Ölandsbron

Ännu en dag på hemmaplan.Min armskada håller mig som jag tidigare nämnt hemma från jobbet veckan ut. Men i dag har svullnaden gått ner lite grand vilket är ett tecken på att antibiotikan gör nytta antar jag.Jag tror det finns goda möjligheter att överleva detta också.

I går kväll tittade jag på Brasilien-Sverige på Emirates Stadium i London. Sverige var ju för tusan det bättre laget och borde ha satt någon chans.Marcus Rosenberg borde nog till exempel ha förvaltat sitt friläge lite bättre.Jag somnade förvisso när det var tio minuter kvar så detta "referat" täcker bara matchens första 80 minuter.Annars imponerade Sebastian Larsson stort på mig och om inte han är med i EM-truppen kommer även jag ansluta till den sektion som kräver Lars Lagerbäcks avgång.Jag anser till och med att han borde vara given i startelvan i Juni.
Även Fredrik Stoor tycker jag spelade helt OK och borde ha stärkt sina aktier inför sommarens fotbollsfest. En som däremot inte stärkte sina akier var Rami Shaaban som helt enkelt var orsaken till förlusten. En jättetabbe som gjorde att brassarnas nye supertalang Alexandre Pato, till vardags i AC Milan, elegant kunde skruva i bollen i tom kasse. Retfullt för Shaaban och för målvakter i allmänhet att ett enda misstag som burväktare oftast räcker till att avgöra en hel match medans man som utespelare kan göra hur många som helst utan att det behöver märkas.Ironiskt nog så ger antagligen den situationen Andreas Isaksson rollen som given förstemålvakt i EM. Det är små marginaler på den nivån.
På det hela taget så var det en underhållande match som Sverige var minst lika bra i. Hade Zlatan varit med så hade det blivit ett helt annat resultat.

Peter Forsberg gjorde tre assist i natt när hans Colorado slog Vancouver Canucks. Han kan än Foppa...

I dag ska vi på husvisning vilket ska bli intressant. Vi har som många säkert vet kikat runt på lite hus den senaste tiden och i dag är det dags för en ny visning. Som jag tidigare har sag så är det bara attt höra av er om ni vet något ledigt.

AK?? Läser du inte din mail?

Visste ni att det bara finns 12 bokstäver i det hawaiianska alfabetet? Det är tur man inte bloggar där. Det hade blivit än om möjligt ännu mer ointressant blogg då.

David Beckham fick göra sin 100:e landskamp till slut. Jag undrar om det bir så många fler. Han verkar inte ha gjort någon jättematch i går när engelsmännen torskade mot Frankrike med 1-0.

Kommer ni ihåg när Henrik Schyffert var med i "Parlamentet" och skulle spela Kalmar FF-fan. Kanske det mest underhållande i det programmets i historia. "Kolla Ronaldinho, Ölandsbron!"
Youtube måste vara det bästa med hela internet...

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Läser mina mail?? Den ende som skickat mail till mig nylign var jultomten på facebook, fast det mailet läste jag förvisso inte...:-)
Eller vad menar di?

2008-03-27 @ 17:17:18
Postat av: Ante

AK: Den adressen du skickar bilder ifrån? Antagligen din jobbmail slog det mig nu...

2008-03-27 @ 17:40:02
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Så sant som det är sagt...och den kollar jag inte när jag har semester...:-)

Försök med denna istället nästa gång...

[email protected]

2008-03-27 @ 18:06:01
Postat av: Ante

AK:Jag har skickat dit i stället

2008-03-27 @ 18:20:29
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: David

Har du verkligen kollat upp din källa denna gången vad gäller information om Hawaii? För informationen om Hawaii är ju inte alltid så pålitlig har vi ju fått erfara...

2008-03-27 @ 20:12:19
Postat av: Ante

David: Vad gäller rätt information så ska väl i alla fall inte du yttra dig. Jag hörde hur du lurade stackars Frida till MEGA-fel ställe härom morgonen...

2008-03-27 @ 21:44:15
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0