Vika tvätt

Kan väl kanske inte påstå att sviterna från helgen har släppt helt. För det finns fortfarande symptom kvar. Däremot vill jag nog drista mig och säga att denna dag som i dag är, är ett klart steg framåt jämfört med gårdagen då jag kanske inte var så värst aktiv. Måndagar har ju en tendens att vara grå och dystra närhelst på året de infinner sig, men denna måndag har varit extrem eftersom det fortfarande inte existerat något dagsljus idag, vilket gör att man blir tröttare än vanligt trots att man "fick" en timmes extra sömn inatt.

IFK Göteborg gjorde sin plikt igår när man till alla KFF:ares stora glädje krossade Elfsborg i en ritkigt underhållande match. Jag brukar ha svårt att följa en hel match på TV såvida det inte är FF som spelar men i går satt jag som limmad och njöt av underhållningen. Pontus Wernbloom må vara en spydig fan, men han är också i sina bästa stunder en riktigt bra fotbollsspelare. Två grymma mål igår. Dock "unnar han inte KFF guldet". Egentligen en ganska sund inställning så länge man har chans att vinna det själv...
Nu blir det nervösa 90 minuter på onsdag när Gefle, som tack och lov knep tre poäng mot Hammarby senast, kommer på besök. I och med att gästriklänningarna vann mot Bajen så är dom inte i samma skriande poängbehov som senast och det talar för Kalmar. En annan sak som talar för Kalmar är det faktum att dom är landets bästa lag just nu, och Gefle är inte det. Svårare än så behöver det inte vara.

Det var nog vansinnigt skönt för Patrik Ingelsten att få göra mål igen i lördags. Ett djävulskt viktigt mål också. Nu sätter han två på onsdag också...

Öster ska kvala mot J-södra och jag både tror och hoppas på Jönköping som bland andra inhyser den gamle KFF-slitvargen Christer Persson som i allra högsta grad är anledningen till att jag titulerar mig som Kalmar-supporter.
Jag tycker att han borde vara ett alternativ till att ta tillbaka sin gamla tröja nummer 17 i Kalmar när den blir ledig senare i höst.
Annars har jag hört rykten om att Mjällbys Marcus Ekenberg skulle vara på gång in. Kan vara något.

Ikväll är det Boston Tea Party på femman. Det missar inte jag.

I JIF ligger vi för närvarande lågt vad gäller värvningar. Detta beror inte på att  vi inte har folk som är intresserade utan mer på att vi har ett så jävla starkt lag med minst tre klasspelare på varje position... eller i alla fall tre klasspelare. Eller kanske inte just tre, men det finns enligt uppgift spelare i vårt lag som kan jonglera till25 med varannan fot, men dessa uppgifter är obekräftade.
Skämt åsido, alla är välkomna i kampen om platsen i Superettan 2018. Jag vet tyvärr inte om Dennis har grävt upp någon tränare ännu, men det ska nog lösa sig. Jag kan fråga Franzén. Han verkar veta en del om den ädla sporten fotboll nämligen...

Jag har faktiskt inte hört talas om en enda värvning än inom kommunen. När börjar frimånaden?

Det börjar ju dra i hop sig mot Allsbo-cupen. En turnering som jag dessvärre missade förra säsongen på grund av min våldsamma armskada som inte ville ge med sig. Det gjorde den förvisso inte förrän i juli i år...


Snart är det dags igen...


I morgon kommer det att spelas innebandy och jag hoppas på att få med mig Lasse Mourinho som numera lever i lyckorus efter att ha fört sitt damlag till en prydlig tredjeplats i en inomhuscup i Blekinge i helgen. Bra gjort. Jag håller tummarna för er i Emmaboda på fredag!

Mattias Evestål och Zoran Cipra var båda nöjda med sina insatser i testmatchen med Värnamo. Evestål gjorde dessutom matchens enda mål, och Zoran spelade bra och spelade bland annat fram Eve till ett friläge. Hur det blir i framtiden återstår att se. Jag håller tummarna för er grabbar!

Fredrik Ljungberg till Seattle i Major League och där ska han tjäna 40 miljoner för två år.  40 miljoner för en ständigt skadad spelare är mycket pengar. Men 40 miljoner för två säsonger med en Fredrik Ljungberg i form är något helt annat.  Jag trodde han skulle hamna i Qatar eller Saudi-Arabien. Nu blev det USA och uppenbarligen en satans massa pengar även där.

Nu ska jag vika tvätt och sedan kommer det att bli ryggläge i soffan en betydande del av kvällen...

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

"En annan sak som talar för Kalmar är det faktum att dom är landets bästa lag just nu, och Gefle är inte det. Svårare än så behöver det inte vara."



Nåja, förra året var Kalmar Sveriges näst bästa lag, och Gefle var inte det.

Men vi minns ju alla med glädje hur mötet på Fredriksskans slutade...:-)

Jonas Lantto hår på vatten...

2008-10-27 @ 20:04:37
Postat av: Anonym

...eller går...:-)

2008-10-27 @ 20:05:36
Postat av: Simon

Vissefjärda har gjort klart med 2 nyförvärv i Marco Fransson från EIS samt den kvicke lille tekniska Marco Basic från E.L.L!

2008-10-27 @ 21:11:43
Postat av: Ante

AK: Visserligen. Allt kan ju som bekant hända i fotboll.

2008-10-27 @ 21:16:30
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Simon: Jasså! Riktigt fina nyförvärv! Marko Fransson har jag spelat ihop med i Långasjö för ett gäng år sedan och vet att han är bra. Basic vet jag inte så mycket om.

2008-10-27 @ 21:17:58
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0