Beachvolley

Dagens andra inlägg skrivs direkt efter att det första har avslutats. Jag valde att skriva två olika inlägg i dag för att på så sätt strukturera upp det hela lite.

Jag vet inte hur många av er som läser  JIF-bloggen som allt som oftast skrivs av Dennis Randewall? Han har i alla fall uttalat sig om att det är tävling på gång och det är inte vilken tävling som helst. Det är nämligen i beachvolley. Kanske inte min paradgren, men ärligt talat, vilken skulle det vara?

Tanken är dock som följer
De deltagande 12 samlas torsdagen 24 juli klockan 17.30 i simhallen för den inom idrotten så kända "obligatoriska halvtimmen" som går ut på att få höra så mycket skvaller som möjligt, samt att själv ljuga lite. Har hört på ryktesvägen att somliga inte kan infinna sig i rättan tid och det på grund av träning av annan idrott. Detta är acceptabelt om man spelar i division 5 eller högre vilket de tre i fråga gör.

Klockan 18.00 drar så själva matchen i gång. Hur många set och vilka regler som gäller överlämnar jag helt till herr Randewall som i denna tävling får fungera som domare/spelare/sammankallande/ vilket han med glädje också gör.

För att kunna spela beachvolley bör man ha spelare, spelarna bör ingå i lag, och dom som ingår i mitt lag bör göra allt för att vinna.
Som av en händelse har jag och Dennis denna afton per telefon lottat lagen och även lagkapten samt assisterande lagkapten för de bägga lagen som ser ut som följer:

LAG 1.
Martina Andreasson (C)
Henrik "Lillen" Svensson (A)
David Elm
Viktor Elm
Andreas Johansson
Tobias Ljung


LAG 2.
Charlie Dziobek (C)
Sara Johansson (A)
Peter Andersson
Johnny Elm
Rasmus Elm
Dennis Randewall

Ska man slå mitt lag( som den uppmärksamme noterade var LAG 1), ska man ha en mycket bra dag då vi har ett par riktigt tunga beach-volleyboll-namn i truppen.Dennis lag ser lite mer mediokert ut.

Efter denna djävulska batalj kommer det att bli en förfest hemma hos Lillen som redan nu har börjat putsa upp fin-porslinet. Om allt går som det ska under denna skiva kommer såsmåningom Casablanca besökas av de som vill.

För alla som skiter fullständigt i denna match har jag skrivit ett annat inlägg idag om den senaste veckans ölandsvistelse som finns här nedan någonstans. Skiter ni fullständigt i även det så rekomenderas återigen katastrofala omslag...

Jag antar att både Dennis och jag kommer att komma med mer info om denna match längre fram.

/~~/

Kommentarer
Postat av: MA

Herregud...

2008-07-17 @ 22:00:25
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: AK

MA: Nog för att Ante skriver bra, men att du högaktade honom så pass att du tilltalar honom Herre gud var mer än jag kunde ana..:-)

2008-07-17 @ 22:15:38
Postat av: Ante

MA: Du kan få vara reserv på hemmaplan om du vill?

2008-07-18 @ 08:08:01
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

AK: Jag har anat det hela tiden!

2008-07-18 @ 08:08:44
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0