Julbord

Har haft en riktigt klassisk lördagseftermiddag denna dag med både trav och stryktips. Lika klassiskt blev också resultaten som innebar att inte en krona bärgades denna lördag heller. Detta i sin tur innebär att jag inte är ekonomiskt oberoende utan snarare jävligt ekonomiskt beroende.

Nu är jag emellertid ledig från jobbet i nästan tre veckor vilket känns smått sagolikt. Ledighet är något man inte kan få för mycket utav. Under ledigheten har jag inte helt mycket inplanerat vilket gör den än mer attraktiv. Lite julfirande förstås och även en ordentlig nyårsskiva, men övrig tid skall ägnas åt hem, familj och soffa.

I går kväll var vi på julbord med jobbet. Det var ett riktigt sådant med alla julens läckerheter ur både mat- och dryckessynpunkt. Dock vill jag vänligt men bestämt hävda att julmat avnjutes överlägset bäst med julmust i glaset. Jag konstaterade detta faktum och inmundigade därför nästan uteslutande denna dryck under julbordet vilket jag är ganska tacksam för i dag. Visst, jag tog en kryddad snaps till för julmat utan snaps är inte riktigt rätt.

Efter maten for vi upp till Nöjeshuset för att fortsätta kalasandet och en mycket trevlig kväll tog slut någon gång runt kvart i ett för undertecknad då jag, i sällskap med en pratglad David Gottfridsson löste världens bekymmer under vår nattvandring genom ett smällkallt Emmaboda som verkligen inte tog hänsyn till att jag hade glömt min mössa hemma. Gottfridsson vek av efter halva vägen varpå jag fortsatte ensam och runt halv två var jag i säng, huttrandes.

Fulham fullständigt krossade Manchester United i eftermiddags. Tyvärr utan deltagande av David Elm. 3-0 till sjukt hemmastarka Fulham.


Johanna
och Ellie är just nu i Broakulla för att dels baka lite julgodis och dels hämta hem en julgran så jag antar att kvällen kommer att gå åt till att klä den. Julgranar är trivsamma tingestar, men egentligen en väldigt underlig tradition som jag har svårt att se den kristna traditionen i.

I morgon är det för övrigt ånyo julbordsdags. Denna gång i Korrö med familjen Sjöndin. Det kommer bli en höjdare!


Tampa vann äntligen igen. Efter typ åtta år av förluster spöades i natt St.Louis Blues upp efter noter och siffrorna skrevs till fina 6-3 på bortais. Vincent Lecavalier gjorde i matchen sin 700:e NHL-poäng och även Victor Hedman noterades för en assist. Det är bra om Hedman börjar producera fler poäng om han ska vara med i OS vilket jag undrar om han är. Det står nog ovh väger för Bengt-Åke. Han borde resonera som så att Lidström, Kronwall, Öhlund och Oduya är givna sedan tror jag att Douglas Murray,Victor Hedman, Toby Enström, Alexander Edler och Henrik Tallinder gör upp om de sista tre. På forwardssidan är valet lätt, men jag återkommer med vilka jag anser ska representera Sverige i Vancouver i februari i ett nytt inlägg i någon av de kommande dagarna.




/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0