När juldagsmorgon glimmar...

Julafton är över och förbi för denna gången och precis som väntat blev det en trevlig dag som framför allt präglades av mat. Jävlar i havet vad mat det fanns att tillgå på de ställen jag och min familj besökte. Vi började ätandet ute i Broakulla med ett väl tilltaget julbord där inget fattades. Man hade till och med kopierat Korrös viltskavsröra som är rent guddomlig. Efter ett par varv där med välfylld tallrik insåg jag på tok för sent att jag borde ha tagit det lite lugnare då Jojje, jag och Ellie bara ett par timmar senare skulle infinna oss i Lindås hos mina föräldrar för ytterligare ett lika välfyllt julbord, men här blev inte tallriken alls lika välfylld på grund av klassisk mättnad.

Efter ett par timmar i Lindås så styrdes färden ånyo mot Broakulla för att avsluta denna julafton med gröt och macka. Klämmer man dessutom in diverse paketutdelningar och sällskapsspel så har man en fullspäckad dag, en trevlig fullspäckad dag. Ellie får nog titeln som kvällens prinsessa både vad gäller antal paket och mängd uppmärksamhet. Ellie fick mer eller mindre allt som en sjuveckors bebis kan tänkas behöva, men vi uppmärksammade snart att det var en speldosa som var mest populär. Flickan skrattade högt när hon insåg att det kom en fin melodi ur den lilla nallen som hängde över hennes vagga.
Ellies gammelmormor, Elsie, hade dessutom sytt en vansinnigt söt klänning till henne som hon stolt bar. Alla föräldrar tycker säkert att just deras barn är det sötaste i världen, men i går tror jag att den tanken slog även många andra!
Ellie vill tacka alla för de fina presenterna.

I dag blir det ingen julmat för min del. Ska villigt erkänna att jag har börjat tröttna lite på det nu. Jag hoppas på en pizza eller en ordentlig laddning tacos. Det kan behövas lite klassisk italiensk/mexikansk husmanskost för att inte kroppen ska undra vad fan som har hänt.



På uppesittarkvällen i onsdags så var förhoppningarna höga på vinster i både BingoLotto och ännu hellre i superjackpoten på V75. Visserligen vann vi hundra riksdaler på bingon men annars var det skralt mellan vinsterna. Vi låg riktigt bra till på V75 på jobbets system och satte de fyra första avdelningarna klockrent och därmed även två halvskrällar. På femte avdelningen sedan så krävdes det nästa målfoto för att döma bort vår häst, och i de avslutande två avdelningarna missade vi två favoritspikar. Tio spelare vann drygt 11 000 000 vardera och det är en sådan vinst man är sugen på att dra in. Men jag klagar inte. Jag vann den högsta vinsten som går att vinna den åttonde november, det mesta annat är på ett vis oväsentligt.

Det underbara vintervädret som trots allt kämpade tappert för att få förgylla vår julafton har nu kapitulerat mot tövädret. Från att ha varit vykortsvackert ute så blev det på bara en natt förort-i-sovjet-på-åttiotalet-fult. Trist. Nu sägs det att det ska slå om igen och bli kallare och mer snö väntas komma, men det tror jag först när jag ser det. Tittar man ut genom fönstret just nu så finns det inte mycket som tyder på det.


Jag fick DVD:n med Ronny Jönsson av min dotter i julklapp. Denna kommer att avnjutas under eftermiddagen päsandes i soffan med något onyttigt i ena handen och något starkt i andra.
Övrigt i julklappsväg så var det ett par kuvert som bättrade på den ekonomiska situationen avsevärt. Jag och familjen tackar och bockar. Annars var det nog bloggboken som jag fick av mina kusiner Kristoffer och Johannes som jag fann mest intressant. Kusinerna hade fixat en inbunden bok med 500 sider där alla blogginlägg jag publicerat, samt bilderna fanns med. Nu hade boken inte kommit hem med posten ännu, men den räknas dyka upp i dagarna när postgången åter drar igång. En riktigt häftig grej. Även alla andra grejer jag fick var jättefina och jag tackar ödmjukast för detta.



/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0