Ny match, nya möjligheter

Ungefär en timme kvar tills de tär dags för samlig för ännu en fotbollsmatch. Denna gången är det B-laget som ska möta Emmabodas C-lag. Kan bli roligt. Framför allt kan det bli tufft. Jag skulle egentligen inte ha varit med men beslutet om att ändå delta har vuxit fram under dagen. Medans en del forsare åker till Stockholm för VM-kvalsspel och träningar med Zlatan ibrahimovic så åker andra till Emmabodas konstgräsplan för att där möta Emmabodas motsvarighet, Stefan "Boda" Karlsson.
Det ska bli kul att spela.

På tal om kul fotboll så såg jag KFF krossa GIF Sundsvall igår eftermiddag på Fredriksskans. Från alldeles utmärkta sittplatser (tack Mats Jarl och Jarl Trä), avnjöt Peter och jag i första halvlek en av de absolut bästa KFF-halvlekar som spelats under året. Kalmar ägde allt. Rasmus och Viktor Elm gjorde varsitt och många många var vi på läktaren som hoppades på att även David, när han blev inbytt i andra, skulle få näta och på så sätt fullborda den sortens hat trick.
Som sagt så var Kalmars dominans så kraftig att det stundtals såg konstigt ut. Emin Nouri, som bara fortsätter att imponera i mina ögon, var fullständigt briljant med sina offensiva löpningar längs kanten, och via honom skapade Kalmar många farligheter.
I andra halvlek så var spelet lite jämnare inledningsvis men efter att inbytte Abiola Dauda stänkte upp Rasmus delikata framspelning i klykan så matchen definitivt avgjord. Helvete vad snabb han är, Dauda. Riktigt häftigt att se. Han hade hunnit över hela planen, från mål till mål,fram och tillbaka innan jag varit över mittlinjen.
Jag är heller inte känd för min snabbhet. Inte mina övriga fotbollskunskaper heller även om jag enligt ryktet ska ha ett iögonfallande vackert löpsteg. Det säger Dennis ialla fall, och Dennis ljuger aldrig.

Markku Ahonen börjar få panik inför derbyt på fredag och hävdar att han ska klippa Dennis gräsmatta, direkt efter match, om vi gör sju mål eller fler mot Bodabruk på fredag. Det är inte lätt att göra sju mål i en match men vi har gjort det förr, och nu har du ju sannerligen gett oss ett extra lass motivation, något som det har varit brist på de senaste matcherna. Och eftersom du ger oss en morot, så ska inte jag vara sämre:
Dennis och jag har varit i samspråk och lovar dig som så, att om Bodabruk vinner matchen så ska Dennis och jag varra bollkallar under en valfri Boda-match, herr eller dam, nästa säsong (som inte krockar med någon av våra egna matcher förstås). Vi tar inte ens korv och läsk i pausen!

Jag kan tänka mig att det sitter en hel del forsare på Dennis altan om vi skulle göra sju mål eller fler på fredag. Dock är huvudmålsättningen förstås tre poäng.

Jag ser verkligen fram emot denna drabbning... Nu är jag laddad.

/~~/


Kommentarer
Postat av: Grozzan

lamt Yzerman, varför inte offra en herrmatch nu i höst? Ni har endå inget och spela för i de sista omgångarna:).

2008-09-01 @ 21:33:26
Postat av: AK

Nja Ante, skulle ni förlora även mot Bodabruk, som vadet ju går ut på...är väl frågan om ni verkligen har så mkt att spela för senare i höst...

2008-09-02 @ 13:53:19
Postat av: Ante

AK: Tvivlar ändå på att "bollkalla" för Bodabruk skulle godkännas som giltig anledning till att missa en match. Tror knappast det.

Men som du säger så ökar ju knappast chanserna till avancemang vid förlust. Chanserna är, ärligt talat, redan nu ganska små. Men dom finns, och dom ska vara större efter fredag.

2008-09-02 @ 15:30:59
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0