Komma igång

Jag tänkte att jag skulle försöka blogga lite igen. Det var ju ett tag sedan nu och anledningen till att det inte blivit något bloggande är att det har rått total brist på motivation efter det som hänt.
Jag tänker inte gå in djupare på det ämnet här och nu utan jag kommer i stället framöver skriva en längre text om vad som hände. Jag känner att jag inte är riktigt mogen för det ännu och väntar således med det ett tag till.
Kan dock säga så mycket som att utan allas stöd så hade detta varit om möjligt ännu tyngre så återigen så vill vi tacka för alla vänliga ord,SMS,mail,kommentarer här i bloggen,vykort,brev och telefonsamtal och övrigt. Det har verkligen varit 100%-igt stöd från alla håll och kanter.

Dagen i dag har bestått av tidig uppstigning eftersom vi skulle vara hos psykologen, man får gå dit och prata av sig vid X antal tillfällen när sådana hära dysterheter inträffar, i Kalmar vid 08.00 redan och direkt efter det skulle läkaren kontrollera att allt var väl med Johannas kropp efter aborten och allt verkade bra vilket kändes skönt förståss. Efter det var vi inne i stan för att handla lite förnödenheter och efter det flydde vi fastlandet och korsade sundet till Möllstorps camping där vi spenderade i stort sätt hela dagen. Varmt så gud förbannat var det men jag lyckades hitta den perfekta balansen när jag med en Håkan Nesser-bok satte mig i skuggan och läste medans systrarna Sjöndin (Malin var med också) stekte sig i solen.

I går spelade jag faktiskt fotboll för första gången på ett bra tag och det var...skitskoj! Även om varken fötterna eller huvudet hängde med nåt vidare så var det riktigt skönt att röra på sig lite grand och framför allt så var det kul att träffa grabbarna i laget igen.
I går hade vi tuff hemmamatch i B-lags-serien när vi tog emot konditionsstarka Örsjö B på IP. Vi visste att detta skulle bli en uppgift modell tuffare och valde därför att peta våra ordinarie målvakter till förmån för Dennis Randewall som inte gjorde ett misstag i matchen utan spelade föredömligt där bak i holken.
Matchen började lite trevande i ett tempo som kanske inte var mördande men planens samtliga aktörer inklussive domaren verkade ganska överens om att det var så här det skulle göras. Lugnt,harmoniskt ,ja rent av gemytligt faktiskt. De flesta Örsjöspelarna var väldigt trevliga grabbar som gärna gick och småpratade med undertecknad en del under vissa perioder i matchen där vi av någon anledning hade tid till att göra det.
I vilket fall som helst så vill jag påstå att vi var aningen vassare i går än våra opponenter och kunde därför ta ledningen genom Andreas Klevtun som fri med målvakten kunde sätta ledningsmålet. Klevtun som uppenbarligen går i sin fars fotspår vad gäller målfabrikation och har sannerligen utvecklats till en riktig centertank som dessutom fått fart på målskyttet för bara ett litet tag efter Andreas gett oss ledningen så utökade han densamma och vi kunde gå till pausvila med ett betryggande tvåmålsöverläge. I pausen dracks det vatten som aldrig förr eftersom det antagligen var årets varmaste eftermiddag igår och när domaren blåste i gång andra halvan av kampen så sjönk nog tempot ytterligare lite grand på planen. Detta var emellertid något som vår andra centertank, Marcus Joelsson utnyttjade då han med sitt fjäderlätta steg älskar när motståndarna börjar bli trötta eftersom han då kan utnyttja sin väl utvecklade kondition till max, vilket han också gjorde när han efter något som från min vinkel liknade en klassisk pekfint pekade bort hela Örsjös mittförsvar och placerade efter det sedan behärskat in lädret i bottre klykan. 3-0 och matchen var punkterad. 3-0 blev även slutresultatet även om jag tyckte att det stod någonting annat (3-1) i tabellen.

