Nummerupplysningen kan tamejfan allting

Det höll på att bli onödigt spännande i går kväll på Fredriksskans. Inte för att jag var där själv. Jag bojkottar den arenans ståplatser under höstmånaderna nämligen, endast sittplats är gott nog, eller rättare sagt varmt nog, och det finns tyvärr nästan aldrig några förutom på sektion G och då anser jag att man lika gärna kan sätta sig direkt i Kalmarsund en regning och kall höstdag, man ser ungefär lika mycket och fryser ungefär lika mycket.
Nä, jag höll till på Fredriksskans gemytliga brodersarena, Peterskans. Det är min käre vän Peter Fagerströms TV-rum där vi samlas en gedigen bunt FF-supporters inför matcher som vi inte ser live. I går var ett sådant tillfälle.

Som sagt så höll det på att bli onödigt spännande. Kalmar tog förvisso ledningen med 1-0 efter en jättefin frispark av Viktor Elm. När väl det målet kom trodde nog alla att proppen var ur och att det nu skulle ramla in mål i maklig takt. Mål kom, i maklig takt, fast i helt jävla fel mål. Petter Wastå verkade missbedöma ett "Långasjö-rens" som seglade ner mot straffpunkten och Hasse Berggren (som förövrigt är den enda aktiva i dagens allsvenska som deltog i VM 1934... typ så gammal måste han vara) kunde nicka in bollen och ge otaliga Kalmarsupportrar grav ångest inför fortsättningen.
Rasmus Elm fick en jättechans när Ingelsten frispelade honom i slutet av andra men han missade och istället kunde Gefle kontra och Berggren (fatta hur nära det är att namnet "Berggren" är en palindrom*) kom fri med Wastå som gjorde kanske säsongens viktigaste räddning. I andra halvlek sedan så visade KFF att man inte skrämts av Gefle utan trummade på tills det att Ingelsten avgjort med två lite turliga mål, men så vitt jag vet så räknas de turliga målen lika mycket som 35-meters-kanoner. Kalmar var bättre matchen igenom och förtjänade vinsten. Nu gäller det att spela diciplinerat mot IFK Norrköping på söndag, då jag faktiskt finns på plats på en sittplats. Peking är förvisso helt avsågade men det betyder definitivt inte att dom inte vill vinna.

Har varit och träningsbowlat även denna torsdagsafton mot min käre vän och kollega Lasse Frisk, a.k.a Lasse Mourinho. Vi spelade fyra serier och jag vann samtliga trots ganska okoncentrerat spel. 180 poäng i första rundan är en av de högsta poängerna jag någonsin haft och den är jag jättenöjd med. 146,123 och 104 löd de andra resultaten på. Frisks resultat är censurerade men jag kan säga så mycket som att han har spelat bättre serier. Ganska många bättre serier.

En kul grej på tal om bowling i allmänhet och VikingBowlingen i synnerhet. Samuel Rehn som är visstidare hos oss och av någon outgrundlig anledning inte får vara kvar efter i morgon, hade hört att man kunde skicka ett SMS till 118 100 och fråga dom vad som helst. Rehn skickade i väg ett SMS med frågan: "Vem ligger sist i VikingBowlingen?"
En stund senare pep det till i hans telefon och svaret blev, och detta är helt sant: "Lasse Frisk ligger sist i Vikingbowlingen för tillfället. Det syns dock att det bor mycket talang i den mannen, så 118 100 tror att han repar sig"
Fantastiskt... Att VikingBowlingen var stor, det visste vi. Men att den var så här stor trodde vi fan inte!
Den 20:e november går nästa deltävling av stapeln och då gäller det att ha prickat toppformen. Jag trot mediaintresset kommer vara enormt med tanke på 118 100:s så kallade reportage...


Telefonisten visste vem som låg sist i VikingBowlingen...
Bilden är tagen ifrån
www.inuseful.se



1872 betalande i går i Victoriahallen. Det trodde jag aldrig. Nybro vann också matchen mot IKO efter förlängning med 4-3 efter att Fredrik Sandgren gjort två baljor. Bra gjort!

* Markku, en palindrom är ett ord eller namn som blir samma sak oavsett om du läser det framifrån eller bakifrån. Typ " dallassallad", "naturrutan" "Anna" eller lite mer avancerat: " Ola Salo" eller en hel fras som: " Ni talar bra latin".. Alltså inte "Ei saa peittää" eller "Bodabruk"

Jag kommer antagligen att spendera en del av min älskade fredagskväll i Emmaboda sporthall där jag endast kommer att heja på ett enda lag Vissefjärdas damlag som jag tror kan överraska. Med Mourinho vid rodret kan vad som helst hända. Nu vet jag egentligen alldeles för lite om de andra lagen i gruppen men jag hoppas att det blir en trevlig kväll.

Vill passa på att gratuela Charlie och Liza till ett uppenbarligen väldigt givande samlag! Grattis som tusan!

Nämnde igår att vi inte kommer bo kvar på Järnvägsgatan så länge till, till följd av ett husköp. Vi ser oerhört mycket fram emot att få komma i gång med allt. Vi är jätteglada över detta faktum att vi snart är husägare!

"Låt för djävulen Viktor skjuta varenda jävla frispark så ska ni se att det blir guld till Kalmar" Så sa Johannes Medin och uppenbarligen har han rätt. Till och med Max skrattade medhållande åt Johannes tonläge tills dess att hans far råkade trycka bort reprisen. Grabben är alltså tre månader och blir redan tjurig när Peter inte låter honom titta på Kalmar. En sann supporter!

Jag vill be att få önska alla en fortsatt trevlig kväll och en bra dag i morgon!
/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

...och Rasande är ett anagram på vilket namn? :-)

2008-10-30 @ 21:39:56
Postat av: Ante

AK: Andreas...

2008-10-31 @ 06:04:01
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: MA

Förövrigt är en palindrom inte bara ett ord eller ett namn utan även en hel text som blir likadan när man läser den baklänges, t.ex Dromedaren Alpotto planerade mord. Världens längsta kända palindrom på ett ord kommer förstås från Finland, saippuakivikauppias och som betyder "tvålstensförsäljare".

Inponerad annars av dig Yzerman att du börjar lära dig lite svårare ord!

2008-10-31 @ 18:45:14
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Ante

MA: Visserligen kan jag i eget tycke ganska många svåra ord. Men "saippuakivikauppias" hade jag aldrig hört talas om.

2008-11-02 @ 00:29:05
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0