Vilken miss

I kväll gäller det! Gefle hemma på Fredriksskans i match som är av yttersta vikt att vinna. Till vilket pris som helst inte förlora ialla fall. Jag noterar att Henrik Rydström är tillbaka, att Patrik Ingelsten ska spela och att Viktor Elm också räknar med spel. Tyvärr spelar inte David Elm och heller inte Lasse Johansson. Jävlar vad detta kommer bli spännande. Drömscenariot är givetvis att KFF vinner med 6-0 samtidigt som Elfsborg förlorar hemma mot DIF. Då ska det inihelvete mycket till om inte Kalmar ska vinna guldet. Mardrömsscenariot är att det blir precis tvärtom.
Matchen kommer inte att följas live av mig på grund av de ogästvänliga ståplatserna på Fredriksskans. Därför kommer jag och de flesta i mon bekantskapskrets att se matchen på Peterskans i stället. Min lille kompis Max brukar föra tur med sig och jag tror att så blir fallet även i kväll.

Tampa gick och vann uppe i Toronto i natt med 3-2 efter att Den Store, Vincent Lecavalier alltså, själv gjort två mål. Starkt att vinna i hockeyns huvudstad mot det lag som Tampa har haft nästan störst bekymmer emot, Maple Leafs alltså. Nu könner jag på mig att detta var början till något stort. Slutspels-stort förhopnningsvis. Det är ju bara 74 matcher kvar innan det drar i gång...


Två FF-supportrar som hoppas på tre färska pinnar i kväll.


I skuggan av KFF så spelar Nybro Vikings i dag derby mot IK Oskarshamn i Victoriahallen. Visserligen drar vikingarna inte fulla hus ens i derbyna numera, men ikväll tror jag att det kommer att bli rent av ödsligt då de allra flesta Nybro-supportrar och IKO-fans faktiskt också håller på KFF så jag tror att många stannar hemma och tittar på TV eller åker till Fredriksskans denna afton. Men jag kan ha fel.

Och nej Markku, jag menar inte "mister". Jag menar "miss". Både på svenska och engelska...

Det lutar åt att det även i morgon kväll kommer att bli träning inför den tredje deltvävlingen utav VikingBowlingen. Jag utmanade Franzén tiigt i veckan men av rädsla för dels min fenomenala form och dels för mina biceps, så tackade han nej. Lasse Mourinho tackade jag. Även det till följd av mina biceps.

I går lirades det innebandy och det gick bra i ungefär en halvtimme, efter det var jag sämst på plan. En position jag förvisso är van vid. Jag tror jag har någon form av förkylning på gång och kände mig mindre rapp i steget än vanligt och då är det inte rikitgt bra..

Annars kan jag meddela att vi med största sannolikhet inte kommer att bo kvar på 49:an så värst länge till... Vi har vunnit en budgivning på ett hus som även det ligger i Emmaboda. Återkommer med mer om detta en annan gång när allt förhoppningsvis är klart.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anonym

:) Den nya grannen meddelar att dubbelt så många öl är på kylning..

2008-10-29 @ 23:06:42
Postat av: Anonym

Kul blogg, om man gillar sport hehe.... /Zo..

2008-10-30 @ 13:33:16
Postat av: Ante

Zo: Tack ska du ha!

2008-10-30 @ 19:09:00
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0