SAAB

Äntligen hemkommen efter en lång dag med oräkneliga ärenden som allesammans har bockats av i en rasande takt.  I tur och ordning så har en styck arbetsdag, ett besök i Nybro och ett likadant i Kalmar avhandlats.

Jobbet var ungefär som vanligt. Fortfarande diskuteras VikingBowlingen ganska friskt med Lasse Mourinho som största måltavla. En oerhört mängd statistik har tagits fram för att på så vis enkelt kunna följa vem som är bäst på vad och vem som är sämst för tillfället och denna statistik gynnar väl inte alltid Frisk om jag lägger fram det så. Som sagt så blir diskussionera oftast väldigt heta och en del skulle nog använda ordet "okamratlig" på nivån får vårabowlingdiskussioner. Jag, som är en ytterst ojämn spelare i de flesta sporter jag ger mig på och så även i bowling, jag passar på att vara så jävlig som möjligt mot så mpnga inblandade som möjligt medans jag har chansen i kraft av en stabil seger i ryggen.

Efter dagens arbete så stack Jojje och jag till Nybro och Awes sportaffär där hon fick sina nyinköpta begagnade skridskor slipade. Jag vet inte i fall någon vet om det är möjligt att få sina skridskor slipade här i Emmaboda någonstans?
I vilket fall som helst så fortsatte senare resan mot Kalmar och den nya köpstaden som växt upp i och med IKEA:s satsning.Stadium låg först på turlistan där ett par hockeyhandskar skulle inhandlas och så blev också fallet, ett par utav märket Salming. Ska tilläggas att jag inte köpte dom för märket utan endast av den enkla anledningen att dom var billigast, 299 riksdaler, och det kan det vara värt. Även ett par puckar inhandlades, för övrigt tillverkade i Tjeckien vilket faktiskt de allra flesta matchgodkända puckarna är. Andra anhalten var MediaMarkt, denna djävulska affär där i alla fall jag får typ svindel när jag entrar. Där skulle en extern hårddisk inhandlas eftersom datorn hemma börjar bli seg som fan då den fyllts med diverse nödvändigheter genom åren. På den tiden när folk började skaffa hemma-PC så var en G ganska mycket minne. Jag minns när Eva-Lena och Benny Fransson i mitten av 1990-talet, köpte en hem-PC genom LO-facket. I den datorn var minnet 1.99 G och det var något djävulskt tyckte man då. Jag minns att speciellt Crille Lundin var smått lyrisk över detta faktum att det var två gigabtes minne i datorn. Idag upptäckte jag att man inte länger mäter minnet i gigabyte utan i terabyte, T. En T är alltså 1000 G. Den externa hårddisk vi slog till på var utrustat med just e terabytes minne vilket jag har svårt att tro att vi någonsin kommer att fylla, men MediaMarkt hade en duktig försäljare och vi slog som sagt till.

Som ni alla vet så blir man hungrig utav bara fan av att handla så vi tog en sväng förbi Zorbas innan Peugeoten började sin hemfärd mot Emmaboda igen. Deras buffé är precis som så många andra redan varit inne på, riktigt bra. Dom har förvisso inte så värst mycket olika saker men det dom har är gott som fan. Min personliga favorit är deras kycklingwok som nuförtiden uppenbarlgien även innehåller stora grillade räkor. Gott så in i helvete. Så nu är man mätt,matt och törstig.

I NHL i natt så fick tyvärr mitt kära Tampa Bay Lightning stryk av Chicago Blackhawks. Det hjälpte föga att supertalagen tillika draftettan totalt, Steven Stamkos gjorde hat trick inför hemmapubliken i St.Pete Times Forum. Original Six-laget från Chicago vann ändå matchen med 5-3. Ändå är jag väldig glad för Stamkos skull som har haft en minst sagt motig inledning på sin NHL-karriär. Han spåddes att bli en ny Sidney Crosby, men har just nu ljusår kvar till den nivån. Men i natt visade grabben i allafall prov på sin enroma talang. Mer sådant tack.
Vancouver Canucks, med Mats Sundin har verkligen hittat formen efter en djävulsk svacka precis när man hämtat in "Captain Toronto", Sundin. Nu visar man återigen att man är ett lag som kommer att bli en obehaglig uppgift för vilka som än får det tvivelaktiga nöjet att spela mot dom i det kommande slutspelet, för jag är tämligen säker på att Canucks tar sig dit. Dock är jag välddig tveksam till om det blir så lyckad där, då Vancouvers backbesättning i mina ögon är alldeles för svag.

Två veckor kvar till den i NHL så klassiska och mytomspunna "trading deadline". Det är nu de bästa lagen börjar rusta inför slutspelet, det är nu dom riktigt stora affärerna görs upp. Det är nu eller aldrig som Vincent Lecavaliers öde bestäms huruvida han ska stanna kvar och frälsa oss Lightning-fans med sin magi, eller om han flyttar hem till sin födelsestad Montréal för att där frälsa den franskkanadensiska publiken i delstaten Quebec.

Anna-Carin Olofsson-Zidek var ett enda skott från att bli världsmästarinna i förmiddags. Hon missade sista skottet och blev därmed fyra. Snöpligt, men ändå så...hmmm....svenskt.

Om SAAB:s vara eller inte vara tvistar de lärde. Den ena politikern tycker si den andra så. Jag tycker mest synd om arbetarna på fabriken. Sen kan jag nog förstå att regeringen inte vill gå in med massa skattepengar i ett företag som inte gått med vinst på 20 år. Klarade inte General Motors att driva SAAB, hur i helvete ska då regeringen klara av det?



Jag tror jag lämnar bloggandet för i afton.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Daniel

Rödhökarna går till stanley final i år=)

2009-02-18 @ 21:15:22
Postat av: Ante

Daniel: Ytterst tveksamt då de enda rödhökar jag känner till i hockeyvärlden spelar i Allsvenskan!

2009-02-18 @ 22:30:16
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Anonym

Ante: Underskatta aldrig Percy...:-)

2009-02-18 @ 22:55:44
Postat av: AK

...och erkänn att huvudsyftet med resan idag var buffén på Zorbas, sen fick resten komma på köpet...

2009-02-18 @ 23:03:11
Postat av: Daniel

Lite ironi där men tycker det har blivit uppförstorat i media angående babyhawks.

Däremot går Chicago till Final

2009-02-18 @ 23:39:36
Postat av: Daniel

Du glömde Eddie Belfour=)

2009-02-19 @ 19:49:53
Postat av: Ante

Daniel: Hur kunde jag glömma Ed Belfour... Och även Eric Daze även om han kom lite senare.

2009-02-19 @ 20:58:40
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0