Dålig timing av Dauda

Årets hittils varmaste helg lider mot sitt slut. Lite tråkigt men dessvärre nödvändigt eftersom W&WW hade haft förbannat svårt att få någon lönsamhet i sin verksamhet om det bara var helg hela tiden. Hade inte tänkt att skriva någon längre blogg i dag eftersom jag har lite halvtaskigt med tid.

I går eftermiddag var jag på Fredriksskans och såg den bästa match jag någonsin sett där inne, till och med bättre än nr Kalmar slog Hammarby med 4-1 för något år sedan. Kalmar krossade Djurgården och var bättre på precis allting. Hela 5-1 blev det till slut och det var som sagt en match helt i publikens smak. David och Viktor Elm fick göra varsitt mål vilket gladde extra, och Rasmus blev av matchvärden utsedd till planens bäste vilket var precis vad han var, lite synd bara att inte också han fick trycka dit en balja och på så sätt fullbordat ett Elm Hattrick...
Abiola Dauda tryckte till med tidernas kanon och det är bara att gratulera, alla jublade som besatta på läktare F där jag brukar hänga, alla utom jag. Jag hade spelat på 4-1 på Oddset och stod och gottade mig åt 750 friska pistoler som skulle bli mina, då gör Dauda årets jävla mål i Allsvenskan. Bra timing är visst A och O för en duktigt fotbollsspelare men här visar den gode Abiola prov på usel sådan och bör nog ge mig ett litet bidrag från sin lönecheck för att ställa allt tillrätta igen.


...från Fredrisksskans är inte steget så långt till Johansfors IP, inte geografiskt i alla fall. Jag och min kära sambo bevittnade den andra halvleken i den högklassiga B-lagskampen mellan JIFB-Lindås/Långasjö B som forsarna tyvärr förlorade med 7-3. Jag noterade dock att Johansfors målskyttar var Stefan Persson två gånger om där Stefan Bondesson vid Stefan P:s andra mål för eftermiddagen bokstavligt talat sköt Persson i huvudet och bollen rullade in. Johansfors-Stefan tackade för målet genom att krama om L/L-Stefan. Tyckte det var ganska roligt att se. Johansfors tredje mål gjordes av lagkaptenen Magnus Lundegårdh.
Träning i morgon och förhoppningsvis gott om folk där.

Snart bara en månad kvar tills det att vi lämnar fäderneslandet och beger oss av mot Österrike för att bevittna Sveriges EM-matcher mot Spanien och Ryssland i Innsbruck. Det är inte klokt vad tiden går och det är inte klokt vad trevligt det ska bli. Uttagningen till truppen sker på tisdag och trots mitt ryck i den interna (den mellan Jojje och mig alltså...)skytteligan har jag inte fått några indikationer på att jag skulle vara aktuell denna gången heller. Men nu är inte detta hela världen då mitt stora mål hela tiden har varit 2010 års fotbolls-VM i Sydafrika.

Varför i hela fridens namn släppte Sverige in pucksatan med fem ynka sekunder kvar i går kväll när man hade gjort allt rätt i matchen tidigare. Typiskt. Jag hoppas att Sverige får ryssarna i kvarten igen för då lär det bli åka av. Douglas Murray sitter antagligen och käkar taggtråd i skrivande stund och lär nog vara sugen på att spela efter sin avstängning. Aaaaningen tufft dömd tycker jag.

Nu tar vi kvällen.
/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0