Som vanligt

Periodpaus i hockeyn mellan Rögle och Djurgården. En match som jag följer mest för att det är hockey. Och hockey är ju som vi alla vet, underhållning på hög,hög nivå.

Första arbetsdagen idag efter semestertrippen till Turkiet och det var ganska skönt att vara tillbaka. Man brukar annars inte ha någon raketfart på hojen på morgonen men i morse var det med lätta tramptag jag begav mig igenom ett uppvaknande Emmaboda. Det mesta var sig likt från innan. Jag hejade som vanligt på Stefan Franzén, jag cyklade förbi samma fotgängare som vanligt och jag ställde min cykel i samma cykelställ som vanligt. På jobbet var det samma folk som vanligt, samma kaffe som vanligt, samma gnabb som vanligt och inget material precis som vanligt.
Då det är torsdag så blev det raggmunkar på lunchen som vanligt, en stunds surfande på nätet som vanligt och sedan ett eftermiddagspass till 15.30 som vanligt. Efter det cyklade jag hem samma väg som vanligt, hejade på Kennet (?) som vanligt, och sedan cyklade jag hem.

Hemma är det tyvärr tomt i dag eftersom Jojje har begett sig till Malmö för att hälsa på AnnSofie,Marcus och Liam. Marcus som dessutom fyller 30 bast imorgon! Grattis grattis. På lördag kommer jag!

Som jag skrev så var jag och käkade raggmunkar på Nöjeshuset. Det var ungefär 2450 bilar där men ändå tomt i matsalen. Jag undrar vad alla de människorna gjorde där om dom inte åt? Körde Go-cart? Njaae. Mötte ialla fall AK i trappan och hälsade vänligt utan att få ett hej tillbaka. Hade det varit David Strand hade jag förstått det, men du AK...?

Förresten tror jag att Sverige vinner mot Portugal på lördag. Portugal är förvisso bra, men trots att Sverige har många skador så är det verkligen inget dåligt lag man kommer att ställa på benen i den matchen. Jag tror att de som får chansen från start kommer att vara så pass sugna på att visa att Lagerbäck satsat rätt att de i många fall kommer att vara bättre än de de vikarierar för.

Funderar på att spela innebandy i morgon. Har saknat det. Innebandy är ingen stor sport på kontinenten i allmänhet och i Turkiet i synnerhet. Konstigt, det som är så skoj!

Nej, nu känner jag hur oerhört meningslöst detta inlägg blev så därför lägger jag ner nu.

/~~/



Kommentarer
Postat av: AK

Höll ju för f-n på att bli nersprungen av allt löst folk som skulle fram i trappen...då har man väl viktigare saker att tänka på än att glatt hälsa på folk... t ex att undvika att störta ner för trappen...



...och inte fasen är allt som vanligt...eller menar du att k-pistbeväpnade poliser varje kväll brukar jaga yxmän som jagar cyklister nåt hundratal meter från din bostad...?

2008-10-09 @ 22:18:37
Postat av: Tappen

Fyller Tallen år? ofan...

2008-10-10 @ 02:08:52
Postat av: Ante

AK: Yxmannen härjade så vitt jag vet inte under den tidsperioden jag beskrev!

2008-10-10 @ 11:07:32
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Tappen: Det sägs så!

2008-10-10 @ 11:07:54
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

DS: Jo, det var faktiskt vänligt gjort av dig. Både filmerna och SMS:et ses som ett tecken på medmänsklighet hos dig.

2008-10-10 @ 11:08:55
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0