NY DESIGN

Som de flesta av er antagligen redan uppmärksammat så har jag bytt utseende här på min blogg. Jag bytte från profilen "Retro Red" till den mer i tiden liggande "Anchor". Jag hoppas att detta kommer att avspegla sig i besöksstatistiken som den senaste månaden för övrigt har varit den bästa någonsin men som det heter: Mycket vill ha mer!

Jag är ledig från gruvan idag och det verkar som om jag har tagit ett riktigt bra beslut eftersom solen skiner och det är varmt och skönt ute. Enligt Aftonbladet så skulle det fina vädret hålla i sig över helgen för att sedan övergå till mer klassiskt svenskt väder i början av nästa vecka.

Jag har inlett min lediga dag med att titta på nattens Stanley Cup-match. Den första finalen i väst där Detroit Red Wings och Dallas Stars gör upp med varandra om vem som ska få möta vinnaren i öst, Pittsburgh Penguins eller Philadelphia Flyers.
Nattens batalj gick av stapeln i en av dom mest klassiska arenorna som finns nämligen Joe Louis Arena i Detroit. Och vilken match det blev. Dallas började bäst och borde kanske ha satt något mål i inledningen av matchen men efter första fem minuterna var det Red Wings för hela slanten och till slut så vann svenskkolonin matchen med 4-1 efter smått otroliga nio blågula poäng. Johan Franzén gjorde sitt 12:e slutspelsmål för säsongen och satte därmed nytt klubbrekord för Detroit i den kategorin före aningen mer namnkunniga spelare såson Gordie Howe, Ted Lindsay, Steve Yzerman, Sergei Fedorov, Brett Hull, Petr Klima och Gerard Gallant. Noterbart är också Johan bara behövde 10 matcher på sig att göra 12 mål, Petr Klima är förvisso nästan lika bra med 11 bljor på 12 matcher men övriga behövde runt 20 slutspelsmatcher för att nå 10 mål. Jag vet att många tycker sånt här är fullständigt ointressant men det är en ganska stor grej faktiskt. Hur som helst så släpper vi det ämnet nu...

...bara för att åter halka in på ishockey, jag kikade på Sverige-Danmark i går kväll och fick se en ganska underhållande historia där svenskarna var överlägsna lillebror och vann med hela 8-1.Kvalitén på ishockeyn var dock inte alls av samma klass som Stanley Cup-matchen. Vilket NHL-lag som helst skulle vinna ishockey-VM, det lovar jag.

Håller som vanligt på att tvätta. Av någon märklig anledning har vi alltid tvättid när jag är hemma själv och aldrig när min kära sambo är hemma. Jag känner mig orättvist behandlad och kräver kvotering, fast det har jag ju tidigare sagt att jag är emot så då får jag väl fortsätta tvätta själv.

Jag har funderat på om det inte snart är dags att bjuda igen Elmarna på fotboll. Dom hade ju vänligheten att bjuda Johansfors IF till Fredriksskans härförleden och jag tycket inte vi ska vara sämre än att vi bjuder tillbaka hela Kalmar FF:s A-trupp till valfri hemmamatch med oss. Hör av er till Dennis...

Jag hoppas verkligen att vi kan ställa till en del problem för Nöbbele i kväll. Förutsättningarna är de bästa och allt annat än tre poäng ser jag som en besvikelse. Matchen börjar klockan 19.00 och det finns fortfarande några sittplatser kvar.

Nu ska jag gå ut i det fina vädret!
Jag återkommer kanske under kvällen med ett referat från matchen och kommer det inte i kväll så kommer det i morgon.

/~~/
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0