Vuxna män gör saker tillsammans, del 3: Intervju

Yzermanbloggen har lyckats att få  en intervju med gårdagens stora man, bowlingvinnaren Andreas Johansson som så här dagen efter bragden öppenhjärtligt svarar på Yzermans frågor.

Hej Ante, hur känns det så här dagen efter bragden?
- Hej, jo det känns alldeles förträffligt! Det har varit en fin dag på jobbet fylld av gliringar till mina nedstämda motspelare.

Du vann alltså Vikingbowlingen med nästan 60 poäng före tvåan, det måste väl kännas bra?
- Det känns helt perfekt, uppladdningen i veckan har varit perfekt. De yttre förutsättnngarna kunde inte ha varit bättre och dessutom så har mina fans gett mig allt stöd jag behöver och verkligen backat upp mig i kampen mot "alliansen".

Hur har snacket gått?
- Jo, jag möttes av stort jubel på min arbetsplats av samtliga blåbyxor som har gett mig ett fint stöd under uppladdningsperioden. Däremot har Lasse Frisk blivit hårt åtgången eftersom han innan matchen gav ett allt annat än ödmjukt intryck och har därför fått äta upp sina uttalanden med hull och hår.

Bara Frisk? Hur har Lasse Franzén och Magnus Johansson reagerat?
Franzén har dessvärre varit ledig torsdag fredag men kan vänta sig kollektiv lynchning när han återvänder på måndag. Jag råkar veta att den långhårige mannen lider av svåra ångestattacker just nu i skrivande stund och har flytt landet till Öland. Vad beträffar Magnus så har han kommit undan relativt enkelt i dag eftersom han vanligtvis håller en ganska låg profil och sällan är inblandad i de hårdaste diskussionerna. Han ligger ett snäpp över de andra två i ödmjukhet om man säger så.

Berätta om matchen!
- Det finns väl egentligen inte så mycket mer att säga om den som jag inte sa igår. Frisk började starkt men eftersom den mannen har nerver av bomull så var jag aldrig orolig. Magnus vet jag att han är stabil spelare och trodde nog att han skulle ha skrapat i hop fler poäng än de han fick men fick inte spelet till att stämma riktigt vilket jag personligen tycker var synd för hade han knipit andraplatsen då hade lyckan varit total då han är det närmsta en allierad jag har i detta sammanhang. Och vad gäller Lasse Franzén så är det ju allmänt kännt att den mannen inte kan prestera när det gäller som mest, munnen gick i ett på honom i två dygn innan match men sedan så tycker jag att jag täppte till matintaget ganska bra på honom när det väl gällde. Han hade förvisso en väldigt fin tredjeserie på 177 pinnar men det gällar att producera i alla serier och det blev hans fall i går.Han är inte de stora turneringarnas man helt enkelt. För att vara helt ärlig är han inte någon turnerings man faktiskt.
Att Frisk skulle komma sist hade jag nästan räknat ut, han har levt länge på lånad tid som toppbowlare och det var bara en tidsfråga om när bubblan skulle spricka vilket den gjorde igår. Han startade som sagt ganska OK men när jag i andra rundan inledning stänkte in tre raka strikar så såg man förtvivlan i hans ögon och han hade helt enkelt inte den kompetens som krävdes för att hänga på i tätstriden.

Hur blir det framöver?
- Nu har beslut tagits på sommaruppehåll och det är välbehövligt. Bowling sliter något oerhört på kroppen. Tre speltillfällen på ett halvår tar på krafterna och jag har dessutom en operation inbokad. Efter det blir det träningsläger tio veckor på Maldiverna där jag bland annat ska göra en del stuntscener i filmern "King Pin 2- The Swede Sensation".
Franzén skulle visst prova på Ölandstouren men jag tror att hans psyke kommer att förstöra för honom även där så jag antar att han kommer hem redan efter helgen med svansen mellan benen.
Mange ska väl anordna sin sommarbowlingskola och jag har lovat att som lokalbowlingens starkast lysande stjärna komma och visa kidsen några så kallade "moves"
Lasse Frisk är väl den enda vars säsong fortsätter ett tag till då han efter gårdagskvällens horribla resultat från hans del tvingar honom till kvalspel för att få vara kvar i Vikinggruppen. I playoff 1 skulle han möte en kille från lekis i Skruv som jag personligen tror kan vålla Frisk en hel del problem men om han mot förmodan skulle klara den matchen så väntar en direkt avgörande match mot Henke Medin som har fått ett så kallat "Wild Card" till playoff 2 och i en match mellan de båda kan ingen sia om utgången.

På tal om träningsläger, hur kan en vanlig träningsdag se ut?
- Man går upp vid 04.30 för att ta ett lätt löparrunda på ungefär 12 km och efter det är det frukost. Efter den är det styrketräning som gäller och alla som har spelat bowling vet ju vilken råstyrka som krävs för att lyckas. Det förklarar Franzéns 81-runda i går till exempel, han hade antagligen slarvat med vinterträningen. Runt lunchtid brukar det vara dags för dagens första halvmara och efter det står man och nöter skruvteknik på bowlingbanan. Efter det så blir det ett styrkepass till innan dagens andra halvmara får avsluta träningsdagen. Detta får ändå betecknas som en relativt enkel dag, eller " lätt kryss" som vi brukar säga inom fotbollen när en lugn träning står på programmet.

Du väckte starka känslor hos folk för ett tag sedan när du i ett uttalande hävdade att bowling är "en omanlig sport"
- Det står jag fortfarande fast vid. Se på Frisk och Franzén...

Har du någon förebild?
- ICA-Stig.

Vad önskar du dig just nu?
Att jag och alla andra jag känner, inklusive mina kombatanter från gårdagen, får en fin sommar.

Dåså, då får vi tacka för intervjun. Är det något du vill tillägga?
- Tack själva, nej jag är nöjd där men vill passa på att säga att om någon därute behöver lite hjälp med att vässa formen inför någon viktig bowlingmatch så ring min agent så kanske ni kan få hyra in mig för att ge lite tips.

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Kunde väl anat att det var nåt lurt...
ICA-Stig o hans polare fuskade ju med köttfärsen o med honom som din förebild så kan man ju lägga ihop ett o ett till att bli två...:-)

2008-05-16 @ 16:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0