Utmanade

Så har det hänt. Vi i VikingBowlingen har blivit utmanade i en bowlingmatch med korpregler. Det är ett lag om fyra här ifrån Mixer bestående av Thomas "Kajan" Johansson, Thomas Malmquist, Vera Sommervold och Nicklas Windén. För er som vet vilka dessa är så förstår ni att vi inte direkt skiter ner oss av rädsla... Vi har ju Franzén på vårt lag och för alla som inte har spelat med denna ädle man så kan jag tala om att det tar år av träninga tt stå emot hans psykningar och verbala misshandel. Jag tror inte att våra utmanare har tänkt på detta när dom ville ha en lätt seger.

Ellie har varit förkyld i natt och hostat och snörvlat och varit lite ledsen. Dock var hon pigg i morse och genomled alltså en förkylning på några timmar. Personligen har jag varit förkyld sedan -92.

Zlatan fortsätter att leverera. I går kväll gjorde han ytterligare ett mål i La Liga när mindre namnkunniga Xerez besegrades på bortaplan med 2-0. Zlatan spelades fram av Leo Messi som efter matchen hyllade svensken och rätade därmed ut en hel del frågetecken som under en tid angående deras vänskap.

Klockan 18.00 i kväll i Nöjeshuset kommer denna match att påbörjas och den spelas som sagt med korpregler vilket innebär att man spelar tre serier var. Det vinnande laget i den första får en poäng, vinnaren i den andra får två och vinnaren i den tredje och sista serien får tre poäng, så det är aldrig avgjort förräns sista rundan är avslutad.

Denna match är mycket viktig för bowlinghierakin här på avdelningen. En seger hade suttit som en fläskläpp och hade gjort att VikingBowlingens anseende ökats ytterligare.

Tampa fick stryk i natt igen och har tappat formen fullständigt. Inte alls bra då december ofta är en nyckelmånad med många matcher.

Annars är det som de allra flesta vet torsdag och torsdagar är allt som oftast soppdag i matsalen och så var det även denna dag. Gulaschsoppa med plättor och sylt stod på menyn och det var med god aptit denna nobla kulinariska blandning inmundigades. Soppor är faktiskt en ganska underskattad maträtt.

Nu ska jag jobba någon timme till sedan bär det av hem lite tidigare för att uträtta lite ärenden.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anna

Mamma berättade att det var en del psykningar idag på jobbet! Men tror ni kan vara lugna, jag har sett deras senaste resultat och de kan jag slå om jag spelar med fel hand. Kan tilläggas att jag är grymt dålig på bowling ;)

2009-12-03 @ 15:33:53
URL: http://alexandersliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0