Bosnien/Hercegovina-Johansfors IF

För en halvtimme sedan blåste domaren av säsongen 2008. Han gjorde det på Emmaboda simhallsplan och den signalen var antagligen den enda rätta från hans pipa. Nu gjorde det inte så mycket att domaren var usel. Inte heller Bosnien/Hercegovina hade sin bästa dag och vi var bättre från första minuten till den sista och skulle nog ha vunnit med det dubbla om vi hade varit tillräckligt koncentrerade i avsluten.
Det kan tyckas löjligt att gnälla på domaren i match som man likväl är fullständigt överlägsen motståndaren i men det är så frustrerande på något vis när mannen i svart är dålig. Men men, jag släpper det nu.

Vi startade matchen så här:
MV: Axel Karlsson
YB: Henrik Nordström, Andreas Klevtun
MB: Robin Franksson, Oscar Ahlström
YM: Charlie Dziobek (ut 45,in 75), Andreas Johansson
IM: Hampus Eriksson, Henrik Svensson (ut 75)
ANF: Peter Andersson (C), Adam Wellrup
AVB: Magnus Lundegårdh (in 45), Per Johansson, Magnus Gustavsson

Som sagt så var det inte mycket att orda om. Bosnien/H hade dessutom gynnat deras härförare Dzenan Vrana i går på pubkvällen på Nöjeshuset och var av förklarliga skäl lätt matta efter den bataljen i går kväll. Sanjin "Nino" Mocevic hade enligt egen utsago inte klivit ur sängen förrän klovkn 14.00, och börjar matchen vid 15 är det lätt att förstå att uppladdningen inte varit optimal.
Hampus gjorde 1-0 direkt och sedan flöt det bara på. Vill nog gå så långt och hävda att det B/H vi i eftermiddag mötte var det svagaste motståndet vi stött på under säsongen. Sånt gillar i och för sig jag. Många är dom som gillar att spela de tuffa matcherna mot tuffast möjliga motstånd. Jag spelar definitivt hellre mot svagare motstånd. Då får jag chansen att briljera med min näst intill fulländade teknik och graciösa löpsteg utan att bli störd så mycket.
Vi ledde med 4-0 i paus och i andra så tryckte vi in tre nya pytsar.
Pettan satte tre och ger därmed Emma Hällström en match om den åtråvärda kommunskytteligatiteln. Adam Wellrup gjorde två i sin comeback och var riktigt bra. Hampus gjorde ett och Robin Franksson , som i mina ögon var planens gigant i dag gjorde ett fint nickmål.
Slutresultatet skrevs alltså till 7-0

Jag tänkte inte krångla till referatet mer än så eftersom jag ska infinna mig i Nöjeshuset om en halvtimme och därför befinner mig i en liten tidsnöd.

Matchens tre bästa JIF:are
*** Robin Franksson
**   Peter Andersson
*    Adam Wellrup

Idag skulle jag kunnat dela ut många stjärnor till. Axel i målet var riktigt bra på de chanser bosnierna trots allt skapade. Oscar Ahlström var grym i försvaret och alla övriga skötte sina uppgifter utmärkt.

Slutställning i Yzermans stjärnliga:


22 stjärnor: Peter Andersson
17 stjärnor: Adam Wellrup
11 stjärnor: Oscar Ahlström
10 stjärnor: Andreas Klevtun, Henrik Nordström
8 stjärnor: Hampus Eriksson
7 stjärnor:  Henrik Svensson
6 stjärnor: Dennis Randewall
5 stjärnor:  Marcus Joelsson
4 stjärnor: Robin Franksson
3 stjärnor: Axel Karlsson, Anton Gustafsson
1 stjärna:  Magnus Lundegårdh

Pettan vann alltså ligan och gjorde det helt rättvist. Ett Johansfors IF utan Peter Andersson är ett mycket sämre Johansfors IF. Svårare än så är det inte. Så här i efterhand tycker jag att Robin Franksson borde fått fler stjärnor eftersom han har varit jämn och duktig hela säsongen och även om han uppenbarligen inte enligt mig är bland de tre bästa i matcherna så kan jag lungt säga att han aldrig under säsongen varit bland de tre sämsta heller.  Klevtun och Nordström gjorde väldigt fina säsonger. Klevtuns kompromisslösa spelstil renderade i många stjärnor och Henke har möjligheter att bli riktigt bra om han ligger i. Adam Wellrup har varit suverän i många matcher och jag hoppas att han utvecklas ännu mer till nästa år. Antagligen den i laget med allra störst potential bortsett kapten Andersson. Jag tror Wellrup utmanara om skytteligatiteln nästa år.
Alla i laget ska vara nöjda med säsongen. Vi gjorde typ 7000 mål och det är bra. Vi har haft kul som fan och det är det absolut viktigaste. Nu drar vi till bowlinghallen!

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0