Sparkapital

Till att börja med vill jag bara belysa att för er som är intresserade finns hela VikingLines kontrakt gällande den kommande bowlingsäsongen utlagt här på bloggen för en liten stund sen, jag väljer att lägga det i ett separat inlägg för jag kan tänka mig att intresset kring det (och för all del allt annat jag skriver om också) måste vara in i helvete varierat.

Jojje har stuckit i väg för att se när EIS B-damer sparkar boll på Emmaboda IP. Jag själv såg chansen att få en lugn stund framför datorn vilket jag uppskattar ibland.

Jag läste på Ahonens blogg att jag beskylls för att inför det stundande derbyt skriva ner min egen insats...intressant. Vi får väl se hur det ligger till med det nästa fredag.Har bara mött Boda en enda gång utomhus och det var i förra årets träningsmatch på konstgräset som jag har för mig slutade oavgjort, så jag ska ärligt erkänna att jag har noll koll på laget, har alltid tyckt att Rickard Jäghagen är en bra spelare men sedan vet jag inte så mycket mer tyvärr. Men jag vet att det kommer bli en jämn och tuff match även den 30:e som jag verkligen skulle vilja knipa all tre poängen i men efter Bodas insats mot Örsjö i fredags så inser jag att det kommer bli stenhårt om poängen i Boda nästa fredag. Ni som inte har något inplanerat den dagen, ni har något inplanerat nu. Derbyt i Boda.

Innan dess ska vi dock ta oss an Skruv som jag dessvärre, eller kanske dessbättre, inte heller vet särskilt mycket om. Det sägs att dom samarbetar med Lessebo och byter spelare mellan lagen och kommer dom till start med ett knippe A-lags-spelare därifrån så blir det inte lätt. I vilket fall som helst så tror jag stenhårt på seger eftersom vi just nu är i ganska OK form efter den fina andrahalvleken i Alsjöholm senast. Viktigt för oss är också att Pettan och Adam kommit i gång med målskyttet och glädjande sist var även att Stefan satte ett fint mål. Alla tre är offensiva med näsa för målet och det visade dom sist.

Att vi sedan har ett djävulskt sparkapital i "maulvaktajävleln" Axel Karlsson känns också mycket tryggt. Axel skuggar nu Klevtun i den interna B-lags-skytteligan efter sin balja på Widavallen i söndags efter stundtals lysande forwardsspel av den reslige keepern. Tränare Johansson var dessutom på plats så jag misstänker att Axel nu har gjort sig en framtid som "David Elm-anfallare" i Johansfors B-lag.

Jag missade tyvärr träningen i går på grund av barntillbehörsinskaffning, jag vet att den förklaringen hade inte godtagits högre upp i divisionerna men vad fan, någon fördel ska det vara med att spela i sexan. En annan fördel är för övrigt resorna. Jag har spelat hemmamatcher längre bort än många av årets borta matcher.

I morgon räknar jag dock med att vara tillbaka och antar att jag som vanligt ska medtaga frallor? Eller ska vi snabba oss hem efter träningen till CL-finalen?

Nu ska jag nog passa på att spela en Betapet.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0