Vuxna män gör saker tillsammans

Vi är just nu inne i en tid av viktiga matcher av alla de slag. I går till exempel vann Sverige kvartsfinalen mot Tjeckien i VM , Zenit St. Petersburg vann UEFA-cupen efter att ha slagit Glasgow Rangers i finalen som spelades på City of Manchester Stadium. I morgon spelas dessutom den match som Markku Ahonen så poetiskt kallar för "El Classico" mellan Bodabruk och Örsjö och i samma serie och betydligt viktigare ur min synvinkel så spelar vi borta mot Alsjöholm. Alla dessa matcher är typexempel på viktiga matcher men ändå...

...ändå kan deras viktighet inte ens mätas med kvällens stora batalj. Den som går av stapeln i bowlinghallen om drygt två timmar. VikingLines officiella bowlingmästerskap som avgjorts vid två tidigare tillfällen, bägge två med förskräckliga resultat som följd. Jag har slutat sist bägge gångerna bakom klassiska bowlinglegender som Lasse "Puppy Love" Franzén, Lasse "Svennis" Frisk och Mange " Matsal" Johansson. Jag hoppas att jag ikväll kan hålla huvudet kallt och avancera i prislistan för annars komer jag få ett helvete på jobbet i morgon och i ungefär två veckor framöver. Franzén är förvisso föräldra...eeh förlåt valpledig i morgon så vid en eventuell förlust slipper jag hans flin ialla fall tills på måndag.

Sist vi bowlade slutade eländet såhär
1, Franzén
2, M. Johansson
3, Frisk
4, A. Johansson

Sverige vann som sagt kvarten i går kväll efter att ha spöat tjeckerna i sudden death med 3-2. Mattias Weinhandl blev svensk segerskytt när han drygt tre minuter in i förlängningen,liggandes på rygg, vallade in det matchavgörande målet via ett tjugotal tjeckiska ben. I morgon kväll klockan 23.00 svensk tid väntar storfavoriten Canada. Vilken höjdarmatch! Finland slog ut jänkarna och får möta Ryssland i den andra semifinalen och jag noterade på den gode Ahonens blogg att han, liksom jag, anser att drömfinalen vore mellan Sverige och Finland, inte mellan Canada och Ryssland. Vi får se hur det går. En sak är dock säker, Sverige hade inte varit i semifinal utan Henrik Lundqvist.

Jag var på vårdcentralen i går morse där en expert fanns i huset för dagen, han tittade kritiskt på min ohyggliga armskada och konstaterade fort att det dessvärre krävs en operation i Kalmar för att bli kvitt eländet och han lovade mig dessutom att jag skulle få den gjord innan resan till fotbolls-EM i mitten av juni. Han förtällde mig att en remiss skulle skickas och där skulle övrig info tillhandahållas.
Döm om min förvåning när jag kom hem på eftermiddagen samma dag och fann ovan nämnda remiss liggande bland posten, jag öppnade den och granskade den kritiskt och tyckte det var märkligt. Jag blev inte mindre konfunderad av att den var daterad två dagar innan jag ens varit hos experten som tog operationsbeslutet. Jag tvivlar inte en sekund på att läkar/sjuksköterske-personalen gör ett kanonjobb och kan fixa till de mest hopplösa fall men jag tvivlar starkt på att dom kan se in i framtiden.
Idag på förmiddagen tog ja gså tag i sagen och ringde upp Kalmar sjukhus ortopedavdelning(som hade skickat remissen) och pratade där med en riktigt trevlig prick vid namn Göran som hjälpte mig och förklarade att det hela var ett misstag.Remissen jag fått var till en likadan undersökning som jag var på i onsdags och nu inväntar jag istället en operationsremiss.

Om nu tidigare nämnda yrkeskår kan se in iframtiden så kan ni redan nu plocka fram kommande fem lördagars rätta Lotto & Joker nummer och skicka det till mig, (adressen har ni ju) för det hade hjälp oss en bra bit på vägen i våra husplaner.

Franzén har för övrigt varit valpledig även idag och rykten säger att han efter havregrynsgröten i morse har setts ta en så kallad "power walk" i Emmaboda där han stannat vid var femte lyktstolpe och gjort 20 armhävningar eftersom han enligt uppgift "vill se slimmad ut på bowlingen i kväll". Dettta var som sagt bara rykten men mina källor brukar vara pålitliga.
Vi får se hur det går, jag hoppas att jag vinner annars blir det en tung tid i veckorna två.

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Ingen liverapportering på webben från bowlingmatchen?

2008-05-15 @ 20:57:14
Postat av: Ante

AK: Läs det nya inlägget

2008-05-15 @ 21:32:19
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0