Tänkte att jag skulle se matchen mellan Rumänien och Frankrike men jag gav upp tidigt eftersom det mycket väl kan ha varit den sämsta fotbollsunderhållningen jag sett sedan jag såg Lindås B-lag mot Tolg någon gång på 90-talet.
Jag hoppas att toppmatchen i kväll mellan Holland och Italien har mer att ge.

Framför allt hoppas jag att matchen i morgon mellan Sverige och Grekland är bra. Eller bra och bra, egentligen skiter jag fullständigt i om just den matchen bra så länge Sverige vinner. På torsdag sedan bär det av till Malmö för uppsamling hos Tallen och Anso innan vi på fredag morgon beger oss till Innsbruck för att följa Sveriges vidare framfart i detta EM-slutspel.

Någon som vet om Casablanca eller Amigo sänder något i morgon kväll? Skriv gärna i kommentarsfältet i så fall!

Detroit vann Stanley Cup och Henrik Zetterberg blev vald till slutspelets bäste spelare. Stort...mycket större än vad man kan tro.

Nu får det va,
/~~/



Kommentarer
Postat av: Nicke

Hej Andreas



Först o främst är det väldigt väldigt tråkigt och ledsamt det som hänt er. Man ser fram emot något stort i livet och så händer detta. Men skönt o höra att det är efter omständigheterna okej med er två. Det är skönt också att se dig tillbaka i bloggen





När det gäller matchen i morgon så sänder Folkets Hus matchen i biosalongen. Kostar 30 kr och baren är öppen- Hoppas vi ses där för jag ska dit



skickar en kram till er

2008-06-09 @ 20:30:22
Postat av: Klevis

Pettan sänder ju även på sin utmärkta bioduk Mvh / Klevis

2008-06-09 @ 20:42:52
Postat av: PaKkE

mm undrar om man ska betalt för att han hyr min projektor... ;-)

2008-06-09 @ 22:39:20
Postat av: AK

Kul att se att du är tillbaka i bloggvärlden igen. Allting måste dock få ta den tid det behöver, det är bara så, men varje dag är samtidigt alltid ett stort steg framåt mot en ljusnande morgondag och jag tror att en fotbollsresa till Österrike verkligen inte är helt fel för er att få bryta vardagen med nu.

Ha det gott med er!

2008-06-09 @ 23:04:41
Postat av: AK

Kul att se att du är tillbaka i bloggvärlden igen. Allting måste dock få ta den tid det behöver, det är bara så, men varje dag är samtidigt alltid ett stort steg framåt mot en ljusnande morgondag och jag tror att en fotbollsresa till Österrike verkligen inte är helt fel för er att få bryta vardagen med nu.

Ha det gott med er!

2008-06-09 @ 23:05:10
Postat av: AK

Kul att se att du är tillbaka i bloggvärlden igen. Allting måste dock få ta den tid det behöver, det är bara så, men varje dag är samtidigt alltid ett stort steg framåt mot en ljusnande morgondag och jag tror att en fotbollsresa till Österrike verkligen inte är helt fel för er att få bryta vardagen med nu.

Ha det gott med er!

2008-06-09 @ 23:06:18
Postat av: AK

Ursäkta trippelpost men det verkade inte funka så jag försökte ett par gånger x-tra...:-)

2008-06-10 @ 06:59:18
Postat av: Ante

Nicke: Tack ska du ha. Jag dyker eventuellt upp till Sveriges match i kväll. Syns kanske då!

2008-06-10 @ 15:53:49
Postat av: Ante

Klevis:Tack för tipset

2008-06-10 @ 15:55:41
Postat av: Ante

AK: Jag märker också att något inte är riktigt som det ska när man skriver kommentarer. Blogg.se har av någon anledning gjort om sidan en hel del, det kan vara därför

2008-06-10 @ 15:56:46
Postat av: Jonas, Malmö

Kul att se att du fått lite motivation tillbaka,har tänkt mkt på er!



2008-06-11 @ 22:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0