssna på publiken och lyssna på kommentatorerna... Galet.

*Scott Stevens känner lite på Tie Domi vid ett annat tillfälle...

*Nämnde Exelby har tacklat flera.Här är det Petr Prucha som får veta hur is ser ut på nära håll. I min mening borde domaren visat ut honom.. Jag skulle inte vilja vara i Exelbys kläder när Colton Orr tar upp jakten...

*Jag avslutar länkningen med en liten sammanfattning som någon med mycket fritid har satt ihop. I bland måste det göra ont utav bara fan att spela ishockey...

* ...förresten. Man måste ju kunna skratta åt det också... Lite halvtaskig bildkvalitet emellanåt men helt otroliga missar och tabbar.

Eftersom jag ska vara ledig på fredag så är nu halva arbetsveckan gjord. Det känns bra.

Kalmar FF fick stryk i den av TV4 Sport sända semifinalen från La Manga Cup. Kalmar förlorade matchen med 2-1 efter ganska hyfsat spel ändå. Daniel Mendes satte FF:s balja och ser ut att kunna tillföra Kalmar en hel del nu när Ingelsten inte längre finns att tillgå. Jag tror fan KFF kommer bli att räkna med trots de tunga spelarförlusterna. Rasmus Elm var bra som fan redan i fjol och uppenbarligen har han utvecklats ännu mer och jag tror att han kommer att bli Allsvenskans mest värdefulle spelare nästa säsong om han är kvar.
Rasmus tillsammans med Viktor blev för övrigt idag uttagna till Lars-Rolands trupp till viktiga genrepsmatchen mot Österrike. Snacka om kvitto på en lyckad januariturné förr unge herr Elm. Nu får vi hoppas på att Lagerbäck har mod nog att spela dom. Det hade varit något att se bägge bröderna på plan samtidigt i en landskamp.

Även Adam Johansson och Daniel Nannskog från januarilägret återfinns i truppen. Nannskog är bra, men jag anser att man istället borde ta med någon yngre. Henok Goitom till exempel.

Datumet för VikingBowlingens sjätte deltävling släpptes idag av sammankallande Lars Franzén. Denna gång blir det en lördagsmatch till TAIF:arens stora förtret. Normal speldag är i vanliga fall torsdagar, men eftersom halva VikingBowlingens styrka är upptagna med fotbollsträningar varje torsdag denna månad så belv det som sagt en lördag. Inte vilken lördag som helst heller, alla hjärtans dag (den 14:e) till och med. Franzén hävdar med bestämdhet att både Frisk och jag kan hoppa över en torsdagsträning då det "kvittar fan på er två ändå". Förvisso har han rätt i det, men nu är det en lördag som är spikad. Mange Matsal ska enligt vittnen ha tjuvtränat i helgen med måttliga resultat som följd. Jag återkommer med mer info i ämnet när det drar i hop sig.

Nu släpper jag bloggningen för idag och ska gå och dricka varm dryck, dock utan alkohol då jag fick syn på denna reklamposter från 1919, och söka medlidande hos Jojje. 

[]
Jag vet i fan, men jag hade nog valt en Zlatopramen likväl...

/~~/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0