Gammeldansk

Nog fan blev det måndag igen. Det blir ju oftast det efter helgerna och tur är nog det. Helgens dagar hade antagligen förlorat en stor del av dess charm om inte den vanliga gråa vardagen fanns.

Helgen har annars varit en riktigt bra sådan. I fredags stod det inte ett skit på schemat så Johanna och jag hade en mycket skön mysig hemmakväll med en god middag och lite bra TV. Kvällen avslutades för egen del med två Bowmore Enigma och ett par timmars nätpoker utan några större vinster. Jag tror jag gick 55 spänn plus, och det är förvisso bättre än att gå minus och kul hade jag ju så därför får man väl ändå vara nöjd med den timpenningen.

I lördags så, så var det dags för den årliga tipsfesten i vårt tipsbolag som enligt vissa källor snart firar 10-års-jubileum. Huruvida det är i år, nästa år eller något helt annat år vet vi inte men vi kommer antagligen att fira jubileet nästa år.
Årets upplaga av denna tillställning ägde till största delen rum i Kalmar och till en liten mindre del hemma hos mig.
Vi tog allesammans tåget in till Kalmar. Allesammans inkluderar mig själv, Micke Axelsson och Mathias Fagerström. Väl i Kalmar så satte vi oss på Krögers för att där få oss lite mat och dryck och för att snacka upp oss inför matchen KFF-IFK Göteborg som vi skulle se på Fredriksskans lite senare den eftermiddagen.

Efter en utmärkt måltid och en liten pubrunda som innefattade just Krögers samt Harry´s så var det dags att ge sig bort mot blåshålet Fredriksskans och för att där hjälpa fram FF till tre pinnar. Nu blev det tyvärr inga tre pinnar även om nog Kalmar borde vunnit den matchen sett till chanser och bollinnehav. Men idén och själva grejen med fotboll är ju att man ska få in bollfan i mål och just denna ytterst väsentliga detalj lyckades inte Kalmar med idag trots att man var det klart bättre laget. Nu kan Elfsborg i kraft av seger i morgon hemma mot Trelleborg göra toppstriden helt jämn inför de avgörande fyra omgångarna.

Tillbaka till festen så, för efter matchen gick vi till Molly Malones och tog varsin öl och varsin Gammeldansk för att värma upp våra frusna kroppar innan Johanna vid strax efter åtta hämtade oss och körde oss hem till vår lägenhet där vi drack bärs,whisky och åt kladdkaka och hade trevligt till långt inpå småtimmarna. Nästa säsong ska vi dock försöka ha lite mer deg i kassan! I år har det varit in i helvete sparsamt med vinsterna.

Hade kunnat tänka mig att vara i Zlatans kläder i dag efter hans fina match i gårkväll med två baljor i 4-0-matchen mot Roma på Olympiastadion i Rom.

I morgon kommer det antagligen att bli två timmar innebandy för min del. Har rört mig väldigt sparsamt den sista tiden och börjar bli sugen på att tunnla Medin igen.

För övrigt är jag helt övertygad om att Kalmar FF vinner SM-guld trots den senaste tidens poängtapp. Herregud, Kalmar leder Allsvenskan med fyra matcher kvar att spela. Det är fortfarande ett alldeles utmärkt utgångsläge även om det kunde varit bättre. Men eftersom läget inte är bättre så är det heller ingen idé att spekulera i hur det kunde ha varit. Elfsborg tar inte full poäng i de sista omgångarna. Det gör nog inte Kalmar heller men dom tar fler poäng än boråsarna. Så det så.

Tampa fortsätter att spela uddlöst i NHL. Sist i hela ligan och inte en enda vinst ännu. Sist förlorade man mot Minnesota Wild med 1-0 efter straffar så nu gör man inte ens mål längre. Oroväckande.

Stormen kring Lasse Franzéns sistaplats i VikingBowlingen har inte bedarrat. Den gode Lasse får minst en gång varje halvtimme frågor om den senaste tidens resultat och så vidare.
För övrigt tog Franzén uppenbarligen illa vid sig när jag häromdagen beskrev hans tempo på cykeln till jobbet på morgonen. I morse hörde jag något som rasslade till bakom mig och jag blev stel av skräck då jag trodde det var en älg som fastnat i någon form av metallställning, typ den där mångmiljonssatsningen vid simhallen som uppenbarligen är världens mest oanvända lekplats, typ den fast släpande i asfalt och hastigt kommande emot mig. Jag trodde inte mina ögon när jag senare såg att det var min käre arbetskamrat som på något oförklarligt vis fått upp cykeln i en hastighet som väl överskred 15 km/h. Nästan framme vid cykelstället så var han i fatt mig och jag kunde tydligt urkilja ett leende av stolthet över att har cyklat så fort. Cykeln är det antagligen inget kvar av utan är säkert närmast att jämföra med episoden i Sunes Jul där Rudolf åker pulka tills dess att det inte existerar så mycket pulka längre.

Steve Yzerman ska leda Kanada i OS 2010 i Vancouver. Rätt man på rätt plats. Det finns ingen bättre representant för kanadensisk ishockey än just Yzerman. Att jag gillar honom framgår väl om inte annat av namnet på denna blogg.

Det viskas redan nu om att deltävling 3 i VikingBowlingen kommer att gå av stapeln den 13 eller 20:e november. Boka era sittplatsbiljetter hos Franzén. Vi hoppas i allafall kunna tangera det tidigare publikrekordet som ligger på en (1), eller inte vara allt för långt därifrån.

På lördag kommer undertecknad att befinna sig på Emmaboda IS årsfest. Jag har deltagit på många av deras fester förut och har alltid haft det vansinnigt trevligt. Hoppas på samma resultat i år.

I kväll kommer jag nog följa årets sista derby i Stockholm. Hammarby möter Djurgården och det brukar ofta bli händelserika tillställningar när stockhomarna brakar samman. Inte bara på planen tyvärr. Hoppas dock på en sån där magisk match som alla derbyn där uppe har kapacitet att bli.

/~~/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det med att gå på tunnla vet jag en som inte klarade av.:)

2008-10-21 @ 21:15:45
Postat av: Anonym

Vill du ha gratis presentkort på makeupstore och kicks? Bara genom att bli medlem här så har du det. http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1397

2008-10-21 @ 21:21:15
Postat av: Ante

Medin, för jag antar att det är du: Jag medger att ditt lag var bättre än mitt idag. Men nästa gång så har du inte en chans. Det vet du. Jag tycker att jag vann matchen i matchen mot dig solklart!

2008-10-21 @ 21:35:46
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Sminkmänniskan: Verkar jag på något sätt som en person som använder sådana attiraljer? Jag kan i stället tänka mig ett presentkort på bolaget om du har några sådana.

2008-10-21 @ 21:37:15
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: HM

Det var jag,hade visst glömt det.Det kan du ju får tror. :)

2008-10-21 @ 21:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0